2025-03-24, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flyzz
Var har man gjort detta? från S? Hittar bara vad Sead från Sjukvårdspartiet sagt.
Så kan det vara, missade att han tillhörde sjukvårdspartiet. Hade Sead vetat att den utsatte är en partikamrat inom S, så hade han förhoppningsvis agerat annorlunda. Efter detta lär det komma Sead till kännedom, och då är det fan läge att han gör en pudel och slutar ta parti för endast den ena parten. Oavsett förstår jag inte hur Sead kunde uttrycka sig som han gjorde.
Citera
2025-03-24, 18:45
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Laxrosa
Så kan det vara, missade att han tillhörde sjukvårdspartiet. Hade Sead vetat att den utsatte är en partikamrat inom S, så hade han förhoppningsvis agerat annorlunda. Efter detta lär det komma Sead till kännedom, och då är det fan läge att han gör en pudel och slutar ta parti för endast den ena parten. Oavsett förstår jag inte hur Sead kunde uttrycka sig som han gjorde.

Jag tycker också Seads uttalande var dumt. Han borde inte sagt något alls. Särskilt då han inte till hör samma parti.
Citera
2025-03-24, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flyzz
Jag tycker också Seads uttalande var dumt. Han borde inte sagt något alls. Särskilt då han inte till hör samma parti.
Det borde vara grundregel nr 1 för en politiker: Prata inte om sånt du inte har en aning om.
Citera
2025-03-24, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fishkiller
Det där är fel! Bodens kommun har 9 bilpoolsbilar och totalt ca 280 tjänstebilar.
Fel
Citera
2025-03-24, 19:48
Medlem
Claes har gjort mycket bra för Boden.
Citera
2025-03-24, 20:17
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnebrylenius

Vad? Är det den ökade upplåningen du tänker på som ökat med 1,5 miljarder sedan 2020?
Citera
2025-03-24, 20:33
Medlem
Bandida.locas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vitpepparsalt
Hade varit intressant höra vad det där Hanna ryktet handlar om?
Indeed... några verkar ju veta något
Citera
2025-03-24, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bandida.loca
Indeed... några verkar ju veta något

Vitpepparsalt vet kanske
Citera
2025-03-24, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arnebrylenius

Hahaha det är många bosensare som har ganska trög slutledningsförmåga.

Så du behöver inte känna dig ensam!
Citera
2025-03-24, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Jag förstår att det kan vara en viabel strategi för att ragga klienter för henne. Däremot förstår jag inte riktigt varför Nordmark väljer en advokat med den profilen. Ett mycket säkrare kort skulle väl vara att anlita någon av de brottmålsinriktade advokaterna på Kaidings i Luleå?

Så här tänkte han:

1. Jag är jättesmart och jag syns mycket i media.
2. Vilken advokat syns mest i media?
3. Svar: Anna Melin!
4: Slutsats: Alltså måste Anna Melin vara den bästa advokaten och därför väljer jag henne.
Citera
2025-03-24, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Norrbotten är stort. En konferens/utbildning/årsmöte/styrelsemöte med Norrbottens soc.dem. i ex. Kiruna innebär i praktiken en enkelresa på nästan 35 mil från Boden om den görs med bil. Om den för trivselns skull blir förlagd i Riksgränsen eller Abisko blir det 45 mil. Det blir nödvändigt med övernattning. Så visst kan en tjänsteresa inom länet vara fullt möjlig.

Var du där? Björkliden alltså?
Citera
2025-03-24, 23:02
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohNils
Så här tänkte han:

1. Jag är jättesmart och jag syns mycket i media.
2. Vilken advokat syns mest i media?
3. Svar: Anna Melin!
4: Slutsats: Alltså måste Anna Melin vara den bästa advokaten och därför väljer jag henne.
I så fall får han ju skylla sig själv. Jag har inte björnkoll på hur brottmålsadvokaterna uppe i Luleå har presterat under senare tid, men Kaiding är en solid byrå med hög lägstanivå, så även om de flesta advokaterna i byrån sysslar med olika former av civilrättsliga problem är det förmodligen i vart fall ett säkert defensivt drag att välja någon därifrån.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in