2025-03-26, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AcademicDream
Nylander skulle kunnat gå över 50 mål om han bara gick 100% jämt. Men det är som han säger själv, det är slutspelet som gäller.

Lite av den anledningen jag håller de som en doldis till SC bucklan, dom har gaddat ihop sig i år om en nästa växel de lägger i vid slutspelet. Men Majsmannen2 säger emot mig gällande detta!
Citera
2025-03-26, 11:16
Medlem
Ser att de blivit en del överkörningar inatt.

Kapten Hedman's Tampa förödmjukade Pingvinerna i den grövsta mån att de hann göra 6-0 innan slutresultatet skrevs 6-1.

Konstigt nog brukar de bli kross eller gränsen till kross i fler matcher och inte bara en när de väl sker. Lagomt så att den paranoide skulle ana matchfixning!
Citera
2025-03-26, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokacola
Lite av den anledningen jag håller de som en doldis till SC bucklan, dom har gaddat ihop sig i år om en nästa växel de lägger i vid slutspelet. Men Majsmannen2 säger emot mig gällande detta!

Håller med. Det enda som egentligen talar emot är att dom är Toronto. Men nån gång ska väl ”förbannelsen” brytas.
Citera
2025-03-26, 12:59
Medlem
Citat:
Håller med. Det enda som egentligen talar emot är att dom är Toronto. Men nån gång ska väl ”förbannelsen” brytas.

De kan nog bli en dark horse. Men som jag ser det hänger det ganska mycket på att de vinner sin division och får möta ett wildcard-lag samtidigt som Florida och Tampa gör upp i en lång matchserie.
Citera
2025-03-26, 13:14
Medlem
Citat:
Nylander skulle kunnat gå över 50 mål om han bara gick 100% jämt. Men det är som han säger själv, det är slutspelet som gäller.

Nylander floppade början av säsongen.

Nu Nylander gjort 40 mål.

Ovechkin gjort 36 mål.

Rantanen gjort 29 mål.

Forsberg gjort 28 mål.
Citera
2025-03-26, 13:34
Avslutad
Nu har jag startat en liga där vi tippar hur slutspelet kommer gå.

Följande regel gäller.
Inget jävla dumdrygt snack här mellan varandra.

Vinnaren får mandat att skryta till nästa säsongs slutspel.

Lägger ut länken igen när vi har klart hur slutspelsträdet ser ut.

https://bracketchallenge.nhl.com/sv/leagues/69810
Citera
2025-03-26, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grunkz
De kan nog bli en dark horse. Men som jag ser det hänger det ganska mycket på att de vinner sin division och får möta ett wildcard-lag samtidigt som Florida och Tampa gör upp i en lång matchserie.

Jepp, håller med.
Citera
2025-03-26, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 6999
Nylander floppade början av säsongen.

Nu Nylander gjort 40 mål.

Ovechkin gjort 36 mål.

Rantanen gjort 29 mål.

Forsberg gjort 28 mål.

Med allra största sannolikhet blir det bara Draisaitl som gör mer än 50 mål i grundserien den här säsongen. Att bara en spelare gör mer än 50 mål kan inte ha hänt på ett bra tag.
Citera
2025-03-26, 13:54
Medlem
Citat:
Med allra största sannolikhet blir det bara Draisaitl som gör mer än 50 mål i grundserien den här säsongen. Att bara en spelare gör mer än 50 mål kan inte ha hänt på ett bra tag.

Draisaitl - 49
Nylander - 40
Connor - 37
Ovechkin - 36
Scheifele - 35
Reinhart - 35
Point - 35
Pastrnak - 34
Guentzel - 34
Caufield - 33

Målligan nu.
Citera
2025-03-26, 15:42
Medlem
Citat:

Så är det verkligen.
Citera
2025-03-26, 17:08
Medlem
Bäckström flyttar hem och i så fall måste karriären vara över.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/KM7PE5/nhl-stjarnan-nicklas-backstrom-flyttar-hem
Citera
2025-03-26, 17:43
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Bäckström flyttar hem och i så fall måste karriären vara över.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/KM7PE5/nhl-stjarnan-nicklas-backstrom-flyttar-hem
Alltid tråkigt när en spelare får lov att lägga av på grund av skador. Jag tycker det är nog tråkigt när de behöver göra det på grund av åldern. Han har betytt oerhört mycket för Capitals, och det var väl mer eller mindre väntat att det inte skulle bli något mer spel i NHL efter hans nu långa frånvaro.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in