2025-03-24, 12:02
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SoulOfSophia
Varför är det så ovanligt med kvinnor idag med drömmar om att bli försörjd av en rik, stabil, trygg och kompetent man? Där fokus i livet ligger på det som en kvinna är skapt för att göra, föda barn. Jag vill inte att massa andra vuxna uppfostrar mina barn, på dagis etc, utan det vill jag göra själv. Detta är ingenting jag säger för att provocera, jag menar det verkligen när jag säger att detta är min innersta dröm. Jag tycker det finns någonting mycket vackert i ett sådant typ av liv med en sådan relation. Sen dessutom så blir jag attraherad - på riktigt - endast av intelligenta män med hög inkomst. Detta är ingenting jag kan styra, det är helt enkelt sådana män jag är intresserad av att ha sex med. Så evolutionen är ju tydligen med och pushar för detta koncept. Vad tycker ni män om kvinnor som har dessa typer av ambitioner i livet? Varför får man inte lov att vara kvinna längre?

Varför det inte är poppis är för att staten behövde lite flera arbetare.. Så då började de att proppa ut en massa propaganda om just det.

En av anledningarna till att det skulle vara positivt just nu.. Är ju för att kvinnor har större möjlighet då att lämna några efterblivna män.

Men annars ser jag inte så mycket positivt i det, tycker det är vackrare då med kvinnor som tänker typ som du.
Citera
2025-03-24, 12:09
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vildhane
Varför det inte är poppis är för att staten behövde lite flera arbetare.. Så då började de att proppa ut en massa propaganda om just det.

En av anledningarna till att det skulle vara positivt just nu.. Är ju för att kvinnor har större möjlighet då att lämna några efterblivna män.

Men annars ser jag inte så mycket positivt i det, tycker det är vackrare då med kvinnor som tänker typ som du.

Jag tänker också som du. På punkt två hade man ju kunnat lägga mer insatser på kvinnojourer eller dylikt dit kvinnor utsatta för våld kan vända sig.
Citera
2025-03-24, 12:11
Avstängd
Citat:
Jag tänker också som du. På punkt två hade man ju kunnat lägga mer insatser på kvinnojourer eller dylikt dit kvinnor utsatta för våld kan vända sig.

Jo, men det blir ju svårt att flytta därifrån om du som kvinna inte har ekonomin.

Det är alltid bra att ha en egen källa till en inkomst vet du.
Citera
2025-03-24, 12:16
Medlem
Belters avatar
Citat:
Nej det kan dom ju inte göra om dom arbetar, då finns det inte utrymme för 100%.

Jag är inte intresserad av en man som inte finner mig attraktiv, så dessa män går bort.
Och den dagen när han inte längre finner dig attraktiv, hur försörjer du dig då?
Citera
2025-03-24, 12:19
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimboLife
Jag attraheras av moderna, smarta kvinnor som kan ta hand om sig själva.

Kvinnor med ambitioner och drivkraft.

Sedan när väl barn kommer in i ekvationen så ser jag det som självklart att jag står för huvudförsörjningen i några år om min kvinna vill vara hemma med barn.

Vill min kvinna ut i arbetslivet efter något år så är gärna pappaledig.

Min karriär är liksom inte viktigare än hennes.

Att vilja bli rik är att ha höga ambitioner och att ta vägen genom att bli lyxfru är väl rätt smart som kvinna, i och med att man har barn att hinna föda nånstans i livet med.
Jag har övervägt mina livsval noga, funderat på vad som är bäst att göra för att ha en framtid med god ekonomi, utbildat mig etc. Men i slutändan har jag kommit fram till att det smartaste/mest effektiva är att träffa en rik man som är intresserad av att försörja sin familj
Citera
2025-03-24, 12:20
Medlem
Lycka till haha
Citera
2025-03-24, 12:21
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belter
Och den dagen när han inte längre finner dig attraktiv, hur försörjer du dig då?

Förhoppningen är ju att hitta true love och att få ett lyckligt slut med prince charming. Men blir det inte så så finns det äktenskapsförord.
Citera
2025-03-24, 12:21
Avstängd
Citat:
Jag har övervägt mina livsval noga, funderat på vad som är bäst att göra för att ha en framtid med god ekonomi, utbildat mig etc. Men i slutändan har jag kommit fram till att det smartaste/mest effektiva är att träffa en rik man som är intresserad av att försörja sin familj

Det där är vackert som fan. Fler kvinnor borde fasen vara som du.
Citera
2025-03-24, 12:22
Medlem
Vad händer sen när du är 50+ och han kanske har tröttnat på dig? Det blir för dyrt att betala veckopeng till dig samtidigt som han ränner på bordeller etc. Kanske t om kärar ner sig i någon yngre som han vill leva med istället.
Det kommer bli svårt för dig att få jobb med tomt cv och soc kommer kräva att du lever upp dina pensionspengar du tvingat honom (hoppas jag) att lägga undan till dig.
Eller så kanske han blir svårt sjuk eller dör i förtid. Eller att ni får barn med svåra handikapp och du kommer inte klara av att vara själv med uppfostran och vardagslivet.
Då skall du nog inte heller hoppas för mycket att någon ny man kommer kliva in och försörja dig.
Lite glassig resa att till slut bli en hemlös fattigpensionär typ.

Ja det är väl ett sådant scenario som jag hade oroat mig för.
Även om jag tycker soft wife hade varit gött å leva som så känns Sverige som ett svårt land att få det att gå ihop bra sådär.
Senast redigerad av MissDope 2025-03-24 kl. 12:26.
Citera
2025-03-24, 12:29
Avstängd
Oh-be-wans avatar
Citat:
Förhoppningen är ju att hitta true love och att få ett lyckligt slut med prince charming. Men blir det inte så så finns det äktenskapsförord.
Men hur gammal är du? Har du kognitiva problem? Det är en kardinal fråga om man skall bedömma någon prognos. Det är ålder, och hur du ser ut, men det sistnämnda är för personligt här på forumet för att man skall kunna göra någon slags prognos på hur stora chanser du har att förverkliga din dröm, men en variabel är bättre än 0 variabler att gå på.
Senast redigerad av Oh-be-wan 2025-03-24 kl. 12:31.
Citera
2025-03-24, 12:31
Avstängd
Citat:
Att vilja bli rik är att ha höga ambitioner och att ta vägen genom att bli lyxfru är väl rätt smart som kvinna, i och med att man har barn att hinna föda nånstans i livet med.

Det du beskriver är ju per definition en parasit.

En lyckad man med den rikedom du söker brukar vilja ha en hustru som kommer från samma bakgrund.

En välutbildad kvinna även om hon blir hemmafru/lyxhustru.

Du behöver kunna möta upp med intellektuell stimulans och ett välvårdat yttre.

Vara duktig på att representera osv.

Annars får du nöja dig med en fattig och osäker incel. De vill inget hellre än att ha en hemmafru.
Senast redigerad av LimboLife 2025-03-24 kl. 12:34.
Citera
2025-03-24, 12:32
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av MissDope
Även om jag tycker soft wife hade varit gött å leva som så känns Sverige som ett svårt land att få det att gå ihop bra sådär.

Du hade också varit helt underbar som en soft wife.. Men det är sant. Sverige är ett svårt land att leva i om man ska försöka att bli rik
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in