Citat:
Ursprungligen postat av
nordlasten
Tja,
Vi har ett par asiatiska restauranger i stan där där jag bor (thailändska, koreanska osv) och varje gång jag har varit på nån av dem och ätit så har jag fått ont/blivit dålig i magen stund senare. Jag har varit i sällskap med andra och det är bara jag som fått ont i magen de gångerna. Och jag har även varit på samma restaurang flertal gånger beställt samma sak vid olika tillfällen och fått ont i magen. Är det något med deras kryddning som jag kan vara allergisk eller känslig mot?
Troligtvis använder de billigt importskit från fel länder med massa gifter,gmo och bakterier som de flesta restauranger.
Själv blev man sjuk på vapiano utomlands 2 gånger.Ena gången från deras sallad och andra gången från pasta. De har troligtvis använt billig kinesisk vitlök så man blev riktigt sjuk i 4 dagar.
Tillåme kompisen som bor där brukar bli lite risig i maten från deras vapiano om han väljer saker emd mjölkprodukter fast han s tarmflora är van vid det.
I kina odlas tillex vitlöken i toalettvatten och det finns massa bakterier som våra magar inte tål i asiatiska länder i maten.
+att de användr giftig kemisk mononatriumglutamat.
Finns dock seriösa restauranger också i asien som skriver på en stor skylt i restauangen att de inte använder natriumglutamat men i sverige gör i årincip alla det + använder skitig giftig genmanipulerad olja,majs och soja,ris istället för riktiga grejer.
Matställen men även skräp som subway och seven eleven som har giftig gmo brownies.kärleksmums,muffins osv köper ofta in det billigaste som finns (finns självklart högre klss matställen som köper in bätre grejer också)