Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-03-19, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Du tror säkert att du framstår som lite häftig när du försöker förvränga saker, men du är så transparent att du framstår endast som den desperata lilla rysshoran du är.

Att Trump upprepar Rysk propaganda är, som sagt, kopplat till att Trumpeten är grovt förståndshandikappad.
Tänk så upprörd man kan bli för en BBC-artikel.
Trodde i min enfald att BBC var på er sida.

Jag antar att du inte vill höra om vad som kommer ske med hamnen i Odessa?
Teaser: Yermak förhandlar UTAN Zelensky.
Citera
2025-03-19, 21:27
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SleepyJoe

Inget kommer ske med hamnen i Odessa. Oavsett vad Trumpeten och Dvärgen diskuterar.
Citera
2025-03-19, 21:28
Avstängd
Citat:

Åh, så BBC är "Sanningens Tempel" när det råkar passa din berättelse?

Fantastiskt hur källkritik fungerar selektivt.

Soldater som klagar på sina befäl? Ja, det måste ju betyda förräderi på högsta nivå eller, du vet, bara krigets vardag.

Men nej, låt oss inte förstöra en bra konspiration med realism.

Och nu "teasers" om Odessa?
Jösses, vilken cliffhanger!

Vad blir nästa avsnitt? "Yermak i hemliga samtal med utomjordingar"?
Eller kanske Putin visste allt – för han kan se in i framtiden?

Men visst, spänn fast mig, jag väntar med andan i halsen på nästa lösa antydan, dunkla påstående och den där sanningen som alltid är "precis runt hörnet" men aldrig kommer.
Citera
2025-03-19, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vodkasomsnus
Zelensky är president i Ukraina.
Du är en anonym flashbackare.

Gissa vem jag lyssnar på.
Ingen aning vem du lyssnar på, men att döma av din historik har du konsekvent haft fel. Jag har lyckats förutsspå händelseutveckligen och blir mest road när skribenter som i tre år har förnekat det uppenbara får nu bita i det sura äpplet.

Citat:
Putin's Big Comeback

https://www.newsweek.com/putin-trump-phone-call-sanctions-2047094
Europe and Ukraine have been completely sidelined and there is no indication that they will participate in future negotiations.
Sidelined...
Citera
2025-03-19, 21:33
Citat:
Ursprungligen postat av Frank.af.Danmark
Det är dom här två killarna som styr världen... Dom sätter agendan.
https://youtube.com/shorts/vX32Y1igZMQ?si=dcVa44GWxvNtV085

Och...
Lite spel för galleriet har det varit idag...
Det har varit ett telefonsamtal mellan Donald John Trump och Vladimir Zelenskyj. Telefonsamtalet inleddes strax innan klockan 16, svensk tid.
Ja det kan så vara.
https://news.sky.com/story/trump-putin-call-ukraine-war-zelenskyy-ceasefire-kursk-moscow-live-sky-news-latest-12541713

Men...
Det här vet vi om samtalet mellan Vladimir Vladimirovich Putin och Donald John Trump...

Vad man inte kom överens om...
Komplett vapenvila: Förslaget som låg på bordet inför samtalet var en 30 dagar lång, komplett vapenvila. Den skulle i så fall gälla mot såväl luft- som sjö- och markstrider längs fronten, men det gick inte Ryssland med på.
Rysslands ”nyckelvillkor”: Putin sa både inför och under mötet att ett av Rysslands nyckelvillkor var att vapenleveranser till Ukraina, samt delandet av underrättelseuppgifter till landet, skulle upphöra. Det har inte kommit något besked om att så blir fallet från Vita huset.

Och idag sa Trump att han ska skicka fler patriot-system till Ukraina. Vad tycker Putin om det?
Citera
2025-03-19, 21:34
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PR400

Soldater som klagar på sina befäl? Ja, det måste ju betyda förräderi på högsta nivå eller, du vet, bara krigets vardag.

Men nej, låt oss inte förstöra en bra konspiration med realism.

Och nu "teasers" om Odessa?
Jösses, vilken cliffhanger!

Vad blir nästa avsnitt? "Yermak i hemliga samtal med utomjordingar"?
Eller kanske Putin visste allt – för han kan se in i framtiden?

Men visst, spänn fast mig, jag väntar med andan i halsen på nästa lösa antydan, dunkla påstående och den där sanningen som alltid är "precis runt hörnet" men aldrig kommer.
Det roliga var ju när han lyfte fram att tusentals ukrainska soldater dött efter nästan ett års hårda strider i Kursk som involverat säkert någonstans mellan 100-150k soldater som roterats in och ut ur regionen. Riktigt jävla geni den där SleepyJoe
Citera
2025-03-19, 21:37
Medlem
Citat:

Just den artikeln är helt och hållet baserad på ukrainska soldaters vittnesmål. De har kommunicerat via Telegram.
Den vanliga BBC-smörjan som genomsyras av journalistens tyckande och tolkningar är förstås ointressant.

Förhoppningsvis förstår du skillnaden.
Citera
2025-03-19, 21:40
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
Ingen aning vem du lyssnar på, men att döma av din historik har du konsekvent haft fel. Jag har lyckats förutsspå händelseutveckligen och blir mest road när skribenter som i tre år har förnekat det uppenbara får nu bita i det sura äpplet.

Sidelined...

Zelensky och Trump hade ett mycket bra samtal idag.
Citera
2025-03-19, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Det roliga var ju när han lyfte fram att tusentals ukrainska soldater dött efter nästan ett års hårda strider i Kursk som involverat säkert någonstans mellan 100-150k soldater som roterats in och ut ur regionen. Riktigt jävla geni den där SleepyJoe
Tusentals. Kan vara 2, 4, 6, 10 tusen, eller dubbelt så många.
Otroligt hur svårt du har för skrivna texter. Det är var en ukrainsk soldats uppskattning. Han kan bara gissa. Han får inga rapporter från generalstaben.

Om det gått så jävla bra hade de inte blivt slaktade i slutakten, eller hur?
Citera
2025-03-19, 21:51
Medlem
Teus avatar
Citat:
Tusentals. Kan vara 2, 4, 6, 10 tusen, eller dubbelt så många.
Otroligt hur svårt du har för skrivna texter. Det är var en ukrainsk soldats uppskattning. Han kan bara gissa. Han får inga rapporter från generalstaben.

Om det gått så jävla bra hade de inte blivt slaktade i slutakten, eller hur?
Tror du Ukraina eller Ryssland har förlorat mer i Kursk?
Citera
2025-03-19, 21:52
Avstängd
Citat:
Just den artikeln är helt och hållet baserad på ukrainska soldaters vittnesmål. De har kommunicerat via Telegram.
Den vanliga BBC-smörjan som genomsyras av journalistens tyckande och tolkningar är förstås ointressant.

Förhoppningsvis förstår du skillnaden.
Åh, vilken imponerande analytisk förmåga så nu har vi alltså reducerat krigsanalys till Telegram-meddelanden från enstaka soldater?Fantastiskt!
Glöm underrättelser, strategiska bedömningar och fakta,
nu kör vi krigsrapportering à la skvallertråd.

Och BBC?
Jaha, så när det inte passar din berättelse är det "smörja", men när det kan tolkas som kritik mot Ukraina blir det plötsligt guld värt?

Rörande att se denna selektiva källkritik i full blom.
Nästa steg är väl att Facebook-kommentarer och anonyma 4chan-inlägg får status som militära lägesrapporter?

Men visst, kör på.

Jag förstår att källkritik är jobbigt när den står i vägen för en förutbestämd konspirationsteori.

Så fortsätt plocka ut lösryckta citat, ignorera sammanhang och låtsas att du har avslöjat "sanningen" det måste kännas tryggt att leva i en enkelfärgad fantasivärld där allt är ett förräderi och Telegram är den nya underrättelsetjänsten.
Citera
2025-03-19, 21:53
Medlem
Citat:
Att kalla Zelensky för en mytoman är förstås en "seriös och djupgående analys", baserad på... vad, exakt?
Mytoman betyder någon som ljuger, sjukligt. Zelensky har ljugit om i princip allt. Nu kommer jag inte på något han INTE har ljugtit om.

Du ville ha exempel på det han ljugit om.
Nu ljuger han om en organiserat tillbakadragande från Sudzja. Han fortsätter ljuga trots att t o m proukrainska BBC kör storyn om hur ukrainarna i panik fick fly till fots. Rena slakten utmed vägarna ut.

Trump går ut och vädjar till Putin att skona ukrainarnas liv.

Du hävdar att både BBC och Trump ljuger, och håller fast vid Zelenskys lögner, trots att hans närmsta medarbetare Yermak har övergivit Zelensky och kör nu sitt eget race.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in