Citat:
Ursprungligen postat av
Mr.RedHat
Alla tingsrätter borde väl bli medvetna om detta. Det är ju inte tingsrätten som bidragit med AI-genereringen, så vilken tingsrätt som lämnat ut just den domen är ju ointressant.
Absolut.
Dock lämnar inte alla tingsrätter ut på löpande band utan snarare i bulk vid beställning så som jag förstår det, alla tingsrätter har heller inte levererat med förbehåll.
Så att få fram aktuella tingsrätter som delat ut domar efter HD avgörandet (dom som publicerats via nya tjänsten) och börja med att bearbeta dom känns mer görbart med den begränsade tid jag har.
Jag vill kontakta dataskyddsombudet på tingsrätten i fråga över telefon samt över mail.
Jag har fått besked om att en tingsrätt jag kontaktat under veckan har levererat handlingar med förbehåll till Nyhetsbyrån Vivalto Information, jag vill anta att det är där igenom lexbase och verifiera gemensamt hämtar sina handlingar. På måndag kommer jag följa upp dialogen och få svar i hur förbehållet dom givit är utformat samt hur dom tar ställning till att det nu försöker kringgås förbehållet med AI genereringar