2025-03-20, 22:49
Medlem
Den här videon var en ögonöppnare!

https://www.tiktok.com/@nyheterdirek...13317104043542

Fler människor än någonsin flyttar från Sverige, vad beror det på? Står Sverige inför en braindrain som många andra länder? Om du tjänar det dubbla i Norge eller Danmark varför skulle man vilja utbilda sig till läkare i 8 år i Sverige. Sen vad får du för det??
Citera
2025-03-20, 22:53
Medlem
Lär ju vara många som flyttar hem igen. Men många jag känner har flyttat till andra länder, det är helt enkelt bättre där. Annars är det väl mycket som i videon kirurgen som flyttade, kriminalitet och sånt.
Citera
2025-03-20, 22:57
Citat:
Ursprungligen postat av Guldis92
Den här videon var en ögonöppnare!

https://www.tiktok.com/@nyheterdirek...13317104043542

Fler människor än någonsin flyttar från Sverige, vad beror det på? Står Sverige inför en braindrain som många andra länder? Om du tjänar det dubbla i Norge eller Danmark varför skulle man vilja utbilda sig till läkare i 8 år i Sverige. Sen vad får du för det??

Jag flyttade för ett år sen nu. Ångrar mig absolut inte. Behöver inte oroa mig för kriminalitet eller skit.
Citera
2025-03-20, 22:59
Medlem
Oh-be-wans avatar
Även jag håller på att undersöker möjligheter att flytta. Just nu har jag dock barn att ta hänsyn till. Men jag har redan satt vissa bollar i rullning och har redan infrastruktur på plats i ett annat EU-land, men nu har jag börjat tveka lite på att fortsätta in i ett annat EU-land, då jag tror EU är det mest korrupta skit som finns. Tror att jag kommer behöva ta något utanför EU. Har vissa bra kontakter utanför EU men det är absolut inget helt stabilt. Lite halvstabilt på sin höjd, dessutom är risken för krig är större än normal vilket i högsta grad gäller här och nu. Så jag funderar på andra alternativ.
Citera
2025-03-20, 23:00
Medlem
Det är väldigt många som funderar på att flytta. Gemensamt för alla som funderar på att flytta är att de arbetar och drar in pengar till staten. Sverige är ett förlorat land.
Citera
2025-03-20, 23:01
Avstängd
snuskfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xotourlife12
Jag flyttade för ett år sen nu. Ångrar mig absolut inte. Behöver inte oroa mig för kriminalitet eller skit.

Vilket land erbjudar noll kriminalitet eller skit?

Jag vet inte vad jag ska tro. Regeringen säger kriminaliteten är lägre nu än innan massinvandringen började.

Och jag som trodde det fanns en sammanhang.
Citera
2025-03-20, 23:04
Medlem
Klas-Vegass avatar
1/3-del av alla nyexaminerade läkare flyttar utomlands.

Har inte sett någon förklaring till siffrorna dock så vet inte vem eller vilka.

Vem som helst fattar att det är ohållbart.
Citera
2025-03-20, 23:05
Medlem
Molekyl3ns avatar
Sjunkande jävla skepp, precis som jobbet.
Allt detta sker av en sak -dumma efterblivna folk på helt fel ställe att vara på.

Tur att kompetenta ackordare behövs utanför landet för resultat
Citera
2025-03-20, 23:07
Medlem
Stenballes avatar
Siffrorna i länken är från 2022, men visar vart folk flyttade då:
https://www.sviv.se/wp-content/uploa...tik-lander.pdf
Citera
2025-03-20, 23:09
Avstängd
snuskfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klas-Vegas
1/3-del av alla nyexaminerade läkare flyttar utomlands.

Hur vet du det? Flyttar alla till Norge? Jag gissar merparten är svenskar med utländskt ursprung.

De som flyttar utomlands borde tvingas att betala tillbaka alla pengarna svenska skattebetalare har använt på dem.

Vet om många "svenska" muslimer som straks efter den gratis utbildningen till läkare eller tandläkare i SVerige flyr landet för att bosätta sig i länder som USA och England.
Senast redigerad av snuskfitta 2025-03-20 kl. 23:19.
Citera
2025-03-20, 23:09
Medlem
TweentyFives avatar
Många invandrare jag känt har också lämnat.
Citera
2025-03-20, 23:20
Medlem
Lillprinsessans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snuskfitta
Hur vet du det? Flyttar alla till Norge? Jag gissar merparten är svenskar med utländskt ursprung.

De som flyttar utomlands borde tvingas att betala tillbaka alla pengarna svenska skattebetalare har använt på dem.

Vet om många "svenska" muslimer som straks efter den gratis utbildningen till läkare eller tandläkare i SVerige flyr landet för att bosätta sig i länder som USA och England.
Våra skattepengar går ju till invandring, Ukraina och Gaza så varför ska vi behöva betala tillbaka något?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in