2025-03-23, 12:34
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Må hoppades på ett par 100,000 i skadestånd - tji fick han
så nu är hans organ bränd från nya dopp i denna gryta-
så det blir till att rulla skinn - o han lär vara bränd hos
alla damer inom 10 mils radie

Tror du inte den äldre kvinnan har lärt sig en läxa av det här fallet?

Det är nog ingen bra ide att försöka ragga upp gravt berusade yngre män och sen tillråga på allt följa efter när han blir ledd hem av en manlig kamrat.

Mannen i det aktuella fallet var väl inte ens intresserad av den äldre kvinnan? Hon å andra sidan tyckte väl att han såg bra ut?
Citera
2025-03-23, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Du menar alltså att mannen i det aktuella fallet får skylla sig själv?

En rattfylla utsätter andra människor för fara, i det här fallet har en man behövt hjälp hem pga grav berusning för att överhuvudtaget kunna förflytta sig. Sen har en kvinna "hakat på"

Du får ursäkta men du resonerar då inte nyktert ☺️
Klart kvinnan inte ska våldta pojkstackarn men det är ändå hans eget ansvar att inte dricka för mycket, det var det enda jag sa, menade inte att hon hade full rätt att utnyttja han men att han drack groggarna ligger enbart på han.
Citera
2025-03-23, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RetardedHaT
Klart kvinnan inte ska våldta pojkstackarn men det är ändå hans eget ansvar att inte dricka för mycket, det var det enda jag sa, menade inte att hon hade full rätt att utnyttja han men att han drack groggarna ligger enbart på han.

Ja, det ligger på honom och hans ansvar att ha druckit. Rätt självklart är det så. Men vad har det ens med saken att göra?

Blir jag påkörd av en bil när jag passerar ett övergångsställe när jag har grönt ljus. Så var det mitt ansvar att jag gick över vägen. Men det är fortsatt enbart bilistens ansvar och fel att ha kört över mig. Lagbrott tom. som körde mot rött ljus...

Så. Ja, det är målsägandes ansvar att ha druckit (precis som det var mitt snavar att jag gick över övergångsstället när jag hade grönt ljus). Men det är enbart den åtalades fel och ansvar att ha legat med den gravt påverkade mannen (precis som det enbart är bilistens ansvar och fel att ha kört mot rött).

Blir så märkligt att dra upp hans fylla.

Det handlar ju om brottet våldtäkt. Inte om hans fylla. Och visst, fyllan försatte honom i en särskilt utsatt situation, men det är fortfarande inte hans fel och ansvar vad någon annan gör mot honom i det läget. Det felet och ansvaret bär den åtalade helt själv.
Citera
2025-03-23, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Exakt, vad påpassligt att inte minnas någonting. Då kanske man inte ska dricka så mycket om man inte minns vad man gjort därefter. Självklart kan man bara gå på kvinnans berättelse när han själv inte har en aning om vad han gjorde.

Han ville knulla och somnade sen och ångrade sig när han vaknade = inte våldtäkt.

Din victimblaming är mycket osmaklig.

Det handlar ju om brottet våldtäkt. Inte om hans fylla. Och visst, fyllan försatte honom i en särskilt utsatt situation, men det är fortfarande inte hans fel och ansvar vad någon annan gör mot honom i det läget. Det felet och ansvaret bär den åtalade helt själv.
Citera
2025-03-23, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Din victimblaming är mycket osmaklig.

Uppenbarligen finns det inte tillräckligt med bevis att hon gjort något, då hade hon varit dömd nu.
Citera
2025-03-23, 22:37
Medlem
Äh. Kilen sumpa sin chans. Hon är ju snygg och lär säkert vara ett bra knull.
Nu är ju killen känd som Flens största sojapojke.
Citera
2025-03-24, 11:29
Medlem
Citat:
Ja, det ligger på honom och hans ansvar att ha druckit. Rätt självklart är det så. Men vad har det ens med saken att göra?

Blir jag påkörd av en bil när jag passerar ett övergångsställe när jag har grönt ljus. Så var det mitt ansvar att jag gick över vägen. Men det är fortsatt enbart bilistens ansvar och fel att ha kört över mig. Lagbrott tom. som körde mot rött ljus...

Så. Ja, det är målsägandes ansvar att ha druckit (precis som det var mitt snavar att jag gick över övergångsstället när jag hade grönt ljus). Men det är enbart den åtalades fel och ansvar att ha legat med den gravt påverkade mannen (precis som det enbart är bilistens ansvar och fel att ha kört mot rött).

Jodå men hon blev ju förövrigt friad, så enligt rätten som du verkar rida ganska hårt så är kvinnan i detta fall inte en brottsling.
Citera
2025-03-24, 12:34
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Andra domar jag läst (både med manliga och kvinnliga förövare) så har det blivit fällande dom, när offret varit totalt redlös. Men där har det även funnits vittnen. Tex. den unga mannen som våldtogs av en ung kvinna när han var däckad i en bil, där såg hans vänner det hela och filmade det hela tom. Tack vare både vittnen och teknisk bevisning till händelsen i form av filmen, kunde hon dömas för våldtäkten.

I ett annat fall var det en kvinna som var så väck av fylla att vännerna höll koll på henne. En av vännerna gjorde dock mer än att hålla koll på henne... Han utnyttjade hennes däckade tillstånd. Tack vare att vittnena kunde uppge med säkerhet att hon var däckad under de där timmarna bland annat när mannen "kollat till henne" (och våldtog henne), så kunde han dömas för våldtäkten.

Men i detta fall, fanns ju inga vittnen till själva händelsen... Ingen träffade målsägande direkt efter heller. Ingen kan säga att han var avdäckad där och då. Och själv minns han ingenting... Förmodligen det som ledde till friande dom... Hade det funnits vittnen i lägenheten, så kunde vittna om att han även i lägenheten var avdäckad. Så hade det varit klappat och klart. Hon hade dömts för våldtäkt.

Verkar behövas vittnen eller filmbevis som visar att en målsägande är avdäckad, för att en åtalad ska kunna dömas.

Den friande domen tar dock inte bort målsägandes upplevelse av att ha blivit våldtagen. Och inte ens minnas det hela... Vilken jädra mardröm!

Det fanns väl vittnen som vittnade om hans berusning. Det fanns en person som ledsagade målsäganden hem och av någon anledning ansåg sig den åtalade vara tvungen att följa med och även stanna kvar i lägenheten. Och om man inte minns något av kvällen anser i alla fall jag att man haft en skaplig karatefylla.
Citera
2025-03-24, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Det fanns väl vittnen som vittnade om hans berusning. Det fanns en person som ledsagade målsäganden hem och av någon anledning ansåg sig den åtalade vara tvungen att följa med och även stanna kvar i lägenheten. Och om man inte minns något av kvällen anser i alla fall jag att man haft en skaplig karatefylla.

Ja, det finns vittnen som har vittnat om hur full han var innan händelsen.

Men det finns inga vittnen som kan vittna kring hans berusning vid själva händelsen.

Minneslucka innebär inte per automatik att man inte kan vara aktiv. Utan man kan göra saker som man i efterhand inte minns, pga. fyllan.

Det är oerhört synd dock att han har en minneslucka... Hade han kunnat minnas åtminstone fragment av händelseförloppet vid händelsen och kunnat vittna själv om att han var kraftigt berusad och tex. minns att kvinnan tog av honom kalsongerna och sedan mot hans vilja började ha sex med honom och han inte kunde värja sig, pga. fyllan. Så kanske kanske det hade blivit en fällande dom ihop med vittnesmålen från vittnena.

Men nu minns han inget. Oh finns inga vittnen som kan berätta om hur full han var vid själva händelsen. Utan man har där bara kvinnans berättelse att gå på........

Men innan händelsen var han absolut att anse vara i en särskilt utsatt situation. Och han avvisade kvinnan flera gånger... Ytterst troligt att han fortfarande var i en särskilt utsatt situation i sitt hem och att han fortfarande inte ville ha kvinnan. Dvs. = våldtäkt.
Citera
2025-03-24, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Uppenbarligen finns det inte tillräckligt med bevis att hon gjort något, då hade hon varit dömd nu.

Citat:
Ursprungligen postat av RetardedHaT
Jodå men hon blev ju förövrigt friad, så enligt rätten som du verkar rida ganska hårt så är kvinnan i detta fall inte en brottsling.

Tja, det kan ju fortfarande bli överklagat till Hovrätten. De kanske gör en annan bedömning.
Citera
2025-03-24, 20:18
Medlem
RAMMVOGELs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sparka-horans-ftta
Äh. Kilen sumpa sin chans. Hon är ju snygg och lär säkert vara ett bra knull.
Nu är ju killen känd som Flens största sojapojke.

Killen är inte okänd sedan tidigare. Han har ett rykte om sig att vara lite av en häradsbetäckare trots att han verkar vara lite eljest.
Vilken normal vuxen man ringer hem till morsan och beklagar sig över att han har haft fyllesex?
Citera
2025-03-24, 21:24
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RAMMVOGEL
Killen är inte okänd sedan tidigare. Han har ett rykte om sig att vara lite av en häradsbetäckare trots att han verkar vara lite eljest.
Vilken normal vuxen man ringer hem till morsan och beklagar sig över att han har haft fyllesex?

Exakt. Han har ett rykte om sig att ha varit med nästan varenda tjej i stan. Inte sällan han setts gå hem med olika tjejer på krogen också så det bekräftar ju ryktet med... Förstår inte hur han kan vara så populär bland tjejerna... Är det hans rykte om stor utväxt som lockar? Han kan säkert vara trevlig och så, men ja... Lite udda är han allt ändå... Tycker mer han är avskräckande än lockande, med eller utan rykte... Morsan hans är rätt udda hon med för den delen... Vet inte hur tajta de är i familjen men med tanke på att han överhuvudtaget berättade en sån sak för henne är ju inte normalt... Tror inte han har några normala relationer i sitt liv. Tragiskt. Men han kanske är nöjd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in