Citat:
Ursprungligen postat av
Mr.RedHat
Jag skulle nog kalla det för en väsentlig ändring av avtalsvillkoren eftersom det byter plats. Man väljer ju gym kanske för att det ligger nära, pga öppetider eller för att det finns viss utrustning tillgänglig. Eller för att personalen är förbannat trevlig.
Har du möjlighet att lägga ut avtalet i sin helhet så vi kan kika på det? Dvs om det finns några klausuler eller liknande som kan bistå eller hindra din rätt.
Givetvis ska du maskera dina personuppgifter.
Ska fundera på att lägga ut avtalet. Det är lite diffust eftersom jag nu är medlem i företaget, och "Träningscentret" är nämnt längst upp i hörnet, men mer än så säger man inte.
Det låter som att man utelämnat evenutaliteten att byta plats på själva gymmet.
Sen gällande avstånd så är det samma kommun, och möjligen under 2 kilometers avstånd.
Jag skiter i vilket....
Citat:
Ursprungligen postat av
KetaminKajsa
Snacka med dom och säg som det är, du signade upp dig för gym X inte det nya Y. Och du vill avbryta avtalet.
Är dom någelunda tillmötesgående och förstående så borde dom kunna avsluta det hela.
Sant.
Citat:
Ursprungligen postat av
RetardedHaT
Borde fungera att bryta det, däremot så lär du prata med dom angående det, inte bara skita i att betala.
Håller med.
Citat:
Ursprungligen postat av
Engineer
Låter ju inte som du avtalat med en specifik anläggning...
Men om du kan hända någon form av försämring av kan anses vara av väsentlig betydelse för dig (längre ort, annan utrustning, sämre öppettider mm) ska du kunna frånträda avtalet.
Nej, det gör ju inte det.
Tror att det är kört, eftersom jag nu är medlem i företaget, och, i avtalet så sägs det inget om utrustning, vad jag ser...