2025-03-26, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galena
Om det är rättegång find det väl en FUP med namn?
Kan inte så mycket om sådana här saker.

https://www.domstol.se/angermanlands-tingsratt/domar-och-beslut/bestall-domar-beslut-eller-handlingar/

Här kan du beställa ut handlingar eller ringa till Ångermanland tingsrätt om du vill vara anonym.
Citera
2025-03-26, 16:28
Medlem
Här kan man höra Frida berätta med egna ord:
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasternorrland/hor-frida-karlssons-egna-ord-om-stalkningen-stressad-och-radd
Citera
2025-03-26, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kontextuell
Nu har rätten kommit fram till att den misstänkte mannen ska försättas på fri fot i väntan på domen i målet som meddelas den 9 april klockan elva.
Om han döms blir det fängelse. Det finns bara fängelse i straffskalan.

Det betyder inte att det inte ändå går att döma till villkorlig dom istället.
Citera
2025-03-26, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Casiopeia2.0
Det betyder inte att det inte ändå går att döma till villkorlig dom istället.
Ni som är mera insatta, är det här det mest troliga?
Citera
2025-03-26, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kontextuell
Ni som är mera insatta, är det här det mest troliga?

Jag är ingen domare men en del juridik har jag läst, om jag ska gissa skulle jag säga att straffet landar på villkorligt och böter, då han tydligen är ostraffad tidigare.
Citera
2025-03-26, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Casiopeia2.0
Jag är ingen domare men en del juridik har jag läst, om jag ska gissa skulle jag säga att straffet landar på villkorligt och böter, då han tydligen är ostraffad tidigare.
Tack för svar. Då återstår det nu bara att vänta och se.
Citera
2025-03-26, 18:19
Medlem
Det verkar som att man rensar bort henne från sidor som mrkoll och ratsit just nu.
Kan de tyda på att man vill försöka ge henne skyddade personuppgifter eller liknande?
Citera
2025-03-26, 18:38
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Om Frida avsluta sin karriär i förtur är det högst troligt på grund av denna man.
Senast redigerad av Dr.skalmanski 2025-03-26 kl. 18:56.
Citera
2025-03-26, 18:53
Medlem
Förvånande att man inte försöker få stalkern inspärrad på psyket. Han har ju uppenbarligen inte alla hästar hemma.

Skandal att han kommer vara på fri fot.

Citat:
Ursprungligen postat av Fruktflugor
Det verkar som att man rensar bort henne från sidor som mrkoll och ratsit just nu.
Kan de tyda på att man vill försöka ge henne skyddade personuppgifter eller liknande?
Det är väl ny lagstiftning att man kan ta bort sina uppgifter utan anledning numera?
Citera
2025-03-26, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
Förvånande att man inte försöker få stalkern inspärrad på psyket. Han har ju uppenbarligen inte alla hästar hemma.

Skandal att han kommer vara på fri fot.

Det är väl ny lagstiftning att man kan ta bort sina uppgifter utan anledning numera?

Jag har för dålig insikt i den biten.
Jag sökte på hennes namn nu för att se om de fanns mer information från förhören och såg då att en topp sökning var ”Frida Karlsson ratsit”. Man kan se att det är hennes profil men klickar man på den så står det att hon inte finns där längre.

Jag funderade då på om de gjorts i samband med att den här gubben släppts på fri fot så att han inte kan hitta en eventuell ny adress eller nytt telefon nummer, den enkla vägen?

Jag såg den här artikeln om att hon letat ny bostad också.
https://www.dn.se/sport/yrkar-pa-fangelse-for-frida-karlssons-stalkare/
Senast redigerad av Fruktflugor 2025-03-26 kl. 19:18.
Citera
2025-03-26, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Om Frida avsluta sin karriär i förtur är det högst troligt på grund av denna man.
Det är en ledsam tanke som gör en förbannad ärligt talat.
Citera
2025-03-26, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Langrennsfan
Vill inte hänga ut något namn då vet inte med säkerhet vem personen är men skulle inte vara förvånad ifall det är personen som kommenterat flera gånger under denna video. Ifall det inte är denna person finns det tyvärr också en annan person med liknande problem.

https://www.youtube.com/watch?v=Y_2Ln6AvAnc
Helt sjukt, men så besatt den psykopaten är så förvånar man sig inte om det är gm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in