2025-11-05, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pippi64
Endast "tanken" att Chrippa skulle kunna överleva påföljden driver Chrippas hatare och Anjos utvecklingsstörda fanboys till vansinne. De ligger sömnlösa i ren skräck att detta skulle kunna inträffa!

Många, många och MÅNGA år framöver skulle dessa sorgliga ursäkter till människor vakna upp kallsvettiga mitt i natten och VRÅLA: "men...Chrippa har ju hotat barn! Chrippa har stämplat grov misshandel mot min idol Jocke! Chrippa har misshandlat baaaarn! (och han är säkert pedofil också...för det har Anjo och Jocke insinuerat!)".

Skiter väl i voltan, han är ekonomiskt körd i Sverige iaf. Han är totalt sänkt på youtube och det lär fortsätta så. Han ligger väl på 2018-19 nivå på sin kanal nu. Större risk för att han åker fast igen för ekonomisk brottslighet i framtiden än något annat.
Citera
2025-11-05, 23:55
Medlem
Citat:
Endast "tanken" att Chrippa skulle kunna överleva påföljden driver Chrippas hatare och Anjos utvecklingsstörda fanboys till vansinne. De ligger sömnlösa i ren skräck att detta skulle kunna inträffa!

Många, många och MÅNGA år framöver skulle dessa sorgliga ursäkter till människor vakna upp kallsvettiga mitt i natten och VRÅLA: "men...Chrippa har ju hotat barn! Chrippa har stämplat grov misshandel mot min idol Jocke! Chrippa har misshandlat baaaarn! (och han är säkert pedofil också...för det har Anjo och Jocke insinuerat!)".

Lägg skiten, där den ska vara. Det sistnämnda är det ju Linnea som har insinuerat, som Chrippa sen talade om.
Citera
2025-11-05, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErikHae86
Sverige är en ganska liten del utav världskartan😂

Såklart det är så, dock är det här hans dotter bor. Iofs så skiter väl han i henne... Men det är han inte ensam om, många såna fäder därute.
Citera
2025-11-06, 00:11
Medlem
Pallals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spritnota
Det är fullt möjligt att bolla 6-8 perspektiv samtidigt i huvudet och nå slutsatsen att TROTS att Chrippa var en sjusärdeles svekfull partner till Julia, så är det Anjo som bär ansvaret för att dramat blev publikt.

När Chrippa dumpade Julia, så spelade hon in deras uppbrott. Men hon publicerar ingenstans. Att hon spelade in gräl är inte så fruktansvärt konstigt med tanke på att hon blev vuxen tillsammans med honom. En youtuber som själv bråkat med sina kända bröder, och haft andra offentliga konflikter där man vanemässigt spelar in allt.

Julia visar sin bästa väninna och sin syrra. Det är ANJO som utnyttjar hur extremt sårad och förödmjukande det var att bli dumpad IGEN, för samma kvinna, och förmår Julia att dela sina mest privata och personliga klipp och anekdoter till hans Youtube-kanal. För att han ska tjäna pengar på deras olycka. För STACKARS ANJO OCH LISEN gick all in på att Linnéa förstört Chrippas liv, så nu blev det personligt för Anjo & Lisen. Skit samma att det är Julia det är synd om, det gäller bara 10 år tillsammans och ett gemensamt barn. Det är INGET jämfört med att Anjo gjort en handfull videos veckan Chrippa var häktad. Och tänk på STACKARS JOCKE, mångmiljonär som hyrt en lägenhet ingen bad honom att göra.

Ja - dessa kliipp visar att Chrippa var en extra vidrig pojkvän, och JA det bevisar även att Julia är klandervärd, men mannen i mitten som utnyttjar och profiterar på dem bägge är ANJO. Utan Anjo och hans fru Lisens aktiva medverkan, kanske Chrippa och Julia idag bara haft en normalbitter och kylig relation där gamla minnen var på väg mot glömska.
Det är ett hatdrev, inte ett skämt drama och det är bara Jocke som bär skulden för att hatdrevet blev publikt.

Som Jocke själv sa
När Chrippa åkte in jobbade Jocke dygnet runt och länkade ihop människor och var sambandscentral för att få fram så mycket som möjligt på Linnea på kort tid och för att få ut allt.

Timmar efter häktningsförhandlingen började drevet här, med hjälp av Jocke via 400Ben.
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Jocke och jag har fått lite kontakt på messenger. Upplever den som bra och respektfull. Han kontaktade mig ikväll och ville berätta. Istället för massa spekulationer här. Men när han berättat lade Clue News ut precis nästan samma info som jag fick.

Hinner inte med nu men skriver nog ett inlägg imorgon. Sammanfattat ska Chrille velat göra slut pga Linneas hot och psyk, nåt Jocke och de sett, han gör slut, hon raderar kanalen, polis kommer till de och Chrippa grips och häktades sen idag 13.27. Hon ska ha ljugit om våldtäkt och misshandel. Detta är en sida av historien. Jag vet inte den andra och om detta stämmer. Framtiden får väl utvisa. Men Linnea ska enligt uppgifter ha utlovat hämnd om han gjorde slut. Hotat med att han inte ska ha kontakt med Julia och C.
Detta skriver Jocke publikt om Chrippas häktning, han hävdar att han inte kommer ta ställning förrän han vet vad som hänt, samtidigt som Jocke planterar lögner och förtal hos Cluee, 400Ben och Anjo.

https://ibb.co/K6RNg2T
Senast redigerad av Pallal 2025-11-06 kl. 00:46.
Citera
2025-11-06, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErikHae86
Pga dig? Oerhört😅

Tänkte mest på att du kände dig tvungen att svara nedlåtande på mitt svar till dig ang att världen är större än Sverige. Då framstår det som det var lite jobbigt att svara på det hela på ett konstruktivt vis.

Men men, hoppas du får din sömn så du orkar upp imorgon.
Senast redigerad av Knarkblomman 2025-11-06 kl. 00:24.
Citera
2025-11-06, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkblomman
Såklart det är så, dock är det här hans dotter bor. Iofs så skiter väl han i henne... Men det är han inte ensam om, många såna fäder därute.

Han skiter ju redan i henne, så han drar väl utomlands sen och plåstrar om såren.
Citera
2025-11-06, 00:47
Medlem
Pallals avatar
I drevets begynnelse ryktades det bland mycket annat att Linnea ljög om att hon fått tänder utslagna. Jag tycker det är obehagligt hur folk hakade på drevet utan att blinka.

Ricin, kvinnovåldsromantikern tyckte att kvinnor som beter sig förtjänar stryk och i den incelstämningen fortsatte det.
Citat:
Ursprungligen postat av Ricin
Precis, och kvinnor har en tendens att gå över lik för att fucka upp för ens partner.
Tyvärr är det alldeles för mycket oskulder i denna tråd, som försvarar Linnea, i hopp om att få ligga med henne.

Går man över gränsen, och förstör för någons leverbröd, så är två utslagna tänder helt försvarbart. En inkomst kan vara svår att reparera, men det kan tänder.
Jag skulle vilja höra Ricin säga samma sak om ”stämplingen” mot Joakim och Anjo.

Citat:
Ursprungligen postat av Ricin
Det är inte så förtal fungerar. Åklagaren måste åtala alla, och kan inte bara åtala en. Med andra ord, det kommer aldrig hända. Kostnaden är alldeles för stor.
Köp en lagbok snälla.
Senast redigerad av Pallal 2025-11-06 kl. 00:59.
Citera
2025-11-06, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
I drevets begynnelse ryktades det bland mycket annat att Linnea ljög om att hon fått tänder utslagna. Jag tycker det är obehagligt hur folk hakade på drevet utan att blinka.

Ricin, kvinnovåldsromantikern tyckte att kvinnor som beter sig förtjänar stryk och i den incelstämningen fortsatte det.
Jag skulle vilja höra Ricin säga samma sak om ”stämplingen” mot Joakim och Anjo.

Urkass på juridik är hen också. Köp en lagbok snälla.

Hahaha sånna sanslöst bedrövliga och sorliga männoskor....
Citera
2025-11-06, 01:05
Medlem
Menethils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Du vet kanske att crirstopher själv bidragit till näthatet, t ex genom spridande av Rasks porr o Jockes +20 år gamla dom...? Åklagare Hanna har även förklarat att kräket använder uthängningar i sociala medier för att påverka eko-utredningen.

Att tro att crirstophers egna hat inte kommer att beröras i dokumentären är naivt.
du behöver läshjälp
Citera
2025-11-06, 01:09
Medlem
Menethils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urtavlan
Minns jag helt fel, att de åkte ganska direkt till studion? I så fall faller det ju bort, det som påstås, om att Chrippa sett Anjos video innan och rättat sina uttalande efter det. Och även om det var så, var det knappast någon som tvingade honom, utan det är fortfarande hans val av ord. Dessutom är det enda videon han har suttit utan manus. Aldrig att han skulle komma ihåg något från en video och rabbla det utan att haka sig.
Nej, chrippa åkte direkta hem till Julia, umgicks med dottern och Julia ett par dagar. Senare åkte han till Anjo och spelade in, och efter redigeringen vara både chippa och Anjo synligt påverkade av någon substans i en live.
Citera
2025-11-06, 01:19
Medlem
Pallals avatar
Citat:

Det är märkligt annat hur det kan vara så viktigt för alla Jockes och Anjos fans att hata och dom som skriker allra högst är inne för det 16 timmar per dygn och avskyr Chrippas skattesmitning. Dom roffar förmodligen åt sig tak över huvudet och mat på bordet av våra skattepengar och dom är uppenbarligen arbetsföra, men bidragfuskar eller är ekonomiskt oberoende.
Bidragsfuskare har inte privilegiet att tas på allvar när skattefusk diskuteras. Jag bryr mig inte om att mina skattepengar går till små skattefusk, däremot bryr jag mig om mina skattepengar går till att försörja nättroll som sysselsätter sig med att ljuga och förtala.

Är det inte uppseendeväckande att så många av dom människor som vältrat sig i äckel och hat dag som natt nu helt plötsligt tystnat, som om dom har fått koppel.

Tick
Tack
Senast redigerad av Pallal 2025-11-06 kl. 01:31.
Citera
2025-11-06, 01:20
Medlem
Det är Bo-Göran Bodin som ligger bakom dokumentären. Detta innebär att ALLA medverkande kommer kläs av nakna och exponeras. Det är ingen duvunge direkt, han kommer gräva systematiskt och djupt. Anjo och Rask kommer förmodligen framställas som de förtalsmobbande clowner de är. Även Chrippa kommer troligen att framställas i dålig dager.

Citat:
Bodin är flerfaldigt prisbelönad. Exempelvis har han vunnit Föreningen Grävande Journalisters pris, Guldspaden, fem gånger. Han har bland annat uppmärksammats för granskningarna av det våldsamma polisingripande som dödade Johan Liljeqvist, det påstådda terrorhotet mot Göteborg och av missförhållanden i svenska häkten och fängelser.[3]

Citatet är från svenska wikipedia.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in