Citat:
Ursprungligen postat av
IvanDF3
KOMPLETERANDE BICEPSPASS + LITE MAGE OCH: KUREN KICKAR & LEVERERAR!
Det blev ett till pass. Ett par andra övningar för biceps med lite högre repsintervall (10-15) samt 6 tunga set för magen. Jag måste erkänna att jag mest återvände till gymet för att jag har sådant skön mojo nu - när sustan och npp börjar kicka in på allvar - att det liksom kröp i musklerna. Jag behövde en ventil. Det fick jag i onsdagens andra pass.
Övningar
1) Scott curl i maskin, lättare vikter och 4 x 12 reps
2) Hantelcurls på snedbänk, 4 x 10
3) Koncentrationscurls: 3 x 15
4) Scott curl med EZ-stång: 3 x 10 tunga reps + (och det här ska jag kommentera nedan!) 1 set x 15 reps.
5) Abs-maskin: 6 x 8 reps (testar att köra tyngre och med färre reps)
Det som först var mentalt "max 5 repetitioner" blev 8 som blev 10 reps som blev...
Jag körde på tungt i sista bicepsövningen. Scott curl är min köttarövning #1 (även om jag försöker få Mike Mentzers A#1-bicepsövning 'Pulldowns med omvänt grepp' att dela på förstaplatsen) och jag lassade på så pass mycket att jag precis klarade 10 reps i de tre första seten. Inför det fjärde och sista setet, hakade jag på än mer vikt med planen att i alla fall klara 5 strikta repetitioner.
Det var efter den femte, tunga repetitionen som jag på allvar märkte av att jag faktiskt ligger på 1,25 gram susta/npp i veckan. Jag var helt färdig men hade ändå mer att ge, på ren jävla mojo-prepp-vilja!
"Kommer jag fixa 8 reps?" frågade jag mig själv. Ja, det gjorde jag. Blodsmak i munnen men det gick. Tänk om jag klarar 10? Sagt och gjort. Om jag nu klara tio repetioner så fan måste jag fixa 12 st och efter 12 - det susade i mina öron där och då - så flög fan i mig och det var som någon annan gjorde inbrott i min hjärna och beordrade "15! 15! 15!".
Så jag bara matade på.
På ren vilja. Som en bil med tom tank men som går på de sista ångorna.
Och jag jävlar fixade det: 15 repetitioner. 10 mer än vad jag egentligen hade trott var möjlig! När jag släppte ner stången och reste mig reste mig upp, var jag så färdig att jag vacklade till i 2-3 steg och fick sätta mig ned igen.
Med risk för att vara tjatig: Med allt strul i den svenska shop-branschen och en hel del fake-oljor i omlopp, är jag så glad i att jag investerade timmar i att verkligen säkra upp en duktig säljare som har något så ovanligt(?) som yrkesstolthet. Yrkesheder. Det blir också tryggt. Och är det någon gång jag älskar både hängslen och livrem (säger man va?), är det när man ska beställa illegala preparat eftersom man inte kan knata in på Apoteket och köpa dem över disk.
Nu blir det välförtjänt vila och kött och potatisklyftor och bea (snacka om att jag loopar på detta som middag, hehe).
I dag har jag kört så hårt att du måste köra dubbelt så hårt! // Ivan
______________________________________________ _________ ________________
Kur fram till den 15 maj: 400 mg Sustanon MediPharma + 100 mg NPP MediPharma e3d
Härligt att läsa min vän, fan vad mysigt det är när man sätter bra fler med reps en vad man räknat med
Det där köttet med bea lät ypperligt, hoppas det smakade, tror allt jag ska ta mig bort till kötthandlaren borta vid jobbet imorgon och köpa lite kött och med göra mig en köttbit med bea imorgon efter mitt benpass. Känns lite ovant att vara så pepp på ett benpass som jag är, men en skön känsla.
Nu går nästan ögonen i kors så jag tror sängen kallar.
Imorgon ska jag köra dubbelt så hårt 💪🏽