2025-03-21, 07:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Och vad ska öppenvården göra? Skulle vara väldigt intressant att veta vad som rekommenderas, de kan väl på sin höjd tota ihop något nedtrappnigsschema, för de kan inte gärna börja ge riktiga droger typ Benso för att lindra det folk tror är "avtändningar". Undrar vad forskningen säger, för regionen ska ju arbeta vetenskapligt. Någon I tråden som vårdats för sitt kratomberoende som kan berätta?!

Väldigt intressant hur vården tänker hantera detta (utöver att sätta en missbruksdiagnos då)
Citera
2025-03-21, 09:52
Medlem
Någon mer som känner sig väldigt deppig och uttråkad nu när man är utan kratom? Kratomet va seriöst det enda positiva jag hade i mitt liv och nu är det borta. Känner mig helt förtvivlad. Drack ca 0.6l vodka igår och det hjälpte men inte fan kan man dricka sånna mängder varje dag. Hoppas verkligen inte att jag hoppar på subutexen igen, finns risk för det känner jag. Herregud va staten har förstört för oss. Hur känner ni?
Citera
2025-03-21, 11:43
Medlem
Mino44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knubbisarne
Någon mer som känner sig väldigt deppig och uttråkad nu när man är utan kratom? Kratomet va seriöst det enda positiva jag hade i mitt liv och nu är det borta. Känner mig helt förtvivlad. Drack ca 0.6l vodka igår och det hjälpte men inte fan kan man dricka sånna mängder varje dag. Hoppas verkligen inte att jag hoppar på subutexen igen, finns risk för det känner jag. Herregud va staten har förstört för oss. Hur känner ni?

Hur länge sedan var det du slutade då? Kratom har en ganska lång halveringstid och det kan kännas grått och trist ett hyfsat tag efter det att de fysiska besvären försvunnit helt. Så var det för mig i alla fall för några år sedan, jag trodde jag var igenom allt men sen kom en fas då allt var grått och trist lite som du beskriver. Men med tiden återställdes balansen i kroppen, ge det tid och fall inte för frestelsen!
Citera
2025-03-21, 12:04
Avslutad
Citat:
Jag vet hur skitnödigt det låter men löpning är den riktiga räddaren, ett långpass har fan samma effekt som Oxy har på mig.
Citera
2025-03-21, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mino44
Hur länge sedan var det du slutade då? Kratom har en ganska lång halveringstid och det kan kännas grått och trist ett hyfsat tag efter det att de fysiska besvären försvunnit helt. Så var det för mig i alla fall för några år sedan, jag trodde jag var igenom allt men sen kom en fas då allt var grått och trist lite som du beskriver. Men med tiden återställdes balansen i kroppen, ge det tid och fall inte för frestelsen!
En vecka sedan jag tog sista dosen. Sen är jag bipolär också och va redan deprimerad när jag slutade så allt vart tusen gånger värre. Usch
Citera
2025-03-21, 13:40
Medlem
Mino44s avatar
Citat:
En vecka sedan jag tog sista dosen. Sen är jag bipolär också och va redan deprimerad när jag slutade så allt vart tusen gånger värre. Usch

Ah ok. Det kan vara väldigt olika för olika individer och deras hjärnkemi samt hur stor dos man regelbundet tog. Men för mig så kan jag säga att andra veckan definitivt brukade vara den värsta men att det därefter lättar mer och mer.

Det fysiska är oftast värst den första veckan, därefter det psykiska. Jag tycker personligare att det psykiska är mycket värre, både gällande kratom och tyngre droger. Men har du hållit ut en vecka så är du ju en bra bit på vägen så håll i! Något som underlättade mkt för mig var att komma igång och röra på mig så fort kroppen orkade med det. Använde även melatonin för sömnen vill jag minnas.
Citera
2025-03-21, 14:33
Avslutad
Citat:

Det finns ju även en annan växt, innehållande högst olagliga substanser, men som är helt laglig att införskaffa.
Citera
2025-03-21, 14:48
Medlem
pOXEs avatar
Citat:
Någon mer som känner sig väldigt deppig och uttråkad nu när man är utan kratom?

Inte deppig bara ledsen för att de gjorde det olagligt. Helt sjukt att de förbjöd en ört man inte blir hög på eller kan överdosera. Det är typ som att de verkligen vill att vi ska lida i samhället och bara jobba och jobba utan att kunna slappna av så som vi vill. Det enda avslappningen vi får ha är när vi sover och då är man inte medveten. Man får inte göra ett piss i det här landet förutom dricka alkohol som ger efterbliven rus.

Det är så löjligt att göra det här olagligt, sätt 18 gräns på skiten så att ungdomarna inte kan köpa det online bara. Bank id verifiering så att det blir lite svårare för ungdomar att köpa. Visst de kommer få tag i det ändå men det blir mycket krångligare för de.

Det finns två saker som suger med sverige det är vädret och narkotika politik.

Undra om man kan på nått sätt göra skiten laglig igen.
Senast redigerad av pOXE 2025-03-21 kl. 14:57.
Citera
2025-03-21, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pOXE
Inte deppig bara ledsen för att de gjorde det olagligt. Helt sjukt att de förbjöd en ört man inte blir hög på eller kan överdosera. Det är typ som att de verkligen vill att vi ska lida i samhället och bara jobba och jobba utan att kunna slappna av så som vi vill. Det enda avslappningen vi får ha är när vi sover och då är man inte medveten. Man får inte göra ett piss i det här landet förutom dricka alkohol som ger efterbliven rus.

Det är så löjligt att göra det här olagligt, sätt 18 gräns på skiten så att ungdomarna inte kan köpa det online bara. Bank id verifiering så att det blir lite svårare för ungdomar att köpa. Visst de kommer få tag i det ändå men det blir mycket krångligare för de.

Det finns två saker som suger med sverige det är vädret och narkotika politik.

Undra om man kan på nått sätt göra skiten laglig igen.

Klart man kan bli hög på kratom. Men det är givetvis inte en rimlig anledning till att förbjuda det, så i övrigt håller jag med dig. Du ska ha rätt att använda kratom i vilket syfte du vill.
Citera
2025-03-21, 15:30
Medlem
pOXEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tickelitu
Klart man kan bli hög på kratom. Men det är givetvis inte en rimlig anledning till att förbjuda det, så i övrigt håller jag med dig. Du ska ha rätt att använda kratom i vilket syfte du vill.

Hur fan kan du bli hög på kratom?

Jag har testat att öka dosen för att se hur starkt det kan bli. Med 0 tolerans kommer jag upp i 8-9 gram allt över det då spyr jag och mår dåligt i 30 minuter. Med tolerans då kan jag självklart öka dosen men får inte bättre effekt för det blir bara slöseri att dricka massa kratom utan att få bättre effekt. För mig ligger perfekt dos 5-7 gram, tycker det är slöseri att dricka dagligen, hellre dricka 1 vecka pausa 1 vecka dricka 1 vecka och så kör man på, helst 2-3 veckors paus för att kratom alltid ska slå på, effekten är så klen så man måste utnyttja den till max och det gör man med pauser.

Det känns som att pulver har en viss tak man kan liksom inte bli bäng på skiten. Man blir bara avslappnad lite skön mentalt alltså typ som att humöret boostas upp och lite speedad blir man också typ vill helt plötsligt börja städa eller typ hålla på med olika projekt som annars är tråkiga.

Tror kratom pulver har en viss tak i effekt att bli hög nä jag skulle inte säga att man kan bli hög på kratom.

Om vi snackar kratom extrakt som har lite starkare effekt inte ens det skulle jag kalla för hög, hög för mig är när man blir skruvad typ när man röker en spliff då blir man ju skruvad, man kan inte bli skruvad på kratom. Jag har inte testat extrakt men har sett lite youtube när folk testar extrakt och det är typ bättre effekt och inte så mycket mer.

Hög på kratom nej jag tycker inte att man kan bli hög på kratom, få en effekt ja men den effekten kallar jag inte för att bli hög.
Senast redigerad av pOXE 2025-03-21 kl. 15:43.
Citera
2025-03-21, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rabbits
Det finns ju även en annan växt, innehållande högst olagliga substanser, men som är helt laglig att införskaffa.
Jasså? Vadå för växt?
Citera
2025-03-21, 16:58
Medlem
pOXEs avatar
Citat:
Jasså? Vadå för växt?

Du hittar den i opiat forumet
Senast redigerad av pOXE 2025-03-21 kl. 17:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in