Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-03-22, 19:46
Medlem
2022 sände SVT en dokumentär som hette ”När Macron ringde Putin” som handlar om krigets första dagar och strax innan.

Idag är den borta, inte bara på SVT utan på fler än 5 sajter jag kollat där den tidigare funnits. Någon som vet om den existerar någonstans?

Orginaltitel: ”Un président, l’Europe et la guerre”
Engelsk titeln: ”A PRESIDENT, EUROPE AND WAR”

Varför den är borta på många sajter vet jag inte, men hittade att Putin inte var så glad över att ett telefonsamtal spelades in utan hans vetskap fyra dagar innan invasionen.
Citera
2025-03-22, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ABanderas68
Ukraina har nu intagit Demidovka, Priles’e och Grafovka.

Med i stort sett ett enda kompani.

Bra gjort. Det är så Ukraina skall bedriva kriget, sätta myror i hufvudet på bajsputinister och hålla bög-grytan kokande.
Citera
2025-03-22, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Ja orcher, ryssråttor, vatniks, apor m.m. är alla rimliga namn på de vidriga krigshetsarna i Kreml.

Nä, det är inte alls rimligt att kalla de vidriga krigshetsarna i Kreml för apor.
Citera
2025-03-22, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silverryggenn
En militär stormakt med migplan och gamla f16 som dom inte får flyga för nära gränsen 😂

Förmodligen är 70% av ukrainarna av mycket hårt virke. Påminner om Finland 1939. Ukraina rör om nu i den ryzzka bög-grytan.

Svenskarna vill också försvara sitt land men vi blev fredsskadade.
Citera
2025-03-22, 20:10
Medlem
LOL russians begging for donations in belgorod in american political group chats now cc: #nafo

https://x.com/nextgenlaw05/status/1903423619180736903?t=goC7dWSTTLWrc08P8nz1aQ&s=19

Ha ha Russia Stronk!
Citera
2025-03-22, 20:13
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IVidere
För vi måste hålla födelsetalen uppe i Ukraina om vi ska fortsätta kriget mot Ryssland. Jag är beredd att ta mitt ansvar och åka ned och bidra med detta

Ryssland och Ukraina beskyller varandra för attacken nedan.

"Russia and Ukraine trade blame over attack on Russian gas metering station"

https://edition.cnn.com/2025/03/21/europe/russia-ukraine-sudzha-attack-gas-station-intl-latam/index.html

Hur blir det med den årliga besiktningen då?

Eller amorteringskravet?
Citera
2025-03-22, 20:40
Medlem
Jag läste bara rubriken men "Reporting from Ukraine" på youtube säger ikväll att efter en månads strider har (mitt epitet) Homofil-federationen förlorat ytterligare ett stronghold i Pokrovsk direction.

Vad var det för mening att försöka inta Pokrovsk och förstöra den egna krigsmakten? Låt nu Trumpeten ta lite semester så Ukraina i lugn och ro kan avvisa bajsattackerna från den sinnesrubbade Bögputin.

Kriget har vänt.
Citera
2025-03-22, 21:06
Avstängd
Rena kosläppet av Ukrofiler i tråden en sån här fin lördag.

Zelenskyjs besök förstärker bara berättelserna om hur illa läget är vid fronten.
Citera
2025-03-22, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torppet
Bevisligen är Västmedia rädd för fakta och sanning och det är därför som ingen bör få veta något annat än västpropaganda - utan fakta! Alla andra vägar till fakta och verklighet är förbjudna enligt EU.
På tal om att veta något annat, hur är det med de där ”billiga pizzorna” i Ryssland du triumfatoriskts berättade om?
Är det sådant du läser i rysk media?

Hur länge måste man arbeta för att kunna köpa en slice?
Visa gärna den ryska köpkraften med en länk, jag kan läsa all rysk media.
Citera
2025-03-22, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pettersson72
Händer mycket nu

In the Pokrovsk sector, it is being reported that Ukrainian forces have captured Tarasivka, after pushing back the Russians from the southern outskirts and clearing it.

https://x.com/raging545/status/1903377678729691542
Men vänta nu; bak på arab, eller vad han kallar sig, lovade ju i en av sina listor för flera månader sedan att rysseriet skulle inta Pokorovsk vilken dag som helst. Hen kan väl inte ha hittat på?
Citera
2025-03-22, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeHPNemesis12345.
Vlad Solo med nytt manus. Enligt honom är storkriget i Europa oundvikligt. Ryssland kommer hoppas på att någon som Trump eller Vance stannar vid makten så länge som möjligt. Enligt Solo måste ryska baser komma tillbaka till Östra Europa. Berlin måste delas på nytt och balterna måste lära sig en läxa när det gäller att respektera det ryska språket

https://wydarzenia.interia.pl/ukraina-rosja/news-trump-dal-nam-czas-rosyjskie-media-wskazaly-date-poczatku-wo,nId,21322756
rysseriet och barnamördare v.puttin lär ha svårt att övertyga Polen om detta. Ett försök från det efterblivna moskva att åstadkomma det med vapenmakt lär snabbt leda till att Minsk faller, följt av Smolensk.
Citera
2025-03-22, 21:19
Citat:
Ursprungligen postat av Silverryggenn
Rena kosläppet av Ukrofiler i tråden en sån här fin lördag.

Zelenskyjs besök förstärker bara berättelserna om hur illa läget är vid fronten.
Ja, verkar som att Ukraina körde över gränsvakterna i Bilhorod som man gjorde i Kursk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in