Citat:
Den försändelse som nyligen blev tagen var mitt första och då har jag beställt i ca 4 år. Dock inte mer än en handfull gånger om året.
Att paket blir tagna beror på:
1. Insats/rutinkontroll på postcentraler.
2. De misstänker att en postlåda används för drogförsändelser och tar breven direkt.
3. Vendorn åker fast och polisen får tillgång till en kundlista/polisen hittar brev som ännu inte skickats.
4. Dålig stealth.
Trots att jag själv torskat så tror jag att chansen att åka dit fortfarande är väldigt låg. Handlar mer om otur.
Att paket blir tagna beror på:
1. Insats/rutinkontroll på postcentraler.
2. De misstänker att en postlåda används för drogförsändelser och tar breven direkt.
3. Vendorn åker fast och polisen får tillgång till en kundlista/polisen hittar brev som ännu inte skickats.
4. Dålig stealth.
Trots att jag själv torskat så tror jag att chansen att åka dit fortfarande är väldigt låg. Handlar mer om otur.
Tror nog det stämmer bra. För två år sedan om du minns härvan på postterminalen i gbg där 1200 försändelser togs var enda som fastnat för mig men har inte fått något för det, inte ens kontakt eller dylikt. Men det var garanterat en idiot som skickade ut 60% av det som togs med samma dåliga stealth och säkert sån idiot som återanvänder frimärken som om den vore någon som inte bör hålla på med något som kräver tankeverksamhet.
Inga problem med att få grejer till min adress dock. Frågade de som jag känner på PostNord här vilket är typ alla, som var väldigt frågande över det där registret med flaggade adresser som nämnts här på fb i åratal som de skrattade rätt gott åt…snuten kanske har koll på adresser men att PostNord har en lista verkar vara svår myt att få död på. Annars hade jag torskat mer gånger än jag kan minnas! 😁
Synd att jag inte bor i storstad så man kunde köra dropship. Just nu är det rc från utrikes jag ska försöka få in iallafall, inga problem när jag hade shop, men allt är ju klassat nu så får se hur man kan lösa detta…