2025-03-03, 18:17
Medlem
Googlade när säsong 2 kommer ut, den kommer den 4 september
Citera
2025-03-03, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paulineefternamn17
Googlade när säsong 2 kommer ut, den kommer den 4 september

Vart hittade du det?
Citera
2025-03-06, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blika1998
Vart hittade du det?

På Google!
Citera
2025-03-08, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paulineefternamn17
På Google!
När jag sökte på det får jag också upp så men går man in på den länken och läser hela så gäller det en annan serie och ända informationen om fångat på polisens kamera är att säsong 1 ska komma. (Som jag förstår det)
Citera
2025-03-13, 21:05
Medlem
Sitter framför kanal 9 och kollar den danska versionen. Mycket bra. Håller på till 22.
Citera
2025-03-13, 21:14
Medlem
m11080s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pusseldetektiven
Sitter framför kanal 9 och kollar den danska versionen. Mycket bra. Håller på till 22.

vad är det för skillnad på den svenska och danska versionen?
Citera
2025-03-13, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m11080
vad är det för skillnad på den svenska och danska versionen?
Den danska verkar bara vara ute i trafiken och jagar bilar och mc.
Citera
2025-03-13, 21:24
Medlem
Citat:
Kollar den också.
Citera
2025-03-21, 22:37
Medlem
I många fall av biljakt så borde polisen avbryta tidigare. Alldeles för stor fara för tredje man. Det har ju varit flera dödsolyckor i samband med biljakter. Självklart ska man sätta dit bovarna, och stoppa vansinneskörningar, men när polisen jagar en bil in på cykelbanor/gångbanor i tätbebyggt område, så har också polisen ett ansvar för hur de väljer att hantera situationen. En störd drogpåverkad idiot tänker inte rationellt, och gör allt för att komma undan polisen, och i den stressen kan det värsta hända.

Jag menar inte att det aldrig är befogat med biljakt, men jag tycker att i flera av fallen borde polisen avbryta mycket tidigare. Då lugnar farten ner, och bovarna kan gripas senare genom utredningen. Oftast.

Det verkar ju också vara så att poliser ”går igång” på jakt. Och det är ju begripligt. Och kanske många gånger rätt. Men det finns också alltför många fall av omdömeslöshet hos polisen, som vill få stopp på bilen, till vilket pris som helst.

Det är ju extra tragiskt, om det sker dödsfall, pågrund av stressen och jakten, och som kanske inte hade skett, om det inte hade varit en polisjakt.

Polisen säger att de är medvetna om detta, och gör en avvägning, och bedömer alltid faran. Men jag vet inte … känns som att de ändå inte riktigt förstår vilken stor fara en biljakt innebär. Och om det då händer något, så lägger de skulden på boven. Iofs korrekt. Men ändå inte riktigt så enkelt.
Citera
2025-03-22, 03:58
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Snorren-Kukegaard
I många fall av biljakt så borde polisen avbryta tidigare. Alldeles för stor fara för tredje man. Det har ju varit flera dödsolyckor i samband med biljakter. Självklart ska man sätta dit bovarna, och stoppa vansinneskörningar, men när polisen jagar en bil in på cykelbanor/gångbanor i tätbebyggt område, så har också polisen ett ansvar för hur de väljer att hantera situationen. En störd drogpåverkad idiot tänker inte rationellt, och gör allt för att komma undan polisen, och i den stressen kan det värsta hända.

Jag menar inte att det aldrig är befogat med biljakt, men jag tycker att i flera av fallen borde polisen avbryta mycket tidigare. Då lugnar farten ner, och bovarna kan gripas senare genom utredningen. Oftast.

Det verkar ju också vara så att poliser ”går igång” på jakt. Och det är ju begripligt. Och kanske många gånger rätt. Men det finns också alltför många fall av omdömeslöshet hos polisen, som vill få stopp på bilen, till vilket pris som helst.

Det är ju extra tragiskt, om det sker dödsfall, pågrund av stressen och jakten, och som kanske inte hade skett, om det inte hade varit en polisjakt.

Polisen säger att de är medvetna om detta, och gör en avvägning, och bedömer alltid faran. Men jag vet inte … känns som att de ändå inte riktigt förstår vilken stor fara en biljakt innebär. Och om det då händer något, så lägger de skulden på boven. Iofs korrekt. Men ändå inte riktigt så enkelt.

Ja, inte fan är det sant att poliser bryr sig om människoliv i första hand i alla fall som dom gillar att påstå.
Citera
2025-04-27, 13:32
Medlem
Citat:
Den danska verkar bara vara ute i trafiken och jagar bilar och mc.
Kollar just nu på nian. Mkt bra program.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in