Citat:
Ursprungligen postat av
LegendBenzema
Ok, inte bättre än sex. Men kan jag få någon referensmarkör tack? Är cigarren bättre än något som du tycker är asbra?
Kladdigt? Hur kan en dryck vara kladdig? Ok, whiskey. Är det pga alkoholen eller smaken tycker du?
Ok. Man kanske skall testa en cigarr i framtiden. Är det bra precis efter en måltid eller före eller några timmar efter?
En cigarr är nog lite bättre än en riktigt bra balanserad första kopp kaffe på morgonen i mitt tycke. Speciellt Nicaraguanska cigarrer har den nivån av tillfredsställelse.
Läsk är generellt kladdig eftersom mycket segare slem bildas på grund av den höga sockerhalten. Läsk med aspartam skär sig smakmässigt med cigarren.
Smaken av whisky är den stora faktorn, jag personligen föredrar rökig whisky till en cigarr.
En cigarr efter måltiden är det bästa. Innan måltiden tar den bort smaken från maten du ska äta, ta den istället efteråt. Avsluta kvällen med en cigarr. Sätt dig någonstans bekvämt och njut.
Enligt min åsikt är en bra nybörjarcigarr något billigare, som Guantanamera Cristales. Den är ganska luftig men fortfarande smakrik. Det finns cigarriller också som är lika stora som cigaretter och kan vara ett bra alternativ om du inte är van vid nikotin.
Om du vill röka en cigarr direkt, bör du vara beredd på att du kan bli lite snurrig första gången om du röker i ett högt tempo. Du kan enkelt släcka dina cigarrer och röka upp resten vid ett senare tillfälle.