2025-03-17, 22:34
Medlem
CuckoosNests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvanDF3
Stabilt pass Murphy - så ska det se ut!

Självklart ska du starta en egen tråd. Du är som klippt och skuren för att rodda en rapport. Speciellt med att du skriver bra och underhållande. Gör som Nike...

...just do it!

And it´s done
Citera
2025-03-18, 07:22
Medlem
IvanDF3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CuckoosNest
And it´s done

Härligt!
Citera
2025-03-18, 07:25
Medlem
IvanDF3s avatar
11 DAGAR IN I KUREN...

...och måendet är på topp. Märker ännu inte av att oljorna rusar i systemet mer än att jag har lite bättre (visuellt) tryck i en del muskler samt att jag svettas aningen mer. Mitt mojo under passen ökar och jag kuken är snäppet piggare.

Nu på förmiddagen står rygg och biceps på schemat.

I dag kör vi hårt!// Ivan
______________________________________________ _________ ________________
Kur fram till den 15 maj: 400 mg Sustanon MediPharma + 100 mg NPP MediPharma e3d
Citera
2025-03-18, 12:42
Medlem
IvanDF3s avatar
BRA TRYCK I MEDIPHARMAS NPP!

Vi börjar med Npp (och mina 400 mg Susta e3d, så klart) där jag fick en liten aha-upplevelse. Npp eller snabb-deca, är en ny bekantskap för mig. Även om jag kört en hel deca tidigare. Så jag har inget att jämföra med. De senaste dagarna har jag upplevt att en del muskler - speciellt mina pecs - nästan som en över en natt poppade fram betydligt mer. Deca har historiskt givit mig en köttigare look: Har sett som "tyngre och massiv(are)". Men det är en skillnad nu med Npp i systemet. Jag har tänkt att "jamen det beror garanterat på att jag skalade av en massa Barbapappa-fläsk förra året.

Så är det garanterat. Också. Jag har en kompis som förr om åren körde på rejält med både inject och orala. Han föredrog EQ framför deca men körde en hel del kurer med just npp. Hans omdöme löd "Jag svarade annorlunda på Npp jämfört med Deca. Fick så mycket bättre tryck".

Och där nailade han det. Det är exakt så det är. När Ap*t*ksh*sets Npp kickade in, fick jag simultant också ett helt annat tryck i muskulaturen.

Nu märker jag också att de lite större ökningarna i styrka börjar komma. De hade börjat minska innan kuren - när jag natty-krigade på - men nu kan jag från ett pass till ett annat höja 5-10 kilo igen. Den kurvan kommer så klart också avtal men nu har jag helt klart en annan Styrke/mojo-växel att lägga i.

Jag slänger in en separat uppdatering om morgonens rygg- och bicepspass.

I dag kör vi hårt satan!// Ivan
Kur fram till den 15 maj: 400 mg Sustanon MediPharma + 100 mg NPP MediPharma e3d
Citera
2025-03-18, 12:53
Medlem
IvanDF3s avatar
RYGG- OCH BICEPS MED REJÄLA (KUR)STYRKEBESKED!

Jag klev in på gymet med övertygelsen om att jag skulle öka belastningen i alla övningar. Så blev det också. Jag blev inte förvånad. Ibland ÄR bara en del saker. Som nu med mina pass. Så klart: Med benägen hjälp av 400 mg Sustanon e3d och 100 mg snabb-deca/Npp e3d.

En ökning med nära 2 ton och antalet kilo/min ökade med 37% (i ryggövningarna)
Jag drog ner eller åt mig nästan 2 ton mer det här passet (13 500 kg) jämfört med det förra (11 800 kg) och i dag förflyttade jag 425 kg/min jämfört med 310 kg/min förra passet. En ökning med 37(!) procent. Eller med andra ord: Inget snack om att *pot*kshus*ts oljor levererar. Jag är otroligt nöjd med valet av säljare.

Övningar i form av 20 set för ryggen och 10 för mina biceps:
1) Low row med fria vikter: 5 set x 5 tunga repetitioner
2) Pulldowns med fria vikter: 5x5
3) T-bar i maskin med fria vikter: 5x5
4) Vertical Traction (motsvarar breda latsdrag): 5x5
5) Jeff Nippards favorit bicepsövning (kablar): 3 x 15 reps
6) Scott Curl i maskin: 3 x 5 reps (trodde att en ådra i pannan skulle explodera i sista setet...)
7) Pulldowns med omvänt grepp: 4 x 5 reps (...och här att en sena i halsen skulle snärta av likt en fiolsträng)

Nu har jag ätit en gigantiskt Nasi Goreng, i dag med makrill i tomatsås som extra proteinkälla jämte ägg och jag är skönt jädra proppmätt. Ska kosta på mig att vila en stund innan eftermiddagens första videomöte. Vem vet, jag kanske återvänder till gymet för lite kompletterande högreppare för biccarna, underarmar samt mage. Om inte, är det mina pecs som står på tur att få stryk (i morgon bitti).

Du har ditt pass kvar? Då vet du vad du ska göra...

// Ivan
Senast redigerad av IvanDF3 2025-03-18 kl. 12:55.
Citera
2025-03-18, 18:25
Medlem
IvanDF3s avatar
KOMPLETERANDE BICEPSPASS + LITE MAGE OCH: KUREN KICKAR & LEVERERAR!

Det blev ett till pass. Ett par andra övningar för biceps med lite högre repsintervall (10-15) samt 6 tunga set för magen. Jag måste erkänna att jag mest återvände till gymet för att jag har sådant skön mojo nu - när sustan och npp börjar kicka in på allvar - att det liksom kröp i musklerna. Jag behövde en ventil. Det fick jag i onsdagens andra pass.

Övningar
1) Scott curl i maskin, lättare vikter och 4 x 12 reps
2) Hantelcurls på snedbänk, 4 x 10
3) Koncentrationscurls: 3 x 15
4) Scott curl med EZ-stång: 3 x 10 tunga reps + (och det här ska jag kommentera nedan!) 1 set x 15 reps.
5) Abs-maskin: 6 x 8 reps (testar att köra tyngre och med färre reps)

Det som först var mentalt "max 5 repetitioner" blev 8 som blev 10 reps som blev...
Jag körde på tungt i sista bicepsövningen. Scott curl är min köttarövning #1 (även om jag försöker få Mike Mentzers A#1-bicepsövning 'Pulldowns med omvänt grepp' att dela på förstaplatsen) och jag lassade på så pass mycket att jag precis klarade 10 reps i de tre första seten. Inför det fjärde och sista setet, hakade jag på än mer vikt med planen att i alla fall klara 5 strikta repetitioner.

Det var efter den femte, tunga repetitionen som jag på allvar märkte av att jag faktiskt ligger på 1,25 gram susta/npp i veckan. Jag var helt färdig men hade ändå mer att ge, på ren jävla mojo-prepp-vilja!

"Kommer jag fixa 8 reps?" frågade jag mig själv. Ja, det gjorde jag. Blodsmak i munnen men det gick. Tänk om jag klarar 10? Sagt och gjort. Om jag nu klara tio repetioner så fan måste jag fixa 12 st och efter 12 - det susade i mina öron där och då - så flög fan i mig och det var som någon annan gjorde inbrott i min hjärna och beordrade "15! 15! 15!".

Så jag bara matade på.
På ren vilja. Som en bil med tom tank men som går på de sista ångorna.

Och jag jävlar fixade det: 15 repetitioner. 10 mer än vad jag egentligen hade trott var möjlig! När jag släppte ner stången och reste mig reste mig upp, var jag så färdig att jag vacklade till i 2-3 steg och fick sätta mig ned igen.

Med risk för att vara tjatig: Med allt strul i den svenska shop-branschen och en hel del fake-oljor i omlopp, är jag så glad i att jag investerade timmar i att verkligen säkra upp en duktig säljare som har något så ovanligt(?) som yrkesstolthet. Yrkesheder. Det blir också tryggt. Och är det någon gång jag älskar både hängslen och livrem (säger man va?), är det när man ska beställa illegala preparat eftersom man inte kan knata in på Apoteket och köpa dem över disk.

Nu blir det välförtjänt vila och kött och potatisklyftor och bea (snacka om att jag loopar på detta som middag, hehe).

I dag har jag kört så hårt att du måste köra dubbelt så hårt! // Ivan
Citera
2025-03-18, 21:40
Medlem
CuckoosNests avatar
Citat:
KOMPLETERANDE BICEPSPASS + LITE MAGE OCH: KUREN KICKAR & LEVERERAR!

Det blev ett till pass. Ett par andra övningar för biceps med lite högre repsintervall (10-15) samt 6 tunga set för magen. Jag måste erkänna att jag mest återvände till gymet för att jag har sådant skön mojo nu - när sustan och npp börjar kicka in på allvar - att det liksom kröp i musklerna. Jag behövde en ventil. Det fick jag i onsdagens andra pass.

Övningar
1) Scott curl i maskin, lättare vikter och 4 x 12 reps
2) Hantelcurls på snedbänk, 4 x 10
3) Koncentrationscurls: 3 x 15
4) Scott curl med EZ-stång: 3 x 10 tunga reps + (och det här ska jag kommentera nedan!) 1 set x 15 reps.
5) Abs-maskin: 6 x 8 reps (testar att köra tyngre och med färre reps)

Det som först var mentalt "max 5 repetitioner" blev 8 som blev 10 reps som blev...
Jag körde på tungt i sista bicepsövningen. Scott curl är min köttarövning #1 (även om jag försöker få Mike Mentzers A#1-bicepsövning 'Pulldowns med omvänt grepp' att dela på förstaplatsen) och jag lassade på så pass mycket att jag precis klarade 10 reps i de tre första seten. Inför det fjärde och sista setet, hakade jag på än mer vikt med planen att i alla fall klara 5 strikta repetitioner.

Det var efter den femte, tunga repetitionen som jag på allvar märkte av att jag faktiskt ligger på 1,25 gram susta/npp i veckan. Jag var helt färdig men hade ändå mer att ge, på ren jävla mojo-prepp-vilja!

"Kommer jag fixa 8 reps?" frågade jag mig själv. Ja, det gjorde jag. Blodsmak i munnen men det gick. Tänk om jag klarar 10? Sagt och gjort. Om jag nu klara tio repetioner så fan måste jag fixa 12 st och efter 12 - det susade i mina öron där och då - så flög fan i mig och det var som någon annan gjorde inbrott i min hjärna och beordrade "15! 15! 15!".

Så jag bara matade på.
På ren vilja. Som en bil med tom tank men som går på de sista ångorna.

Och jag jävlar fixade det: 15 repetitioner. 10 mer än vad jag egentligen hade trott var möjlig! När jag släppte ner stången och reste mig reste mig upp, var jag så färdig att jag vacklade till i 2-3 steg och fick sätta mig ned igen.

Med risk för att vara tjatig: Med allt strul i den svenska shop-branschen och en hel del fake-oljor i omlopp, är jag så glad i att jag investerade timmar i att verkligen säkra upp en duktig säljare som har något så ovanligt(?) som yrkesstolthet. Yrkesheder. Det blir också tryggt. Och är det någon gång jag älskar både hängslen och livrem (säger man va?), är det när man ska beställa illegala preparat eftersom man inte kan knata in på Apoteket och köpa dem över disk.

Nu blir det välförtjänt vila och kött och potatisklyftor och bea (snacka om att jag loopar på detta som middag, hehe).

I dag har jag kört så hårt att du måste köra dubbelt så hårt! // Ivan

Härligt att läsa min vän, fan vad mysigt det är när man sätter bra fler med reps en vad man räknat med

Det där köttet med bea lät ypperligt, hoppas det smakade, tror allt jag ska ta mig bort till kötthandlaren borta vid jobbet imorgon och köpa lite kött och med göra mig en köttbit med bea imorgon efter mitt benpass. Känns lite ovant att vara så pepp på ett benpass som jag är, men en skön känsla.

Nu går nästan ögonen i kors så jag tror sängen kallar.

Imorgon ska jag köra dubbelt så hårt 💪🏽
Citera
2025-03-19, 09:40
Medlem
IvanDF3s avatar
Citat:
Härligt att läsa min vän, fan vad mysigt det är när man sätter bra fler med reps en vad man räknat med

Det där köttet med bea lät ypperligt, hoppas det smakade, tror allt jag ska ta mig bort till kötthandlaren borta vid jobbet imorgon och köpa lite kött och med göra mig en köttbit med bea imorgon efter mitt benpass. Känns lite ovant att vara så pepp på ett benpass som jag är, men en skön känsla.

Nu går nästan ögonen i kors så jag tror sängen kallar.

Imorgon ska jag köra dubbelt så hårt 💪🏽

Ja, det är en sådan SEGER. Man vinner över sina egna, mentalt uppsatta barriärer. Och när man väl gjort det en gång, har man slagit in på en ny väg. Under nästa bicepspass, vet jag att jag sista klarade inte 5, inte 10 utan 15 repetitioner. Färre än så - eller lättare vikt - är sedan i går totalt uteslutet. Det existerar inte.

Klart du är värd en extra smaskig köttbit i morgon. Jag vill åt din peppkänsla inför kommande benpass. Jag har veckans andra pass i morgon. Faxar du över en hink med feeling?
Citera
2025-03-19, 11:10
Medlem
CuckoosNests avatar
Citat:
Ja, det är en sådan SEGER. Man vinner över sina egna, mentalt uppsatta barriärer. Och när man väl gjort det en gång, har man slagit in på en ny väg. Under nästa bicepspass, vet jag att jag sista klarade inte 5, inte 10 utan 15 repetitioner. Färre än så - eller lättare vikt - är sedan i går totalt uteslutet. Det existerar inte.

Klart du är värd en extra smaskig köttbit i morgon. Jag vill åt din peppkänsla inför kommande benpass. Jag har veckans andra pass i morgon. Faxar du över en hink med feeling?

Ja jag tycker nog allt att jag gjort mig förtjänt av lite gott kött, har en kötthandel här vid jobbet som har bra kött och bra priser, på sommaren brukar jag köpa nån variant av deras ”Köttlådor”. Så jäkla gott att ha till grillkvällarna.

Självklart, kommer några hinkar nu på den gode Panasonic Facsimile 😁
Fan så pepp jag är, hur ska jag överleva jobbdagen? Kanske får köra lite benträning med brukarna på boendet som en form av uppvärmning 😅
Citera
2025-03-19, 13:56
Medlem
IvanDF3s avatar
Citat:
Ja jag tycker nog allt att jag gjort mig förtjänt av lite gott kött, har en kötthandel här vid jobbet som har bra kött och bra priser, på sommaren brukar jag köpa nån variant av deras ”Köttlådor”. Så jäkla gott att ha till grillkvällarna.

Självklart, kommer några hinkar nu på den gode Panasonic Facsimile 😁
Fan så pepp jag är, hur ska jag överleva jobbdagen? Kanske får köra lite benträning med brukarna på boendet som en form av uppvärmning 😅

Ja, det kan jag tänka mig - lyx att ha en bra kötthandlare som kan sina grejer i närheten.

Tack, jag skriver ut hinkarna på hålat A4-papper och sätter in dem i en pärm. Med röd rygg. Skrev "Murpfy" på papperslappen som berättar vad pärmen förvarar

"Kanske får köra lite benträning med brukarna på boendet som en form av uppvärmning" låter som en given succé. Det vet man ju; att brukare ääääälskar tunga knäböj!
Citera
2025-03-19, 14:17
Medlem
IvanDF3s avatar
PECS - NYA REKORD - OCH DAGS FÖR ENA SCHINKAN ATT FÅ SIG ETT STICK!

I dag är så dags att sätta 1 ml susta och 1 ml npp. Trots att jag avskyr nålar, ser jag fram emot detta. Lite som att pyssla med en hobby. Bygga modellstridsplan eller flaskskepp. Eller nåt. Så sjukt. Jag antar att jag skulle kunna bli affischpojke för "Den svenska drogromantiken". Sen blir det här obehagliga extra "kul" i och med att jag nu märker vilken effekt kuren har. Egentligen ska jag uttala mig efter att i en kommande kur, köra deca istället för snabb-deca men som det känns nu: Satans mer tryck och power i npp vs vanlig deca!!

Staden har fått två nya sheriffer: Sustanon och Npp!
Jag har turen att jag har fått må bra på alla kurer jag testat på genom åren. Men så här bra har jag nog aldrig mått. I den meningen att både sustan och npp känns snäppet snällare vs testo/deca samtidigt som jag upplever att effekten är starkare/bättre. Testo C och deca har alltid varit min go to-preppkombination. Men nu har vi en ny sheriff i stan: Sustanon och Npp!

+1 ton / +8%
Dagens bröstpass gick inte över förväntan utan som förväntat. Eftersom jag redan i går kväll bestämde hur det skulle gestalta sig. Vilka övningar, vikt, tider mm. Inget är ristat i sten och jag fuskar aldrig med utförandet för att hålla mig på vissa tider etc. Dagens pass resulterade i att jag pressade iväg 1 000 fler kilon och dessutom ökande antalet kilo/minut med 8 procent. Så j*vla sweet!

Övningar, samtliga i fem set á fem reps
1) Snedbänk (incline 45°) i Smith-maskinen: 5 set med 5 tuuUuunga repetitioner
2) Snedbänk (decline ca 15°) i Smith-maskinen: 5x5
3) Flyes i pec deck: 5x5 (nu uppe på 135 kg)
4) Bröstpressar i maskin med fria vikter: 5x5
5) Flyes i pec deck #2 i pyramid: 117, 124, 131, 131 resp 138 kg*
6) Maskin för övrebröst med viktmagasin i dropset: 110, 100, 95, 90 resp 90 (en 4'a) kg

*) Jag hade mer kvar att ge i femte övningen, dvs andra vändan med flyes i pec deck. Jag trodde jag skulle klara av 5 x 117 kg. Men insåg att jag hade mer styrka än så. Vilket ledde till att - vilket jag blev positivt överraskad av - stegrade upp till 138 kg.

Schinkenstick!
Nu när jag postat den här uppdateringen, ska jag plocka fram lilla hobbyväskan och rada upp Apoteks-flaskan med alsolsprit, bomullspads, vialer, pumpar och kanyler 🎶visslar på en munter truddilutt🎶

I dag tror jag inte att det blir ett andra pass så i mitt ställe får du/ni köra hårt, satan!

//Ivan

Senast redigerad av IvanDF3 2025-03-19 kl. 14:21.
Citera
2025-03-20, 12:18
Medlem
Grymt bröstpass! Kan bara applådera!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här