2025-03-27, 20:16
Medlem
litenbokstavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enlevandeman
Foliehatten på. Jorden är platt osv. 🤣 Snacka om efterbliven du är lille pojk.

De flesta jag känner mig inkluderad som har tagit sprutorna har varit mestadels frisk. Bekanta som ej tagit sprutorna har haft covid och är sjuka regelbundet. Detta är sanningen.

hahaha! är det jag som är efterbliven i detta fallet?! titta på all statistik, fallen för unga vuxna som blivit vaccinerade har rekordstartat i antal dödsfall gällande hjärt- och kärlsjukdom. ser du inget samband? och fortfarande är det du som kallar mig "efterbliven lille pojk". läs på. ta tag om verkligheten. godnatt.
Citera
2025-03-27, 20:24
Medlem
Mr.J.Pilvikukkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peter_pung
Jag är i 50-årsåldern och vaccinerade mig med två doser. Senaste gången jag hade en sjukdag var 2017 om jag inte minns fel. Vad säger då detta? Absolut ingenting!

Tja, det vi vet är att covid-vaccinerade får covid oftare, och latent bältros bryter ut oftare, och just här i tråden spekulerar vi om det eventuellt kan gälla även annat. Men du har ju fullständigt rätt i att din positiva upplevelse inte säger nånting.
Sedan verkar det som att det är tredje sprutan gillt när det gäller permanent förhöjd IgG4, men det är ju klart att det blir lätt bara en massa anekdotiskt tjafs. Om vi utgår ifrån att 1/5000 avled av vaccinet (sjukt hög siffra) så kommer ett Dunbar-nummer på 200 generera 25 anekdoter som säger "jag känner ingen som dött av det" och om 1/800 fick en allvarlig biverkning så kommer bara 1/4 känna nån, troligen avlägset. Det gör att jag ger mer trovärdighet åt folk som säger att det faktiskt hänt nåt än dem som säger att det inte hänt nåt.
5/6 anser att rysk roulette är ett ofarligt spel, för att hårdra argumentet.
Citera
2025-03-27, 21:39
Avslutad
Tog 3 sprutor, frisk som en nötkärna!
Citera
2025-03-27, 21:39
Medlem
Tycker det verkar stämma. Den enda jag känner till som fick seriösa långtids-covid symptom var dessutom vaccinerad när han insjuknade , men såklart skyller man inte på vaccinet utan försöker snarare påtala att han antagligen dött utan det - en förövrigt helt frisk man under 40.
Citera
2025-03-27, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borrass
Jag är ovaccinerad och har varit sjuk i flera veckor med hosta, feber och bihålor..
Dom vaccinerade här är inte lika sjuka faktist, trodde det skulle bli tvärtom men tji fick jag .
Du är väl bara vek helt enkelt, har inte så mycket med topic att göra.

Det är allmänt känt att covid vaxxen gjorde mycket mer skada än nytta.
Citera
2025-03-27, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XQW
Ser ni sådana tecken?

Färska forskningsresultat pekar på att T-celler kan bli svagare med tiden efter mRNA vaxx, och det finns även en ny studie som berör IgG4.

"The study found that patients with post-vaccine syndrome had low levels of crucial CD4 “helper” T-cells, and some of their CD8 “killer” T-cells showed evidence of what immunologists call exhaustion."

"Now Spanish scientists have shown the risk is real, reporting that mRNA-jabbed people with high levels of IgG4 antibodies are more likely to get Covid over and over."

https://alexberenson.substack.com/p/immune-changes-from-repeated-mrna
https://alexberenson.substack.com/p/very-urgent-yale-researchers-have

Ja dom ser ut som zombies och hostar som skröpliga gamla tanter medans dom går runt sjuka HELA tiden.
Svar nej, vaccinet var en cashgrab från big pharma ännu en gång, inget annat.
Som tur var blev det inte lika illa som opioidkrisen i usa i början på 2000-talet, snarare såldes det saltvatten för miljarder världen över.
Dom skrattar än idag medans dom rattar sina 100miljons-yachter på haven.
Jag tog inga sprutor och jag är lika känslig som alla andra (vaccinerade) för årets influensor, som avlöst varandra.
Citera
2025-03-27, 21:58
Medlem
Citat:
Ser ni sådana tecken?

Färska forskningsresultat pekar på att T-celler kan bli svagare med tiden efter mRNA vaxx, och det finns även en ny studie som berör IgG4.

"The study found that patients with post-vaccine syndrome had low levels of crucial CD4 “helper” T-cells, and some of their CD8 “killer” T-cells showed evidence of what immunologists call exhaustion."

"Now Spanish scientists have shown the risk is real, reporting that mRNA-jabbed people with high levels of IgG4 antibodies are more likely to get Covid over and over."

100%
Jag är lika frisk som vanligt.
Alla Jag känner som tagit covid 19 vaccinet har fått sämre hälsa...
Jag hittar inte på detta.
Är så glad att jag aldrig tog skiten.
Citera
2025-03-27, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Är man konspiratorisk om man konstaterar att bekanta som tagit tre sprutor blir sjuka, medan man själv som är ovaccinerad är frisk?

Ja, eftersom anekdotisk bevisföring är värt exakt 0. Det finns också extremt många som är kärnfriska efter vaccinet, men det bevisar inte att det är ofarligt. Det är ju först när du tittar på en stor mängd individer som du kan dra några slutsatser. Folk blir sjuka hela tiden. Folk får cancer hela tiden. Oavsett vaccinationsstatus.
Citera
2025-03-27, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.J.Pilvikukka
Tja, det vi vet är att covid-vaccinerade får covid oftare, och latent bältros bryter ut oftare, och just här i tråden spekulerar vi om det eventuellt kan gälla även annat. Men du har ju fullständigt rätt i att din positiva upplevelse inte säger nånting.
Sedan verkar det som att det är tredje sprutan gillt när det gäller permanent förhöjd IgG4, men det är ju klart att det blir lätt bara en massa anekdotiskt tjafs. Om vi utgår ifrån att 1/5000 avled av vaccinet (sjukt hög siffra) så kommer ett Dunbar-nummer på 200 generera 25 anekdoter som säger "jag känner ingen som dött av det" och om 1/800 fick en allvarlig biverkning så kommer bara 1/4 känna nån, troligen avlägset. Det gör att jag ger mer trovärdighet åt folk som säger att det faktiskt hänt nåt än dem som säger att det inte hänt nåt.
5/6 anser att rysk roulette är ett ofarligt spel, för att hårdra argumentet.
enligt vilka studier då?
Citera
2025-03-27, 22:33
Medlem
Mr.J.Pilvikukkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
enligt vilka studier då?
Har du inte hängt med är det lite ditt problem.
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/35470920/

Normala sökmotorer censurerar, så det är svårt att hitta men i alla fall.
https://www.theburningplatform.com/2023/08/28/vaccinated-people-are-over-2x-more-likely-to-get-covid-than-the-unvaccinated-whoops/
Citera
2025-03-27, 22:34
Medlem
Det tror jag definitivt.
Jag tog en spruta, fick svåra biverkningar så jag tog inga fler - trots påtryckningar från alla runtomkring. Vem fan vet hur jag hade mått med fler sprutor?

Jag känner till flera fall av svår post covid, hos de som tagit alla doser. Slump? Tror inte det va.
Citera
2025-03-27, 22:35
Medlem
Citat:
Ser ni sådana tecken?

Jag har varit kärnfrisk 4 år i sträck sedan jag vaxxxade mig, och är i bättre form nu än för 4 år sen. Tror jag ska vaxxxxa mig en gång till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in