Citat:
Ursprungligen postat av
ottoplommon
Jag har själv varit där i ett äktenskap med alkoholmissbruk. Och visst tänkte jag alla de naiva tankarna som du skriver.
Och jag misslyckades med det, känslorna och hoppet tog slut och jag skiljde mig.
Men jag tog ansvar för det själv. Att jag varit naiv och blåögd.
Aldrig berättat för någon om vad jag varit med om.
Alltid varit vän med och firat högtider med exet pga att vi har ett barn ihop.
Och barnet har rätt till båda sina föräldrar lika mycket.
Det är inte rätt att lägga vuxenproblem på sina barn. De lider nog ändå av en skilsmässa.
Ciara lade in om skilsmässa först. Det är ju en tydlig signal på att hon fått nog.
Om hon haft sina barn i åtanke o välmenande om Måns hade hon aldrig skrivit en rad på sina sociala medier. Och sedan när hon tog bort det antyder hon istället spekulativt att hon blivit "Tystad".
Och lämnar tolkningen till sina följare.
Ungefär som att hon blivit hotad av Måns att ta bort det. Det är ju inte sant.
Så jag tycker nog att Ciara inte visar någon stil. Tvärtom en riktig intrigant, hämndlysten kvinna.
Du har ingen aning om hur illa det har varit. Våld i nära relation SKA pratas om och personer SKA berätta sina historier, är väl allra mest viktigt när det kommer ifrån just kändisar så att "vi vanligt folk" ser att det sker inom alla sociala grupper och att det syns mycket i media. Man måste få se konsekvenser av utövarens handlingar.
Därför håller jag inte med dig.