2025-03-27, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dwg
Stämmer inte så bra

Noll sjukdagar sedan pandemin kom (sprutan x 2)
Mina barn har legat sjuka senaste tiden med allt som går nu (ej vaccinerade)

visst kände lite ledvärk i två dagar för 4 veckor sedan och tempen stod på 36,8, när jag hade tre barn liggandes 5dagar i 39,6

Går jag över 37 så ligger jag Men det var fan närmare 20 år sen skulle jag tro
Har väl max 5 sjukdagar sedan jag kom ut i arbetslivet -99
Samma här. Har inte varit sjuk en enda gång sedan jag tog mina två sprutor. Barnen har varit sjuka massa gånger.
Citera
2025-03-27, 17:06
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjaelploskille
De allra flesta är ju vaccinerade så det är lätt att få för sig att vaccinerade blir sjuka oftare om man bara gör en ytlig observation, typ "de där tre är sjuka ofta men inte jag, de är vaccinerade men inte jag" då är det lätt att tro att det beror på vaccinet, särskilt om halva ens personlighet är att man är någon sorts fritänkare

Men det intressanta är ju att det är flera som upplever det, att de som vaccinerade sig verkar bli sjukare oftare. Även om det är på anekdotisk nivå.
Citera
2025-03-27, 17:10
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Det ryktas ju om att vaxade nu dör i snabba förlopp av olika cancerformer.

Andra säger att vaxade numera lättare infekteras av olika virussjukdomar.

Hälsomyndigheterna o läkemedelsindustrin förnekar dock detta.

Dom vill hålla befolkningen sjuka, stora pengar att hämta där!

Turbocancer drabbades visst en del av. Ingen tar sitt ansvar, läkemedelsföretagen friskrev ju sig från all ansvar, bieffekter dessa vacciner kan komma med.
Citera
2025-03-27, 17:13
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peter_pung
Samma här. Har inte varit sjuk en enda gång sedan jag tog mina två sprutor. Barnen har varit sjuka massa gånger.

Du vet väl om att det är vanligt att barnen i tidig stadium är ofta sjuka? Det är så dom bygger upp sin immunförsvar, välkänt sen jävla många år tusen!

Ni waxxade borde inte ha rösträtt längre, så korkade ni blir!
Citera
2025-03-27, 17:16
Avslutad
Känner igen mig i det här.

På pappret borde jag vara den som insjuknar mest i min familj och vänskapskrets då jag är immunokomprimerad men så är inte fallet.
Jag är den enda som inte vaccinerat mig och jag har varit sjuk en enda gång med influensa de senaste 6 månaderna, medans personer i min omgivning som är vaccinerade går mer eller mindre och är sjuka konstant, dvs. förkylningar, hosta och en rad andra symptom av virus om och om igen... det är exakt som om dom inte repar sig helt och hållet utan har något annat underliggande problem, jag frågar mig själv vad kan den ultimata faktorn vara?
Senast redigerad av SegPanda 2025-03-27 kl. 17:18.
Citera
2025-03-27, 17:16
Medlem
Sunimods avatar
Då måste jag vara en undermänniska.

6 doser covidvaccin samt över 30 doser influensavaccin och inte haft någon förkylning eller annan liknande sjukdom som krävt att man inte kan jobba de senaste 25 åren.

Visst, haft covid minst 2 gånger (troligen 3 eller 4) men knappt märkt av det.

Ålder: 65+
Citera
2025-03-27, 17:27
Medlem
Ghastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
På mitt jobb har alla som vaccinerade sig varit sjuka 1-2 veckor denna höst/vinter medan vi 3 ovaccinerade inte haft en sjukdag

Vi har precis tvärtom dom få som inte tog har varit sjuka både innan och efter jul. Vi som tog har varit friska och jobbat. Du sprider bara massa dynga
Citera
2025-03-27, 17:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ghasten
Vi har precis tvärtom dom få som inte tog har varit sjuka både innan och efter jul. Vi som tog har varit friska och jobbat. Du sprider bara massa dynga

Låter som förnekelse av verkligheten från din sida.

Har också märkt att folk är konstant sjuka sedan vaccinen. Snörvlar och hostar och har hemmadagar hela tiden...

Det är väl inte så märkligt iof då mRNA och spikproteinet i cellerna bevisligen ändrar hur ens immunförsvar fungerar. Kanske enda sättet för vaccinerade att hålla sig friska är att fortsätta ta boosters livet ut?
Senast redigerad av HasseVonKlasse 2025-03-27 kl. 17:35.
Citera
2025-03-27, 17:34
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EastClintfood
Vi ses om ett par år om du lever än! Annars får jag äta upp min hemgjorda burgare!
Hur länge ska man vänta på någon påstådd dålig effekt av vaccinet? 1 år, 3 år, 20 år, 100 år?

Eller är det så att mitt immunförsvar är så "vältränat" av alla doser med influensavaccin så effekten som skrivs om i trådstarten med att T-celler blir försvagade aldrig inträffar hos mig?

Har testat om man blir magnetisk av covid vaccinet som det påståtts men det funkade inte varken med sked i pannan eller på stället de gav vaccinet.
Provat med både rostfri sked och metallbit av järn.

Se den här killen, en sked fäster på armen. Visst bli man lite avundsjuk.
https://www.youtube.com/shorts/RRkaWQJFkBQ
Citera
2025-03-27, 17:35
Medlem
halaltarzans avatar
Känner inga ovaxxade så jag kan inte direkt jämföra, men för egen del har jag haft 3 sjukdagar i år. Ser väl ut ungefär som vanligt skulle jag vilja säga.

Berättar för övrigt kollegorna om de är vaxxxade eller inte, eller är det någon stolle på kontoret som håller typ korsförhör?
Senast redigerad av halaltarzan 2025-03-27 kl. 17:38.
Citera
2025-03-27, 17:36
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Hur länge ska man vänta på någon påstådd dålig effekt av vaccinet? 1 år, 3 år, 20 år, 100 år?

Eller är det så att mitt immunförsvar är så "vältränat" av alla doser med influensavaccin så effekten som skrivs om i trådstarten med att T-celler blir försvagade aldrig inträffar hos mig?

Har testat om man blir magnetisk av covid vaccinet som det påståtts men det funkade inte varken med sked i pannan eller på stället de gav vaccinet.
Provat med både rostfri sked och metallbit av järn.

Se den här killen, en sked fäster på armen. Visst bli man lite avundsjuk.
https://www.youtube.com/shorts/RRkaWQJFkBQ

Jag tog tillbaka mina ord, insåg att jag gick för långt. Ber om ursäkt!
Citera
2025-03-27, 17:37
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
På mitt jobb har alla som vaccinerade sig varit sjuka 1-2 veckor denna höst/vinter medan vi 3 ovaccinerade inte haft en sjukdag
Samma på mitt jobb. Många som varit sjuka med feber, ont i kroppen mm.

Nej inte covid utan influensa som i år var extra jobbig då den var av två olika typer.
Tråkigt att jag tog udden av dina argument.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in