2025-03-27, 18:47
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Exakt och jag undrar vad den personen tänker kring att Chrippa lät polisen få reda på det dvs vem denna person är.

Med tanke på att det lär vara en ganska kriminell person så kan vi anta att Chrippa inte kommer ha det tvärenkelt på kåken när det är dags. Först och främst kommer han bli ihjälmobbad för sina rejk-rolex, sin rapp-video m.m för att sedan få stryk och bli bötad för att han läkt information så innåthelvette. Sist men inte minst kommer han att vara en ständig prison-bitch som blir knallad mellan anstalter eller sitta på isol resten av sin tid
Citera
2025-03-27, 18:57
Medlem
manana1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Varför skulle jag besvara ett inlägg som inte är adresserat till mig?

Återvänd till topic istället för att diskutera mig.
Du har nog missuppfattat det mesta här....Denna tråd handlar om Chrippa och inte dig eller Jocke....
Topic är saker som rör Chrippa. Det är väl inte så svårt att förstå.....?
Citera
2025-03-27, 18:57
Medlem
Citat:
Vad tror du stämpling är för brott, och vad tror du är det vanliga skälet till att begå det?
Har du noll koll så bör du inte uttala dig.
Poängen med stämpling till misshandel eller mord är att brottet inte ska kunna kopplas till beställaren.
I Chrippas fall är det solklart att det inte handlar om att han skulle vara rädd för Jocke eller ha några som helst problem fysiskt att ge honom en omgång.

så du tror inte polisen har hittat förfrågningar om ett sådant brott i hans telefon när dom gått igenom den? vi pratar om en kille med låg grad av begåvning. han har ju till och med kvar meddelandena i sin egen telefon. inget brinna efter 1 timme på signal ens.

chrippa är korkad. men han är inte SÅ korkad att han själv skulle ge sig på sin bror. han är såpass feg att han kan tänka sig att skicka någon annan till betalning. och den här fjanten sitter du och försvarar.
Citera
2025-03-27, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pissmaster
Med tanke på att det lär vara en ganska kriminell person så kan vi anta att Chrippa inte kommer ha det tvärenkelt på kåken när det är dags. Först och främst kommer han bli ihjälmobbad för sina rejk-rolex, sin rapp-video m.m för att sedan få stryk och bli bötad för att han läkt information så innåthelvette. Sist men inte minst kommer han att vara en ständig prison-bitch som blir knallad mellan anstalter eller sitta på isol resten av sin tid

Lmao. Nej du har fel, du vet inte vad pratar om. Chrippa har MÅNGA vänner. Har du någonsin suttit inne? Om inte; varför försöker du lägga ut dina fantasier om hur ett fängelse fungerar här?!
Citera
2025-03-27, 19:01
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Har du psykos eller? Det var det ju du som gjorde. Försvinn härifrån nu är du snäll. Ingen vill ha en fet tant som dig i tråden ändå
Nej, jag säger att han är misstänkt för stämpling - i och med att han är misstänkt för att ha försökt leja någon att spöa Jocke.

Sen diskuterades motiven och "någon" hävdade att Chrippa var för feg - dvs rädd för Jocke - för att göra det själv.
Jag konstaterar att stämpling (när man försöker leja annan) normalt inte har med feghet att göra utan att man inte vill kunna kopplas till brottet.
Chrippa är ju knappast rädd för Jocke. Chrippa är väsentligt starkare och mer våldskompetent än Jocke är. Det är nog få som blir skrämda av Jocke faktiskt.
Citera
2025-03-27, 19:02
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pippi64
Orosanmälningar är allvarliga grejer. Socialtjänstens regelverk existerar INTE för att tillfredsställa jockibois behov av hämnd mot sin familj.
Precis. Det Jocke gjorde handlade inte om omtanke om barnet utan om rent myndighetssabotage.
Citera
2025-03-27, 19:03
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manana1
Du har nog missuppfattat det mesta här....Denna tråd handlar om Chrippa och inte dig eller Jocke....
Topic är saker som rör Chrippa. Det är väl inte så svårt att förstå.....?
Det var ju du som gick ur spår och diskuterade mig.
Citera
2025-03-27, 19:04
Citat:
Ursprungligen postat av Pippi64
Lmao. Nej du har fel, du vet inte vad pratar om. Chrippa har MÅNGA vänner. Har du någonsin suttit inne? Om inte; varför försöker du lägga ut dina fantasier om hur ett fängelse fungerar här?!

Nej, Chrippa har inte MÅNGA vänner. Människor som är gangsters på riktigt gillar inte fejk. Kolla hur det gick för Einar. Chrippa riskerar att gå samma öde till mötes eftersom han spelar så tuff
Citera
2025-03-27, 19:05
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av DiViNE
Vadå falskanmäla? Uppenbarligen fanns det belägg för anmälningarna. Självklart ska man anmäla till soc om ett barn far illa.

Men att uppmana sina en miljon följare att göra detta ligger Jocke i fatet.

Det kommer att betraktas som en förmildrande omständighet om utredningen kommer fram till att stämpling förlegat.

Inte så att det förtar brottet men det gör det mer förklarligt/försvarligt.
Citera
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chris.Hagen
så du tror inte polisen har hittat förfrågningar om ett sådant brott i hans telefon när dom gått igenom den? vi pratar om en kille med låg grad av begåvning. han har ju till och med kvar meddelandena i sin egen telefon. inget brinna efter 1 timme på signal ens.

chrippa är korkad. men han är inte SÅ korkad att han själv skulle ge sig på sin bror. han är såpass feg att han kan tänka sig att skicka någon annan till betalning. och den här fjanten sitter du och försvarar.
Jag har inte ens kommenterat vad jag tror eller inte tror om den saken.
Citera
Citat:
Nej, jag säger att han är misstänkt för stämpling - i och med att han är misstänkt för att ha försökt leja någon att spöa Jocke.

Sen diskuterades motiven och "någon" hävdade att Chrippa var för feg - dvs rädd för Jocke - för att göra det själv.
Jag konstaterar att stämpling (när man försöker leja annan) normalt inte har med feghet att göra utan att man inte vill kunna kopplas till brottet.
Chrippa är ju knappast rädd för Jocke. Chrippa är väsentligt starkare och mer våldskompetent än Jocke är. Det är nog få som blir skrämda av Jocke faktiskt.

Starkare är han nog, med tanke på all bola han har tryckt. "våldskompetent" är inte ett ord, men jag förstår vad du menar. Det är ju dock bara ditt antagande och ingenting som är bevisat. Jag personligen tror att Chrippa skulle gråta som en tjej så fort han får några smällar
Citera
2025-03-27, 19:07
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Starkare är han nog, med tanke på all bola han har tryckt. "våldskompetent" är inte ett ord, men jag förstår vad du menar. Det är ju dock bara ditt antagande och ingenting som är bevisat. Jag personligen tror att Chrippa skulle gråta som en tjej så fort han får några smällar
Och vad tror du Jocke skulle göra
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in