Citat:
Förvisso....men det finns ingen absolut regel i det här. Logiken i den här tråden är ju ganska vriden.
Sociopater/psykopater är ofta charmiga och karismatiska, men inte alla. Och alla charmiga kändisar är inte psykopater.
Kvinnor måste få uttrycka sina sanningar och bli lyssnade på. Övergrepp är brottsligt. Mee too är viktigt! Men alla kvinnor är inte per definition helt sanningsenliga, och alla män ljuger inte, och är inte förövare.
Jag tyckte varken att Måns eller Ciara var särskilt charmiga i programmet Tillsammans med Strömstedt. Jag blev inte särskilt tjusad av dem. Detsamma tyckte jag om Lena Olin och Lasse Hallström
Sociopater/psykopater är ofta charmiga och karismatiska, men inte alla. Och alla charmiga kändisar är inte psykopater.
Kvinnor måste få uttrycka sina sanningar och bli lyssnade på. Övergrepp är brottsligt. Mee too är viktigt! Men alla kvinnor är inte per definition helt sanningsenliga, och alla män ljuger inte, och är inte förövare.
Jag tyckte varken att Måns eller Ciara var särskilt charmiga i programmet Tillsammans med Strömstedt. Jag blev inte särskilt tjusad av dem. Detsamma tyckte jag om Lena Olin och Lasse Hallström
Fast nu är det din egen logik som brister då ingen påstått att MZ är psykopat. Det skrev jag som ett svar till en annan användare angående att han misstrodde C eftersom han upplevde MZ som mer sympatisk och easy going. Jag skrev varför det möjligtvis förhöll sig så att det blev bråk i ett förhållande med en notoriskt otrogen person som ljuger hela tiden, och sedan att det i sig inte innebär att någon är oskyldig att de framstår som sympatiska. ”Då rena psykopater ofta är charmiga och inte alls upplevs som monster, blabla Kapten Klänning exempel”.
Det betydde alltså inte att jag öht skrev att jag tror att MZ är psykopat eller som Kapten Klänning, det var bara ett argument mot att charm = oskyldig och harmlös.