2025-03-27, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Jag håller med om detta. Jag tycker det är märkligt att KP byggde så mycket av sitt Cluedopusslande på YNs uppgifter från detta förhör och kryddade med en ogrundad spekulation att SE hade hala skor trots att SE har ordentliga vinterskor på bilder tagna utomhus på vintern.

KP verkar inte heller veta vilken typ av skor människor som gick på dansrestaurang hade 1986 utan slog skamlöst fast att bara övertidsarbetande kontorsarbetare hade hala skor på mordnatten.

En fars, precis som du skriver.

Nja, nu var det vel inte KP som förhörde Ahmed och Yvonne. Och vilka skor SE hadde på sig den kvällen vet vel ingen.
Men att det luktar lite kontorsråtta av den som sprang där med väska och hala skor det håller jag faktiskt med KP om. Det var iallafall ingen proffesionell lönnmördare som sprang där och fipplade med en väska och kollade bakåt. Ingen dansglad svenne heller.

Och i mina ögon var det med 99% sannolikhet gärningsmannen.
Senast redigerad av Ballalaila 2025-03-27 kl. 00:44.
Citera
2025-03-27, 00:47
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballalaila
Nja, nu var det vel inte KP som förhörde Ahmed och Yvonne. Och vilka skor SE hadde på sig den kvällen vet vel ingen.
Men att det luktar lite kontorsråtta av den som sprang där med väska och hala skor det håller jag faktiskt med KP om. Det var iallafall ingen proffesionell lönnmördare som sprang där och fipplade med en väska. Ingen dansglad svenne heller.

Och i mina ögon var det med 99% sannolikhet gärningsmannen.

CP luktade väl inte tillräckligt av kontorsråtta för att bli fälld i hovrätten, även om det fanns vittnen som påstod att han hade ett lämpligt vapen?

Det är väl mest lukten av kontorsråtta som ligger SE i fatet, för någon vapenkoppling har inte hittats. Jag tycker att taxiföraren som var från Benin kom med en intressant uppgift att GM luktade vitlök.

Där tänker jag att SE var begiven på Indisk mat där vitlök förekommer. Där borde känsliga "Cluedonäsor" få något att hetsa upp sig över.
Citera
2025-03-27, 00:57
Medlem
Citat:
CP luktade väl inte tillräckligt av kontorsråtta för att bli fälld i hovrätten, även om det fanns vittnen som påstod att han hade ett lämpligt vapen?

Det är väl mest lukten av kontorsråtta som ligger SE i fatet, för någon vapenkoppling har inte hittats. Jag tycker att taxiföraren som var från Benin kom med en intressant uppgift att GM luktade vitlök.

Där tänker jag att SE var begiven på Indisk mat där vitlök förekommer. Där borde känsliga "Cluedonäsor" få något att hetsa upp sig över.

Ja CP hadde betedd sig ungefär som den som sprang ner gatan där. Halvpanisk luffare med fel skor på vintern. Problemet med CP är vel egentligen klädslen så som jag ser det. Signalementet.

Gunnarson ja.. han luktade vitlök. Egentligen en spelare jag borde kollat mer på. En konstig jävel det också.
Citera
2025-03-27, 01:02
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ja CP hadde betedd sig ungefär som den som sprang ner gatan där. Halvpanisk luffare med fel skor på vintern. Problemet med CP är vel egentligen klädslen så som jag ser det. Signalementet.

Gunnarson ja.. han luktade vitlök. Egentligen en spelare jag borde kollat mer på. En konstig jävel det också.

VG ljög om en hel del. Låtsades vara amerikan och ljög om sin arbetsgivare "CIA".

Alla som ljuger har mördat OP enligt vissa i tråden.

VG luktade vitlök också, så där har han ytterligare likheter med SE. VG bar dessutom på en liten väska på mordkvällen.

Tur för VG att han inte jobbade på kontor kan man tycka.
Citera
2025-03-27, 01:06
Medlem
Citat:
VG ljög om en hel del. Låtsades vara amerikan och ljög om sin arbetsgivare "CIA".

Alla som ljuger har mördat OP enligt vissa i tråden.

VG luktade vitlök också, så där har han ytterligare likheter med SE. VG bar dessutom på en liten väska på mordkvällen.

Tur för VG att han inte jobbade på kontor kan man tycka.

Jo, men det är vel lite pappersarbete om man jobbar i CIA också skulle man tro.
Citera
2025-03-27, 01:13
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Jo, men det är vel lite pappersarbete om man jobbar i CIA också skulle man tro.

Fast det var väl knappast fastslaget att VG verkligen jobbade åt CIA?

Däremot pratade han mycket om vapen, så där slår han SE på fingrarna också, för att inte tala om CAs vapeninnehav.

Jag tror att både VG och CA påstod att de var förkylda på mordnatten men SE var pigg nog att åka på fjällsemester direkt efter mordet.

Har vi något annat i din skarpsynta GMP-analys än att mördaren jobbade på kontor med pappersarbete och hala sulor?
Citera
2025-03-27, 01:21
Medlem
Citat:
Fast det var väl knappast fastslaget att VG verkligen jobbade åt CIA?

Däremot pratade han mycket om vapen, så där slår han SE på fingrarna också, för att inte tala om CAs vapeninnehav.

Jag tror att både VG och CA påstod att de var förkylda på mordnatten men SE var pigg nog att åka på fjällsemester direkt efter mordet.

Har vi något annat i din skarpsynta GMP-analys än att mördaren jobbade på kontor med pappersarbete och hala sulor?

Haha mina analyser är allt annat än skarpsynta. Men jag är ärlig.. skriver det jag tänker. Det är brainstorming om du vill.

Mer än nog töntar med statusbehov i palmeriet. Det förgiftar faktiskt hela grejen.
Citera
2025-03-27, 01:28
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Haha mina analyser är allt annat än skarpsynta. Men jag är ärlig.. skriver det jag tänker. Det är brainstorming om du vill.

Mer än nog töntar med statusbehov i palmeriet. Det förgiftar faktiskt hela grejen.

Det är friskt vågat att skriva vad du faktiskt tänker. En del verkar fastnat i något liknande: "SE är skyldig till vilket pris som helst. Även om det saknas belägg i materialet och strider både mot logik och sunt förnuft."

Deras inlägg känns mest som "måndag hela veckan" eller "Dalulvens uppvärmda och halvbakade tankerester".

All heder till dig i detta avseende.
Citera
2025-03-27, 07:29
Medlem
Ett par frågor angående GM-SE.

Fråga 1: Hade GM-SE något motiv typ Palmehat eller hade han kunnat skjuta vem som helst?

Fråga 2: man talar då och då om att SE hatade OP .
Vilka belägg finns det för hans i så fall extrema Palmehat?
Kan man inte tänka sig att SE föredrog den demokratiska processen med vanliga val?
Citera
2025-03-27, 07:40
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Ett par frågor angående GM-SE.

Fråga 1: Hade GM-SE något motiv typ Palmehat eller hade han kunnat skjuta vem som helst?

Fråga 2: man talar då och då om att SE hatade OP .
Vilka belägg finns det för hans i så fall extrema Palmehat?
Kan man inte tänka sig att SE föredrog den demokratiska processen med vanliga val?

Svar 1: KP har genom "övertygande åklagarlogik" slagit fast att SE var moderat och som varande moderat själv utgick KP ifrån att alla moderater ville mörda OP. ("På sig själv känner man andra.")

Svar 2: När SE blev petad ur kommunfullmäktige i Täby "flippade" den påhittade och osannolika mördaren SE, tappade tron på demokratiska metoder och skaffade ett utsirat och påkostat vapen som lämpade sig för elefantjakt, för att genom utomparlamentariska metoder själv stoppa OP.

Resten är som man säger historia.

Jojo, det om något är en "alternativ teori" helt i forumdelens anda!
Citera
2025-03-27, 08:41
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HemmaslagenWasabi
Fast det beror ju helt på var han var och rörde sig mellan ca 23:15-23:45

Citat:
Det låter konstigt att SE skulle se från Skandia vilka som var journalister på mordplatsen. Journalisterna hade inte presskort på bandet i hatten eller reflexvästar med texten "press" på och det lilla jag har förstått är SE inne och dricker kaffe och ringer ME medan pressen är på mordplatsen.

Vittnena körs till Krim och journalisterna lämnar, så mordplatsen är relativt öde när SE beger sig till bussen som ligger norrut och inte i samma riktning som mordplatsen.

Men vill man trivselmisstänka SE så är detta så klart "jättemärkligt".

Ja, jag skrev endast vad som påståtts (för att försöka misstänka SE).

Det finns såklart en rad omständigheter och frågor kring detta påstående.

Ex:
Det fanns ens några journalister på plats då SE enligt egen uppgift lämnade mordplatsen. Möjligen fotografen Ulf Karlsson.
Vilka är "vi" som kan avgöra hur "mediakåt" SE var? Och speciellt i det läget?
Chockad. Kanske stressad över Idre-resan dagen efter?

Och detta med bussen möjligen. Busshållplatsen ligger norrut och åt andra hållet från mordplatsen sett.
Finns säkert fler frågetecken kring detta. Vill påstå att det är ett intet-sägande argument.

Sedan det som den ursprungliga diskussionen med Brummel handlade om. Inte bara "mediakåthet" utan även ära och berömmelse och att det skulle vara något SE gjorde allt för. Citat "erkännandemedaljer"

Hur rimmar det påståendet med hur SE gick emot moderaterna i Täby kring frågan om Ytterbyskolan och hur han sedan blev utesluten/utfryst eller själv ansåg sig tvungen att sluta som kommunpolitiker.
Jag tycker det rimmar dåligt med en karriärsmänniska som gör allt för "erkännandemedaljer".
Citera
2025-03-27, 08:56
Medlem
Knattarnas avatar
Efterspelsvittnet SE trodde inte att det var Palme som var skjuten. Därför hade han av naturliga skäl inte samma behov av att söka upp journalister på plats, om han ens kunde identifiera dem som journalister. Svenska journalister har väl inte ett övertydligt presskort i hatten som i Kalle Anka.

EA9982-02 Henry Olofsson:

Sedan kom han in, var väl lite osammanhängande och berättade att det var en man som hade blivit skjuten borta vid T-banegången vid Tunnelgatan.

Och att det var någon som sagt att det Olof Palme men det trodde han inte för att mannen ifråga var så liten och sedan att kvinnan som stod bredvid tyckte han inte liknade Lisbeth Palme.

SE uppgav att hans första tanke var att den fallne var ”någon ur det så kallade A-laget”. Och då talade han inte om fotbollslandslagets startelva.
Senast redigerad av Knattarna 2025-03-27 kl. 09:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in