Citat:
Ursprungligen postat av
Tickelitu
Klart man kan bli hög på kratom. Men det är givetvis inte en rimlig anledning till att förbjuda det, så i övrigt håller jag med dig. Du ska ha rätt att använda kratom i vilket syfte du vill.
Hur fan kan du bli hög på kratom?
Jag har testat att öka dosen för att se hur starkt det kan bli. Med 0 tolerans kommer jag upp i 8-9 gram allt över det då spyr jag och mår dåligt i 30 minuter. Med tolerans då kan jag självklart öka dosen men får inte bättre effekt för det blir bara slöseri att dricka massa kratom utan att få bättre effekt. För mig ligger perfekt dos 5-7 gram, tycker det är slöseri att dricka dagligen, hellre dricka 1 vecka pausa 1 vecka dricka 1 vecka och så kör man på, helst 2-3 veckors paus för att kratom alltid ska slå på, effekten är så klen så man måste utnyttja den till max och det gör man med pauser.
Det känns som att pulver har en viss tak man kan liksom inte bli bäng på skiten. Man blir bara avslappnad lite skön mentalt alltså typ som att humöret boostas upp och lite speedad blir man också typ vill helt plötsligt börja städa eller typ hålla på med olika projekt som annars är tråkiga.
Tror kratom pulver har en viss tak i effekt att bli hög nä jag skulle inte säga att man kan bli hög på kratom.
Om vi snackar kratom extrakt som har lite starkare effekt inte ens det skulle jag kalla för hög, hög för mig är när man blir skruvad typ när man röker en spliff då blir man ju skruvad, man kan inte bli skruvad på kratom. Jag har inte testat extrakt men har sett lite youtube när folk testar extrakt och det är typ bättre effekt och inte så mycket mer.
Hög på kratom nej jag tycker inte att man kan bli hög på kratom, få en effekt ja men den effekten kallar jag inte för att bli hög.