Citat:
Jag svarade på ditt första inlägg, men ok, I stand corrected.
Min poäng var dock inte att det skulle vara nåt fel med ett sånt förhållande du eftersträvar, och att det därför inte spelar nån roll vad planetens övriga kvinnor vill. Och att påpeka att det kan vara knepigt att få till det.
Min absoluta åsikt är att rollbaserade förhållanden i allmänhet är både innehålls- och meningslösa. Det är alltså inte alls samma sak som ett förhållande baserat på respekt, förtroende och tillit där man har helt olika roller. I ett rollbaserat förhållande är det den förutbestämda rollen som styr allt, i det senare fallet är det samverkan som styr allt, också vilka roller man väljer. Det är som natt och dag.
Poängen är att det du i så fall egentligen söker är en intelligent, rik och pålitlig partner. En riktig partner i ett stabilt förhållande, som vid sidan av att han äslkar dig över allt annat är beredd att förstå och acceptera att din högsta dröm är att få vara hans underbara hemmafru. Så lustigt nog behöver själva rollen på det viset att komma i andra hand, som ett resultat av något annat. Det finns sån kärlek, också i dagens transaktionella samhälle. Men det är inte enkelt att hitta en sådan "sin rätte". En stor fördel är hur som helst att ha lärt sig känna sig själv först, och i det avseendet verkar du ha kommit rätt långt.
Så lycka till!