2025-03-20, 06:50
Medlem
aYaLLas avatar
Det är så jävla sjukt! Jag känner en super-incel som verkligen är dum i huvudet, och han har nyligen fått sparken från Silverparks äldreboende för att han stal mediciner och var påverkad på jobbet. Idag så öppnar jag tidningen och ser att detta mongo har hängt ut hela jävla boendet???

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/VzB3L6/vardagas-svar-fullt-naturligt-med-fluglarver-i-sar
Citat:
Personal och anhöriga har larmat om hur äldre fått sår med infektioner, rinnande var och larver på äldreboendet Silverpark som ägs av Vardaga.

Omsorgsbolaget menar dock att de sköter om de äldres sår korrekt.

– Det är inte vanligt förekommande att söka sjukhusvård om larver hittas i ett sår, säger Ulrika Wall, verksamhetschef
Tack och lov för Ulrika, hon är grym! Jag tycker att hon rätar ut frågetecknena som finns på ett bra sätt. Det är fan helt sjukt vilka anklagelser som riktats, bl.a. att dom äldre blir lämnade utan uppsikt så pass länge att deras sår börjar få larver eller var i sig. Detta är förbannade lögner!

Det finns en lång text med intervjufrågor och svar i länken ovan, men här är väl i princip allt man behöver läsa för att bilda sig en uppfattning
Citat:
Hur kan en boende gå med sår fullt med var, utan att ni har larmat om det eller skickat personen till sjukvård?

I våra verksamheter har vi hälso- och sjukvård på sjuksköterskenivå och samverkan med en av regionen utsedd läkarorganisation. Vi bedömer det inte som möjligt att en boende skulle ha ett sår fullt av var utan att den fått vård i vår verksamhet. Läkarsamverkan sker kontinuerligt och minst en gång i veckan.
Med andra ord så kommer en oberoende läkare till detta boende minst en gång i veckan. Hur är det då möjligt att dom boende skulle vara så illa därann, är det i maskopi med dessa roterande oberoende läkare eller?

Detta är en SMUTSKASTNINGSKAMPANJ och om inte anklagelserna slutar så kommer mongot att hängas ut med både namn och bild, dock självklart inte på FB då det är mot reglerna och jag skulle aldrig bryta mot reglerna.

Hur kan Aftonbladet skriva att "flera anställda" har påstått det här? Det är OMÖJLIGT. Det är 1 fet jävla bög som påstått det här. Kan det räcka ifall han skapat flera olika mailkonton och utgett sig för att vara olika anställda? För han är schizofren, 100%!
Citera
2025-03-20, 06:54
Medlem
bema56s avatar
Hittar inget i artikeln att det skulle vara en mongolid person som fått sparken?
Citera
2025-03-20, 07:02
Medlem
aYaLLas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bema56
Hittar inget i artikeln att det skulle vara en mongolid person som fått sparken?
Nej inte jag heller, det står att anställda och anhöriga visselblåser, men det är alltså en lögn. Jag känner personen som fick sparken och jag var med under hela den här processen.
Citera
2025-03-20, 07:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aYaLLa
Nej inte jag heller, det står att anställda och anhöriga visselblåser, men det är alltså en lögn. Jag känner personen som fick sparken och jag var med under hela den här processen.

Processen? Jobbar du fackligt?
Citera
2025-03-20, 07:34
Medlem
anomaligns avatar
Är inte det där samma företag som var i blåsväder för tio år sen när de tvingade sina anställda att väga blöjor på äldreboenden?

edit:
Citat:
Vårdbolaget, vars varumärke (och namn) skadades av rapporteringen, bytte i april 2013 namn till Vardaga.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Caremaskandalen

Så de fortsätter oförtrutet att vanvårda samhällets mest utsatta för att göra mer vinst till aktieägarna. Who would have thunk?!
Senast redigerad av anomalign 2025-03-20 kl. 07:43.
Citera
2025-03-20, 08:22
Medlem
Lasslys avatar
Jag undrar om du jobbar på vårdbolaget och försöker rädda situationen genom att smutskasta visselblåsaren

Det verkar ju finnas bevis i form av bilder på maskarna tom... (Bilder finns i länken)

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/W02q8Q/maskar-i-sar-pa-vardagas-aldreboende-silverpark-i-taby
Citera
2025-03-20, 08:29
Medlem
manfalangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Processen? Jobbar du fackligt?
Mata inte trollet.
Citera
2025-03-20, 09:29
Medlem
Stark-Senaps avatar
Citat:
Det är så jävla sjukt! Jag känner en super-incel som verkligen är dum i huvudet, och han har nyligen fått sparken från Silverparks äldreboende för att han stal mediciner och var påverkad på jobbet. Idag så öppnar jag tidningen och ser att detta mongo har hängt ut hela jävla boendet???

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/VzB3L6/vardagas-svar-fullt-naturligt-med-fluglarver-i-sar

Tack och lov för Ulrika, hon är grym! Jag tycker att hon rätar ut frågetecknena som finns på ett bra sätt. Det är fan helt sjukt vilka anklagelser som riktats, bl.a. att dom äldre blir lämnade utan uppsikt så pass länge att deras sår börjar få larver eller var i sig. Detta är förbannade lögner!

Det finns en lång text med intervjufrågor och svar i länken ovan, men här är väl i princip allt man behöver läsa för att bilda sig en uppfattning

Med andra ord så kommer en oberoende läkare till detta boende minst en gång i veckan. Hur är det då möjligt att dom boende skulle vara så illa därann, är det i maskopi med dessa roterande oberoende läkare eller?

Detta är en SMUTSKASTNINGSKAMPANJ och om inte anklagelserna slutar så kommer mongot att hängas ut med både namn och bild, dock självklart inte på FB då det är mot reglerna och jag skulle aldrig bryta mot reglerna.

Hur kan Aftonbladet skriva att "flera anställda" har påstått det här? Det är OMÖJLIGT. Det är 1 fet jävla bög som påstått det här. Kan det räcka ifall han skapat flera olika mailkonton och utgett sig för att vara olika anställda? För han är schizofren, 100%!

Varför är du så emot att någon larmar när människor far illa?
Låter mer som du själv representerar detta vidriga företag.
Citera
2025-03-20, 09:38
Medlem
llundberg57s avatar
Citat:
Hur fan skulle du kunna veta något? Jag tror att anklagelserna är 100% sanna.
Citera
2025-03-20, 09:53
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Hur fan kan du påstå att det är lögner när det finns bildbevis? Både du och den där jävla fittan Ulrika W*ll förtjänar att dö.
Citera
2025-03-20, 09:57
Medlem
Citat:

Undrar var du har för koppling till detta skitföretag som sysslade med blöjvägning tidigare. Du skriver som en efterbliven och bitter incel!

Vinstmaximering och uppenbara lögner är något som denna skitregering gynnar.
Citera
2025-03-20, 09:58
Medlem
aYaLLas avatar
Så ni menar att läkarna som besöker boendet och som inte har ett skit med företaget att göra, dom ljuger för IVO och media när dom säger att dom inte sett något av detta som anklagelserna målar upp?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in