Citat:
Ursprungligen postat av
Lamento
Visst, jag håller rätt mycket med, men i övrigt arbetade ju Sverige för att just unga skulle fortsätta som vanligt, kanske för att få viruset och uppnå den där "flockimmuniteten" som man strävade efter, eftersom man just ansåg att unga inte skulle drabbas så farligt. Och en hel del unga verkar ha fått långtidscovid, också före vaccinet, det skrevs om sådana fall hösten 2020 som jag minns det.
Nej som du skriver så ansåg med rätta att barn inte skulle drabbas så farligt så varför vaccinerade vi då barnen?
Den enda rimliga anledningen är detta gjordes för att förhindra smittspridning till äldre vilket också visat sig felaktigt och kanske till och med kontraproduktivt med ännu fler asymptomatiskt och lindrigt smittade som fortsatte röra sig ute i samhället.
Det fanns inga riktiga bevis för att vaccinering hjälpte mot långcovid, det fanns inga färdiga långtidsstudier, det fanns inga bevis att det hjälpte mot smittspridning, det fanns massor med inrapporterade biverkningar och ÄNDÅ tryckte vi i barn vaccinet.
Detta gjordes således för att hela samhället var i något slags paniktillstånd där vetenskap och logik fick stå tillbaka.
Jag har själv tagit ett par sprutor och jag tror inte vaccinet är speciellt farlig men jag är vuxen och kan bestämma själv men barnen hur fan tänkte myndigheterna?. Hos skolbarnen var det ett dessutom ett gigantiskt grupptryck att ta sprutan, du ansågs som pestsmittad om du inte tog.