2025-03-27, 22:40
Medlem
tram123s avatar
Har noterat samma sak i min familj, de som vaccinerade sig mot corona är sjuka nästan hela tiden.
Jag är själv vaccinerad mot typ allt förutom coronan och är nästan aldrig sjuk och blir jag förkyld håller det i sig någon dag typ med lite nästäppa bara.
Citera
2025-03-27, 22:45
Medlem
f30malmos avatar
Jag vaccinerade mig två gånger, är i stort sett aldrig sjuk, har ca 2-3 sjukdagar/år.
Citera
2025-03-27, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.J.Pilvikukka
Har du inte hängt med är det lite ditt problem.
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/35470920/

Normala sökmotorer censurerar, så det är svårt att hitta men i alla fall.
https://www.theburningplatform.com/2023/08/28/vaccinated-people-are-over-2x-more-likely-to-get-covid-than-the-unvaccinated-whoops/
Citat:
Har du inte hängt med är det lite ditt problem.
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/35470920/

Normala sökmotorer censurerar, så det är svårt att hitta men i alla fall.
https://www.theburningplatform.com/2023/08/28/vaccinated-people-are-over-2x-more-likely-to-get-covid-than-the-unvaccinated-whoops/
Resultaten visade att 0,20% av de vaccinerade utvecklade herpes zoster inom 60 dagar efter vaccination, jämfört med 0,11% i den ovaccinerade gruppen.
Gäsp så vi snackar att 1 promille fler fick bältros?
Citera
2025-03-27, 23:04
Medlem
CaptainInsane-os avatar
Skönt att jag har en rejäl buske som en riktig karl. Ingen vaxning här inte!
Citera
2025-03-28, 00:41
Medlem
El-gigantes avatar
nej, är inte sjukare sen vaccineringen, brukade bli grovt förkyld typ 2 ggr om året men typ 2019 slutade det upp. ärligt talat tror jag att både covid och vaccinet är totalt överdrivna.
Citera
2025-03-28, 05:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dwg
Stämmer inte så bra

Noll sjukdagar sedan pandemin kom (sprutan x 2)
Mina barn har legat sjuka senaste tiden med allt som går nu (ej vaccinerade)

visst kände lite ledvärk i två dagar för 4 veckor sedan och tempen stod på 36,8, när jag hade tre barn liggandes 5dagar i 39,6

Går jag över 37 så ligger jag Men det var fan närmare 20 år sen skulle jag tro
Har väl max 5 sjukdagar sedan jag kom ut i arbetslivet -99
Men hallå, trodde du var en riktig tuff kille..
Skämt åsido.
Det enda jag tror mig känna av är ett försämrat luktsinne och det stör mig... Var tvungen att ta vaccin då jag reser till thailand ofta. Hur som skall man nog akta sig för myndigheternas vaccin ...
Citera
2025-03-28, 06:09
Avslutad
Har inte märkt nån skillnad. Tror vaccinet varken gjorde nåt bra eller dåligt för de flesta, utan bara pushades ut för att dra in deg åt läkemedelsbolagen.
Citera
2025-03-28, 06:59
Medlem
Phinance found that from early 2021 through late 2022, about 1.36 million additional Americans (age 16–64) became disabled – a 24.6% rise in disability in that cohort, far above historical trend. This jump in disabilities among the workforce correlates in time with the vaccine rollout (and was disproportionately higher in the labor force than among those not working). The analysts note that the healthiest segment of the population (employed working-age adults) saw a greater relative increase in disabilities after Q1 2021 than the older or non-working groups. This is unusual, since typically health shocks hit the elderly hardest – but here something was impacting younger, healthy people to a significant degree. Phinance investigated further and found a tight relationship between the cumulative number of vaccine doses administered and the rise in disabilities in 2021-22.
Citera
2025-03-28, 07:24
Medlem
LuluBrooksies avatar
9 av 10 av de jag känner som är vaxxade blir sjuka mycket mer sällan numera. T o m förkylningar slipper de flesta, ca 8/10.
Citera
2025-03-28, 07:31
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Tre sjukdagar bara i år och det är som vanligt? För mig som ovaxxad låter det jävligt mycket. Jag hade 3 sjukdagar på grund av covid våren 2021, och det var mest för att läkaren insisterade, inga sedan dess.

Och ja, jag rör mig bland folk mycket så ni slipper komma med klassikern om att ovaxxade sitter ändå bara hemma utan kontakt med omvärlden.
En sjukdag är inte samma sak som en sjukskriven dag. Att ha 3 sjukdagar per år ligger nog under statistikens medel. Däremot tre sjukdagar på tre månader måste ligga över medel.
Citera
2025-03-28, 08:30
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
En sjukdag är inte samma sak som en sjukskriven dag. Att ha 3 sjukdagar per år ligger nog under statistikens medel. Däremot tre sjukdagar på tre månader måste ligga över medel.

Tja, brukar väl typ ha två förkylningar om året (det var mig han svarade för övrigt), och så har det ungefär varit väldigt länge, kanske i 30-35 år. Är väl klen helt enkelt.

Citat:
De vaxxade oftare sjuka?

Måste säga att jag är fascinerad av de ovaxxxades nästan sjukliga fokusering angående ämnet. Som sagt, vad jag vet så har jag inga ovaxxade i bekantskapskretsen. Och även om jag hade så finns det väl ingen anledning att sitta och mala på om yesterdays news eller?
Citera
2025-03-28, 10:12
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neflu
Ja, eftersom anekdotisk bevisföring är värt exakt 0. Det finns också extremt många som är kärnfriska efter vaccinet, men det bevisar inte att det är ofarligt. Det är ju först när du tittar på en stor mängd individer som du kan dra några slutsatser. Folk blir sjuka hela tiden. Folk får cancer hela tiden. Oavsett vaccinationsstatus.

Fast det är ju det tråden handlar om. TS frågar om det är fler som upplever att vaccinerade i ens närhet är sjukare. Handlar inte om "bevisföring".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in