• 2
  • 3
2025-03-19, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bockstensmannen
Jag hyser själv ett oerhört stort klassförakt gentemot SD och dess så kallade väljare. Fy farao. Maken till white trash-typer får man leta efter
Jag nöjer mig med ett generellt förakt. I den mån det finns välutbildade Sverigedemokrater föraktar jag dem lika mycket som deras mindre utbildade åsiktsbröder. Mitt förakt diskriminerar inte.
Citera
2025-03-19, 17:30
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Jag nöjer mig med ett generellt förakt. I den mån det finns välutbildade Sverigedemokrater föraktar jag dem lika mycket som deras mindre utbildade åsiktsbröder. Mitt förakt diskriminerar inte.

Vad baserar sig ditt förakt på?
Citera
2025-03-19, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrTyger
Vad baserar sig ditt förakt på?
Att jag inte tror de vill Sverige väl. Jag upplever att deras största mål är splittring.
Citera
2025-03-19, 17:42
Citat:
Att jag inte tror de vill Sverige väl. Jag upplever att deras största mål är splittring.

Deras främsta mål är att få stopp på och reversera massinvandringen, är vi överens så långt?
Citera
2025-03-19, 17:53
Medlem
Citat:
Deras främsta mål är att få stopp på och reversera massinvandringen, är vi överens så långt?
Japp. Jag anser att det splittrar samhället och skapar en känsla av vi mot dem

Du tycker annorlunda. Vi kan lämna det där.
Citera
2025-03-19, 19:06
Citat:

Ytterst handlar det om att du upprörs av människor som inte underkastar sig som du själv. Lydnad är primärt för sådana (får) som dig, logik är sekundärt.

Jag föraktar SD pga att de är ett töntigt parti som aldrig kommer att nå sina mål, som dessutom låtit sig bli grundlurade av Tuffe Uffe.

Exempel:

Ukraina är hedervärda som försvarar sitt folk.

SD är vedervärdiga som försvarar sitt folk.

Logiken går inte ihop men det är så man ska tycka så därför tycker du det utan att förstå eller ifrågasätta.
Citera
2025-03-19, 19:18
Medlem
Citat:
Ytterst handlar det om att du upprörs av människor som inte underkastar sig som du själv. Lydnad är primärt för sådana (får) som dig, logik är sekundärt.

Jag föraktar SD pga att de är ett töntigt parti som aldrig kommer att nå sina mål, som dessutom låtit sig bli grundlurade av Tuffe Uffe.

Exempel:

Ukraina är hedervärda som försvarar sitt folk.

SD är vedervärdiga som försvarar sitt folk.

Logiken går inte ihop men det är så man ska tycka så därför tycker du det utan att förstå eller ifrågasätta.
Är det nåt jag förknippar sd-väljare med så är det blind lydnad.
Citera
2025-06-24, 11:01
Avstängd
Citat:

Jag håller med dig. SD är inget parti för kvinnor. Det uppdagas mer o mer skit i det där partiet. Bara massa kvinnohatande män som vill bli rika o skiter i alla viktiga kvinnofrågor
Citera
2025-06-24, 11:19
Medlem
EnCartes avatar
Citat:

Men du skapar själv en känsla av det är vi mot dem och den har man skapat länge. Frågan är då vilka som är vi och vilka som är dem. Något att fundera över.
Citera
2025-06-24, 11:25
Medlem
Epimaness avatar
Citat:
Är det nåt jag förknippar sd-väljare med så är det blind lydnad.

Sosseväljare, där kan du snacka om blind lydnad. De kan rösta på en död häst utan ens ha sett partiprogrammet bara det har sosse-rosen.
Citera
2025-07-02, 14:07
Citat:
Korrekt. Dansbands-SD kommer aldrig att tolereras i de fina salongerna. Det är dörrmatta utanför som gäller.

Kristersson förnedrar Dansbands-SD på bästa vis.

Kallade tidigare SD för "Dansbands-SD", men efter att ha beskådat SDs publik/anhängare under Åkessons tal i Almedalen detta år förstår jag att SD inte ens förtjänar att kallas "Dansbands-SD", inte ens "Raggar-SD", utan snarare bör SD kallas "Rännstens-SD".

När jag läste att den feta marsipangrisen Åkesson utdunstningar om att bli statsminister skrattade jag högt.

Apropå TS förslag att SD ska samarbeta med (S) så kan du spola ner det förslaget i närmaste WT-toalett TS, det kommer aldrig att hända. 7-klövern regerar vidare med eller utan SD stöd (som under nuvarande Tidö-regering).

Död åt rännstens-SD!
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in