2025-03-24, 19:58
Medlem
Graavargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoulOfSophia
Jag håller med om att obildade män ofta är tillsammans med obildade kvinnor. Forskning visar att kvinnor är attraherade av män med högre IQ än dom själva, medan männen inte har någon sådan preferens.

Jag svarade på ditt första inlägg, men ok, I stand corrected.

Min poäng var dock inte att det skulle vara nåt fel med ett sånt förhållande du eftersträvar, och att det därför inte spelar nån roll vad planetens övriga kvinnor vill. Och att påpeka att det kan vara knepigt att få till det.

Min absoluta åsikt är att rollbaserade förhållanden i allmänhet är både innehålls- och meningslösa. Det är alltså inte alls samma sak som ett förhållande baserat på respekt, förtroende och tillit där man har helt olika roller. I ett rollbaserat förhållande är det den förutbestämda rollen som styr allt, i det senare fallet är det samverkan som styr allt, också vilka roller man väljer. Det är som natt och dag.

Poängen är att det du i så fall egentligen söker är en intelligent, rik och pålitlig partner. En riktig partner i ett stabilt förhållande, som vid sidan av att han äslkar dig över allt annat är beredd att förstå och acceptera att din högsta dröm är att få vara hans underbara hemmafru. Så lustigt nog behöver själva rollen på det viset att komma i andra hand, som ett resultat av något annat. Det finns sån kärlek, också i dagens transaktionella samhälle. Men det är inte enkelt att hitta en sådan "sin rätte". En stor fördel är hur som helst att ha lärt sig känna sig själv först, och i det avseendet verkar du ha kommit rätt långt.

Så lycka till!
Citera
2025-03-24, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Incendio
På? Jag är ju för sjutton hemmafru själv.

Men din gubbe är kanske ingen storfräsare som SoulOfSophia söker 🤔
Citera
2025-03-24, 20:06
Medlem
Incendios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LilaGubben
Men din gubbe är kanske ingen storfräsare som SoulOfSophia söker 🤔
Min man är min man och därför såklart bäst. Men det var dessa funderingar jag ville sätta i hennes huvud - vill hon vara hemmafru måste hon verkligen vilja vara det. Inte bara inte vilja jobba. Inte bara vilja leva i lyx. För söker hon en man enbart efter hans inkomst blir det sällan bra. För att leva ett helt liv ihop måste man vara kompatibla på alla plan. Och livet händer. Vad händer om maken förlorar jobbet? Älskar hon inte honom mer om han inte längre kan bjuda henne lyx? Vill hon inte vara hemma och ta hand om hem och barn om hon måste budgetera? Det är lätt att hon ångrar sig och blir bitter om hon inte helhjärtat vill vara hemmafru eller om hon inte helhjärtat älskar sin man i lust och nöd.
Citera
2025-03-24, 20:08
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NapoleonLaRue
Du kan bli en lyxfru men du måste bära lyx-egenskaper för en sån sak. Kvinnor idag har en tendens att övervärdera sitt utseende och även personlighet utan att ha fått sig en riktig verklighetsuppfattning baserat på nutida ordning. Instagram är fyllda av kvinnor alla nationaliteter av din sort som vill och väntar på att någon prins ska skriva till er frågan är om ni är god nog för en prins vardera?

Jag är inte intresserad av män som inte är intresserade av mig. Jag tycker det du beskriver är avtändande och också tvärtemot sanningen, dvs att det skulle vara kvinnor som jagar män istället för tvärtom. Jag blir intresserad av en man om han visar intresse och jagar mig.
Citera
2025-03-24, 20:10
Medlem
Citat:
Min man är min man och därför såklart bäst. Men det var dessa funderingar jag ville sätta i hennes huvud - vill hon vara hemmafru måste hon verkligen vilja vara det. Inte bara inte vilja jobba. Inte bara vilja leva i lyx. För söker hon en man enbart efter hans inkomst blir det sällan bra. För att leva ett helt liv ihop måste man vara kompatibla på alla plan. Och livet händer. Vad händer om maken förlorar jobbet? Älskar hon inte honom mer om han inte längre kan bjuda henne lyx? Vill hon inte vara hemma och ta hand om hem och barn om hon måste budgetera? Det är lätt att hon ångrar sig och blir bitter om hon inte helhjärtat vill vara hemmafru eller om hon inte helhjärtat älskar sin man i lust och nöd.

Smart kvinna du verkar vara, gissar på att du är lite äldre än TS.
Citera
2025-03-24, 20:11
Medlem
Incendios avatar
Citat:
Smart kvinna du verkar vara, gissar på att du är lite äldre än TS.
Tack. Jag är 93:a.
Citera
2025-03-24, 20:14
Avstängd
Citat:
Låter som att du är lite avundsjuk.
På vadå? Ts har ju inget av det hon önskar.
Citera
2025-03-24, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
På vadå? Ts har ju inget av det hon önskar.

Var snäll mot TS nu, hon behöver istället kloka råd från er erfarna kvinnor.
Citera
2025-03-24, 20:20
Avstängd
Citat:
Var snäll mot TS nu, hon behöver istället kloka råd från er erfarna kvinnor.
Jag är nästan alltid är snäll
Citera
2025-03-24, 20:21
Medlem
Incendios avatar
Citat:
Haha det är inget trollande. Varför tror du det? Jag har ett jobb och jag hade lätt att få det också. Men istället för karriär så blir jag troligtvis på sikt rikare genom en relation med en rik man, då jag vill ha allt mitt fokus på att föda och uppfostra barn snart.
Vad är viktigast då? Att få barn och låta dem växa upp utan ett stressigt "ekorrhjul" eller att bli rik? Det låter nästan som att barnen är en metod för att nå ditt mål att bli rik. Det är ingen bra anledning till att skaffa barn.
Citera
2025-03-24, 20:28
Medlem
Incendios avatar
Citat:
Snart 30 år. Snygghet 8a. Men jag tänker att tjejer som bara är snygga men inte har intellekt att möta en sådan man, är väl de tjejer som blir engångsligg som det inte inledes ett förhållande med och särskilt inte ett äktenskap med?
Men alltså....om du nu är så smart och snygg,varför har du inte redan en rik man och barn när du snart är 30? Är detta ett plötsligt infall som du nyligen kommit på? Är det genomtänkt?
Citera
2025-03-24, 20:33
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:

Citat:
Vad är viktigast då? Att få barn och låta dem växa upp utan ett stressigt "ekorrhjul" eller att bli rik? Det låter nästan som att barnen är en metod för att nå ditt mål att bli rik. Det är ingen bra anledning till att skaffa barn.

Var ifrån luften har du tagit att relationen jag söker inte skulle vara normal? Du menar på att det jag söker är en helt galen relation där vi inte är kompatibla, där jag inte skulle älska min man på riktigt, där jag inte "egentligen" vill vara hemma och ta hand om barn, där poängen för mig med att skaffa barn är att bli rik(!!) - Jag tycker du borde dämpa dig då allt som skrivits visar på att jag kommer bli en bra mamma, högst troligen bättre än dig. Jag har ett driv att se till att mina barn har det gott ställt, får vad de behöver och vill för att njuta av livet, får gå på ett bra college i USA när den dagen kommer. Att växa upp utan pengar är att växa upp i ett stressigt ekorrhjul där man slavar för sin överlevnad, inte tvärtom? Du är troligtvis bara lite stött för att din man inte arbetar lika hårt som du önskar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in