2025-03-28, 07:01
Medlem
StojanVlatkovichs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av p00nino
Kvinnor inom vård är väl bland de mest hygienska, ingår ju i yrket att tvätta och sprita händerna konstant.

Hade jag jobbat på ett bygge med smutsiga kniggers hade jag förstått dig. Men nu låter du bara neurotisk.
Om en byggare skulle bjuda på fika så är det knappast fika som han själv har bakat, 😄.
Snarare Ica maxi eller frugan.
Citera
2025-03-28, 07:03
Citat:
Ursprungligen postat av StojanVlatkovich
Om en byggare skulle bjuda på fika så är det knappast fika som han själv har bakat, 😄.
Nej men knegar-snubbar brukar vara grisiga, såna som inte tvättar händerna efter sig på toa och har fartränder i kallingarna.

Politiker och kontorsarbetare är andra yrkesgrupper som jag inte skulle lita på, såna man ser i trafiken sitta och gräva sig i näsan.
Citera
2025-03-28, 07:06
Medlem
StojanVlatkovichs avatar
Citat:
Nej men knegar-snubbar brukar vara grisiga, såna som inte tvättar händerna efter sig på toa och har fartränder i kallingarna.

Politiker och kontorsarbetare är andra yrkesgrupper som jag inte skulle lita på, såna man ser i trafiken sitta och gräva sig i näsan.
Om du jobbade på ett bygge skulle du inte bry dig eftersom du skulle ha samma hygien som den som bjöd.
Gissar att det är folk typ byggare som handlar på Abdullahs pizza eftersom de känner samhörighet med Abdullahs hygienstandard, 😃.
Senast redigerad av StojanVlatkovich 2025-03-28 kl. 07:09.
Citera
2025-03-28, 07:08
Medlem
När jag jobbade på sjukhuset fick vi alltid hembakat av en kvinna som hade svår psoriasis på händerna med hudflagor som lossnade. Så vi tackade så mycket och gav bort det till andra som inte brydde sig.
Citera
2025-03-28, 07:11
Medlem
Nej.
Citera
2025-03-28, 07:20
Medlem
Lorbass avatar
Vad neurotiska många är. Mår ni bra? Vad gör ni om en kompis bjuder er på middag?

Självklart äter jag om det är fika jag gillar. Det mesta gräddas ju och då dör alla bakterier, om det är såna ni är rädda för. Men tro mig, det finns betydligt större smittorisker i samhället än folks fika.

Rimliga skäl att inte fika: allergier, man försöker gå ner i vikt eller tycker inte om det som bjuds.
Citera
2025-03-28, 07:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StojanVlatkovich
Jag undviker både hembakt och Abdullah-bakad mat.
Däremot har jag handlat en del på bla MAX efter snuskskandalen, känns osannolikt att just MAX skulle fortsätta snuska efter de rubrikerna.
Samma sak med asiatisk mat, jag liter definitivt mer på asiater än på mellanösternfolk när det gäller hygien och effektivitet.
Omg, du har verkligen ingen koll på vilka restauranger där oftast är bristande livsmedelshygien på..!
Men med det sagt: jag äter mat ute och äter alltså när andra än jag själv tillagat det jag äter. Men precis som jag inte väljer sunkiga restauranger så käkar jag inte heller sådant som ohygieniska kollegor bakat.
Senast redigerad av NNFFS 2025-03-28 kl. 07:36.
Citera
2025-03-28, 07:41
Medlem
StojanVlatkovichs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NNFFS
Omg, du har verkligen ingen koll på vilka restauranger där oftast är bristande livsmedelshygien på..!
Men med det sagt: jag äter mat ute och äter alltså när andra än jag själv tillagat det jag äter. Men precis som jag inte väljer sunkiga restauranger så käkar jag inte heller sådant som ohygieniska kollegor bakat.
Tror du att någon restaurang överhuvudtaget har top notch hygien?
Knappast, va.
Om man är rädd för bakterier etc ska man nog laga sin egen mat.
Citera
2025-03-28, 07:44
Medlem
Det heter negerbollar.

Det här beror ju liksom på vad man är på för arbetsplats för det finns en utmärkt fin korrelation mellan lägre IQ och lägre hygienvett.
Citera
2025-03-28, 07:46
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bellusorca
Äter ni när kollega tar med sig hembakt till jobbet? Jag kan bli direkt äcklad och tänka att dom bakat på ett ohygieniskt sätt. Och om jag nu tvångsmässigt smakat av ren artighet är det oftast inte gott.

Det absolut otäckaste jag varit med om var när en kollegas barn hade bakat chokladbollar och hon tog med för att bjuda på.

Nå, äter ni av kollegors (eller andras) hembak?

Ja, jag har några som bakar riktigt goda, klassiska bakverk. Klart jag smakar.

Själv gillar jag att baka kakmixer, för det minimerar direktkontakt med innehållet. Bara öppna påsen, tillsätta vatten och smält smör, vispa med elvisp.
För mig är det skönt att slippa köra en dl si, en dl så. Sen har jag lärt mig förbättra vissa recept med tillbehör, t ex extra kanel i mjuk pepparkaka, eller kakaomix i sockerkakan (=tigerkaka) eller lite vaniljsocker i toscan.
Citera
2025-03-28, 07:50
Medlem
Absolut, har inte autism eller någon annan diagnos så jag har inte såna här hjärnspöken.
Citera
2025-03-28, 07:53
Medlem
bellusorcas avatar
Citat:
Kvinnor inom vård är väl bland de mest hygienska, ingår ju i yrket att tvätta och sprita händerna konstant.

Hade jag jobbat på ett bygge med smutsiga kniggers hade jag förstått dig. Men nu låter du bara neurotisk.

Älskling du vet inte vad du pratar om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in