2025-03-26, 19:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av jan-sandelius
Tur för min boende personal att det finns folk som behöver bo på lss boenden annars skulle ju dom bli arbetslösa. Jag kan för övrigt berätta för dig att det är vanligt på lss boenden att personalen utsätter brukarna för olagliga bestraffningar av olika slag.ibland genom våld och hot.

Usch vad hemskt! ❤️
Fy!! Så får det inte gå till.
Och ja, du har helt rätt att du gett flera människor ett meningsfullt arbete. Och personer som bor på LSS kan göra massa nyttigt, det vet jag.
Citera
2025-03-26, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bortmedfifittor
Varför bor du på ett sådant boende är väl den mest väsentliga frågan?
Jag har dåligt ordningsinne och behöver hjälp med städ och andra hushålsysslor kanske...nä ärligt talat har jag inget adekvat svar på din fråga jag är iallafall normalbegåvad på papper satt säga.och jag står i lägenhetskö för ett självständigare boende.
Citera
2025-03-26, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LugnetsAbbe
Usch vad hemskt! ❤️
Fy!! Så får det inte gå till.
Och ja, du har helt rätt att du gett flera människor ett meningsfullt arbete. Och personer som bor på LSS kan göra massa nyttigt, det vet jag.
Jag har bott på behandlingshem,lss boende och rättpsyk.så jag har mkt erfarenhet av att bli dåligt behandlad av personal och grannar.men där jag bor nu är majoriteten snälla med mig.
Citera
2025-03-26, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PersonalSeasoning
Ja, det är samma stämpel. Att överhuvudtaget ha LSS är iofs redan muppstämplat då de högfungerande autisterna ofta exkluderas.
Dom flesta högfungerande autister klarar väl bo i vanlig lägenhet utan stöd?
Citera
2025-03-26, 19:42
Avslutad
Citat:
Jag har bott på behandlingshem,lss boende och rättpsyk.så jag har mkt erfarenhet av att bli dåligt behandlad av personal och grannar.men där jag bor nu är majoriteten snälla med mig.

Är mycket ledsen att höra det. Så hemskt och orättvist.
Citera
2025-03-26, 19:43
Avslutad
Citat:
Dom flesta högfungerande autister klarar väl bo i vanlig lägenhet utan stöd?

Det var det han menade. Men jag ska säga att även de jag träffat som haft LSS som inte räknas som högfungerande egentligen skulle kunna ha bott själva med en bättre uppväxt och skolgång.
Citera
2025-03-26, 19:47
Medlem
Citat:
Det var det han menade. Men jag ska säga att även de jag träffat som haft LSS som inte räknas som högfungerande egentligen skulle kunna ha bott själva med en bättre uppväxt och skolgång.
En del med vanlig lägenhet med mobila stödteamet har ju blivit erbjuda lss boende typ Serviceboende men tackat nej.
Citera
2025-03-26, 19:48
Medlem
Så ett alternativ till lss boende kan vara vanlig lägenhet med mobila stödteamet.
Citera
2025-03-26, 19:51
Medlem
Den största nackdelen jag ser med lss boende är att man ofta har jobbiga grannar med beteende störningar som stör ens hemfrid.
Citera
2025-03-26, 19:51
Avslutad
Citat:
Så ett alternativ till lss boende kan vara vanlig lägenhet med mobila stödteamet.

Har du funderat på att skriva krönikor och kanske skicka till tidningar? Eller berättelser? En bok om dina upplevelser? Eller en skönlitterär bok? Poesi?
Citera
2025-03-26, 19:53
Medlem
Citat:
Har du funderat på att skriva krönikor och kanske skicka till tidningar? Eller berättelser? En bok om dina upplevelser? Eller en skönlitterär bok? Poesi?
På min dagverksamhet har vi en tidning som heter mixat jag har övervägt att skriva reportage i den om mina erfarenheter.
Citera
2025-03-26, 20:24
Medlem
Är det ngn fler normalbegåvad här som bor på lss boende och utbyta tankar och erfarenheter kring det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in