2025-03-24, 16:58
Medlem
DenOtroligaStrutens avatar
Såg just nu Pia's senaste uppdatering...

Jag ser inget konstigt ang hur hon ordnar sitt liv, efter sina förutsättningar...

Jag tycker Pia är stark som orkar köpa sig lite saker, och göra allt till det bästa...

Hur kan man klaga ang det...?

Människor har genom livet fått olika livsöden, och förutsättningar, och att sedan utifrån det, vara stark, och fixa med det som står en till buds, är väl ingen svaghet, anser jag...
Snarare ett tecken på styrka...
Citera
2025-03-24, 17:14
Medlem
bellesbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenOtroligaStruten
Såg just nu Pia's senaste uppdatering...

Jag ser inget konstigt ang hur hon ordnar sitt liv, efter sina förutsättningar...

Jag tycker Pia är stark som orkar köpa sig lite saker, och göra allt till det bästa...

Hur kan man klaga ang det...?

Människor har genom livet fått olika livsöden, och förutsättningar, och att sedan utifrån det, vara stark, och fixa med det som står en till buds, är väl ingen svaghet, anser jag...
Snarare ett tecken på styrka...

Det klagas inte på hennes styrka utan på hennes skeva sätt att fatta beslut på.
Hon tänder doftljus inne i en delad sovsal där hon dessutom byggt en koja kring hennes säng med lakan, samt spridit ut sina privata saker över hela det delade rummet.
Det kommer förmodligen att leda till att hon får klagomål igen och tillslut kommer hon inte att få hyra sängplats där längre, då hon misslyckas gång på gång med att följa väldigt enkla regler.
Hon hyr inte rummet utan enbart en sängplats i ett delat rum.
Citera
2025-03-24, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bellesblues
Det klagas inte på hennes styrka utan på hennes skeva sätt att fatta beslut på.
Hon tänder doftljus inne i en delad sovsal där hon dessutom byggt en koja kring hennes säng med lakan, samt spridit ut sina privata saker över hela det delade rummet.
Det kommer förmodligen att leda till att hon får klagomål igen och tillslut kommer hon inte att få hyra sängplats där längre, då hon misslyckas gång på gång med att följa väldigt enkla regler.
Hon hyr inte rummet utan enbart en sängplats i ett delat rum.

Ok, du ser det så...

Jag ser det som att Pia ändå gör det bästa av små möjligheter...
Citera
2025-03-24, 17:42
Medlem
bellesbluess avatar
Citat:
Ok, du ser det så...

Det bästa för vem då? Knappast sig själv ifall det leder till klagomål och att hon inte får bo kvar där tillslut.
Citera
2025-03-24, 17:44
Medlem
vonDys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dimensions
Det var ju ändå ”kischkebab” (quichekebab?), hon sa det två gånger i den videon där hon först nämnde älskarens/brorsans levebröd. Rätt ska vara rätt, haha!

” Sissshkebab och tassiki”, uppfattade jag.

Kan ha fel för mig. Men rätt ska vara rätt🙃
Citera
2025-03-24, 18:01
Medlem
vonDys avatar
Citat:
Ok, du ser det så...

”Små möjligheter” ?
Är kanske människor som inte har några möjligheter alls längre? Finns många!

Men Pia Nyberg, hade väl haft alla möjligheter till Nystart, när hon blev skuldfri och fick pengar på kontot?

Hur tänker du kring det??
Citera
2025-03-24, 18:01
Medlem
Citat:
Ok, du ser det så...

Haha, du är rolig ändå.
Eller rolig är nog fel ordval här.
Du och PissPia saknar samma sociala koder, förmågan att känna av rummet.

Men jag tänker att vi i tråden kan använda det till din/vår fördel.
PissPia är ju allt för ofta svår att förstå sig på och då kan väl du vara snäll och agera någon slags konsult då ni lider av liknande "diagnos".

- "Struten, hur skulle du göra i den här situationen?"

Så berätta du dina tankar och vips så kan vi förstå PissPias tillkortakommanden lite bättre.
Citera
2025-03-24, 18:05
Medlem
Haha, nämen nu är Pia för knasig igen Bara Gräddis kan få för sig att inreda på ett jäkla vandrarhem, ska de övriga tvingas komma till ett "privat tantrum" nu också. Doftljuset är absolut inte Ok, livsfarligt när hennes koja på ett par sekunder flammar upp och bildar giftig rök. Eftersom man i princip bara kan ligga ned i rummet och lätt somnar, så måste det bli stopp på Gräddis jävla mysbelysning. Alla i rummet kanske inte heller vill att det doftar hallon eller vad det nu doftar, hur tänker Pia om det? 🤔

Märks ju också att hon tänkt bo på Ramilton tills hon viker in ådrorna för gott, för hon tänker nog inte fylla kappsäcken med porslin nu också.
Senast redigerad av Florman 2025-03-24 kl. 18:14.
Citera
2025-03-24, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vonDy
”Små möjligheter” ?
Är kanske människor som inte har några möjligheter alls längre? Finns många!

Men Pia Nyberg, hade väl haft alla möjligheter till Nystart, när hon blev skuldfri och fick pengar på kontot?

Hur tänker du kring det??

Jag tänker som så, att vi inte vet allt om en annan människa och därför inte ska döma...
Citera
2025-03-24, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bellesblues
Det bästa för vem då? Knappast sig själv ifall det leder till klagomål och att hon inte får bo kvar där tillslut.

Någon på TikTok frågade något om att andra gäster kanske inte uppskattar att Pia "tagit över rummet" och Pia svarade då något i stil med att "de får ju välja om de vill bo där eller inte". Hon är så extremt egocentrisk och verkar tro att hon står över brandskyddsreglerna.

Jag hade inte uppskattat ett rum där Pias matporslin står uppdukat på det enda bord som finns, att kläder och handdukar hänger överallt och på det ett livsfarligt doftljus. Folk ska väl inte behöva söka nytt vandrarhem bara för att Pia beter sig så. Dessutom kanske hon och Roomis hånglar och äcklar sig bakom skynkena efter att Pia kört någon "sexig dans" Nej Pia passar verkligen inte på Hostels, för det kräver hänsyn till varandra.
Senast redigerad av Florman 2025-03-24 kl. 18:53.
Citera
2025-03-24, 18:54
Medlem
Pruttgrottas avatar
Gräddis har nu lånat ut 25000 till roomisen för hon kommit på att hon älskar honom och kan därför lita på honom.
https://gofile.io/d/SBKvIG

Herregud vad slut hon är alltså.
Citera
2025-03-24, 19:00
Medlem
vonDys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Någon på TikTok frågade något om att andra gäster kanske inte uppskattar att Pia "tagit över rummet" och Pia svarade då något i stil med att "de får ju välja om de vill bo där eller inte". Hon är så extremt egocentrisk och verkar tro att hon står över brandskyddsreglerna.

Jag hade inte uppskattat ett rum där Pias matporslin står uppdukat på det enda bord som finns, att kläder och handdukar hänger överallt och på det ett livsfarligt doftljus. Folk ska väl inte behöva söka nytt vandrarhem bara för att Pia beter sig så. Dessutom kanske hon och Roomis hånglar och äcklar sig bakom skynkena efter att Pia kört någon "sexig dans" Nej Pia passar verkligen inte på Hostels, för det kräver hänsyn till varandra.

Spännande fortsättning följer, när Vandrahemmet snart, hellre vill ha Högsäsongsturister, än finska ” bofasta” Fyllkajan ? Med inredningsdetaljer, som doftljus och Djäsus i sovsal?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in