Citat:
Ursprungligen postat av
DetLillaNarrativet
Ja det har jag. Jag tror precis som du säger att jag är som honom fast värre. Eller i vart fall annorlunda.
Så om du kan komma till denna insikt.
Varför tror du då på lögnen att du är normal? Bara för du
inte utövar dina favorit fantasier?
Som Jesus säger, man är en mördare även om man inte mördat. Hur??? Det sker i hjärtat först. Den som hatar sin nästa har redan begått mord. och detta är sant egentligen. om du KUNDE mörda utan konsekvenser hade du gjort det hundratals gånger tills nu. så du är en mördare.
Den som lustar efter sin nästas hustru har redan begått äktenskapsbrott. om du KUNDE knulla vem som helst samtidigt som de brinner på ett kors (sånt som du lustar till), utan konsekvenser, så hade du gjort det. så du är redan en äktenskapsförbrytare och en mördare.
listan går vidare.
jag med, har varit en mördare, när jag hatat någon. oavsett om det var befogat eller ej.
Gud har uppväxlat Lagen! det handlar inte bara om att faktiskt utföra handlingen, utan det handlar om hjärtat och dess uppsåt! dess vilja.
Vänligen lyssna: det finns hopp för dig. Gud kan totalt befria dig ifrån självaste viljan och lusten till all obeskrivlig ondska du VILL utföra.
Det jag menar är: Han kan ge dig nya ögon och ett nytt hjärta som befriar dig ifrån all den ondska du byggt upp sedan 8 års åldern. Du kommer INTE ENS VILJA se folk brinna till döds och runka med deras aska. Du kommer INTE VILJA DET. Du kommer se HUR SJUKT det är! Du kommer befrias!!! Vill du bli fri? Jag vet att du gillar det du gillar. men vill du inte hata det istället? förstår du hur mycket denna ondska ockuperar ditt liv, dina sinnen? du tänker på det mer än något annat i livet.
Gud är överdrivet God. Därför älskar Han dig fortfarande, och den kärleken har aldrig vacklat. Men Han AVSKYR våra synder! men människan älskar Han! Han kan inte ro för det. Gud Är Kärlek.
Jag har hopp för dig! Så hur mycket mer har Gud hopp för dig? Om jag, en fallen människa, kan ha hopp för dig, hur mycket mer Gud? Han som är förmögen att förvandla ett hjärta av sten till kött? Han som gjort det miljontals gånger och aldrig tröttnar. Jag har hopp för dig! Ett steg i taget, en insikt i taget, så kommer du hem! Till befrielsen! Du kommer hata det du älskar. Och all ära kommer vara Guds.