2025-03-20, 11:53
Medlem
FarbrorCitron81s avatar
Jag är inte så insatt, men det verkar komma många snyfthistorier från folk som jobbat där, levt väldigt gott för stunden och troligen haft en riktigt bra lön.
Citera
2025-03-20, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bayeux
Jag går inte i den fällan, där du utser mig som ansvarig för att SVT ska göra seriös journalistik, jag har inte den makten. Jag överlåter med varm hand till deras nyhetschef att fatta de besluten. Dock förbehåller jag mig rätten att vara kritisk till urvalet.
Tror inte att du har makt, men om du är kritisk till urvalet kan du väl berätta mer om hur. Det kan inte vara en fälla.
Citera
2025-03-20, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorCitron81
Jag är inte så insatt, men det verkar komma många snyfthistorier från folk som jobbat där, levt väldigt gott för stunden och troligen haft en riktigt bra lön.
det blir alltid en reaktion från dom direkt drabbade vid såna här tvära förändringar i livet, det får man ha överseende med såklart. Men man får också göra skillnad på snyfthistoria och snyfthistoria och just denna familjs snyftis sticker väl ut med att dom beklagar sig över sitt egna oförsiktiga beslut.
Jag personligen dras med stora skulder, både inkasso och kronofogden, som jag fick i samband med en konkurs av mitt egna företag. Men aldrig i livet att jag skulle söka sympati av människor för att jag tog idiotiska beslut en gång i tiden, det är mitt fel och min huvudvärk, men jag skulle aldrig gått ut offentligt när det sket sig därför att det var just min dumhet och klantighet som satte mig där.
Citera
2025-03-20, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IngridBe
Tror inte att du har makt, men om du är kritisk till urvalet kan du väl berätta mer om hur. Det kan inte vara en fälla.
Jo, det är en fälla, för om jag ger ett förslag så kan du attackera detta i stället för att hålla dig till föremålet för min kritik. Jag är inte tappad bakom en vagn.
Citera
2025-03-20, 12:43
Medlem
Jaha. Dom lär varken vara den första eller sista familjen att ha huslån och bli av med jobbet. Vad är nyheten?
Citera
2025-03-20, 12:43
Medlem
Citat:
Jo, det är en fälla, för om jag ger ett förslag så kan du attackera detta i stället för att hålla dig till föremålet för min kritik. Jag är inte tappad bakom en vagn.
Nu attackerar jag dig och säger att du inte kan komma på några alternativ.
Eller förklara vad det är för fel att berätta om någon som måste flytta.
Citera
2025-03-20, 19:39
Medlem
jori9900s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kapa-ved
det blir alltid en reaktion från dom direkt drabbade vid såna här tvära förändringar i livet, det får man ha överseende med såklart. Men man får också göra skillnad på snyfthistoria och snyfthistoria och just denna familjs snyftis sticker väl ut med att dom beklagar sig över sitt egna oförsiktiga beslut.
Jag personligen dras med stora skulder, både inkasso och kronofogden, som jag fick i samband med en konkurs av mitt egna företag. Men aldrig i livet att jag skulle söka sympati av människor för att jag tog idiotiska beslut en gång i tiden, det är mitt fel och min huvudvärk, men jag skulle aldrig gått ut offentligt när det sket sig därför att det var just min dumhet och klantighet som satte mig där.

Men det är ju mexhottentotter och blattar som alltid ska gråta offentligt med offerkoffan på för att dom vet hur blödiga och softiga vi blir när det är ledsna ögon och falska krokodiltårar på löpsedlarna. Helst trycker dom fram sina ledsna småblattar oxå så våra fruntimmer veknar och går i sexstrejk för att tvinga oss att ge dom våra sista slantar.

Hottentottar har ju inga skamkänslor över att lura stjortan av som du har.

Det är skillnaden. Du har heder.
Citera
2025-03-20, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sigtunatjejer
Länk till paragrafen?

Du har redan bestämt dig för att klanka ner på familjen oavsett kompetens. Utmaningen i Sverige är att det kan vara lättare att rekrytera kompetens från länder utanför EU till mindre orter än att få inhemsk arbetskraft i Sverige att flytta dit.

Han:
Process Engineer cell assembly Batteries
Northvolt

SENIOR PRODUCT AND PROCESS PLANNER
BMW Group · Full-time
+ fler

Hon:
Northvolt
Facilities Services Coordinator

BMW Group México
Fleet Operations, Fleet Management

General Motors
Company Vehicle Coordinator

Källa LinkedIn (medveten om att det kan vara påhitt men inget tyder på det).
Du kanske inte ska spela så mycket allan om du inte ens lyckas läsa ur mitt inlägg att exakt allt nedklankande riktas mot detta lands sorgliga allmäntillstånd och exakt inget dito emot detta stackars par som bara är ett av nämnda sorgliga tillstånds oändligt många offer.
Citera
2025-03-20, 20:11
Medlem
heliotrops avatar
Två frågor:

Varför ger bankerna 3 miljoner i lån till folk?
Och varför tar man ett lån på 3 mille?
Citera
2025-03-20, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heliotrop
Två frågor:

Varför ger bankerna 3 miljoner i lån till folk?
Och varför tar man ett lån på 3 mille?

3 miljoner är ingen stor summa pengar idag år 2025. Det är väldigt många som lånar 3 miljoner till sitt boende idag.
Citera
2025-03-20, 23:50
Medlem
Citat:
SVT är tendentiös genom urval, det inser alla som ser objektivt på saken. Om meningen inte är att man ska känna sympati för den här familjen, trots att ansvaret fullt ut är deras, vad annars?
Det låter snarare som att det är du som reagerar tendensiöst och känslosamt, och så kan du inte själv ta ansvar för din egen reaktion utan skyller på SVT.
Citera
2025-03-21, 21:13
Medlem
Bulkninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charvet
Och varför får gruvorna i Boliden, Gällivare och Kiruna tag på folk? För att de betalar väldigt bra. Det gjorde inte Northvolt.

Boliden anställer inte 30 personer i veckan året runt.
Boliden söker för tillfället 4 personer och sista ansökningsdag är om en månad.

Det är ganska stor skillnad på att anställa 1500-2000 personer på ett år.

Du undrade varför,
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in