Citat:
Ursprungligen postat av
hennevilljagknulla
Om jag trycker in in tandborste i mitt rövhål, skulle du vilja borsta med den även om den tvättades 5000 gånger?T
Tror de flesta skulle slänga den direkt.
Inga problem. Jag har förmågan att reglera mina tankar och känslor så dom stämmer överens med den fysiologiska verkligheten.
Kranvattnet du dricker ur hushållskranen hemma, har passerat tusentals människors kroppar och könsorgan innan det kommer till dig genom din kran. Luften du andas har in- och utandats av miljoner människors lungor innan dig.
Det du talar om, är du undviker att kliva i en spottloska på trottoaren om du ser den. Men trottoaren du går på, har typ 1000 spottloskor från alla möjliga människor, sen den rengjordes sist. Bara att spottloskorna syns inte för dom torkat in i underlaget.
Tänker man på det naiva sättet, så får man problem att ens ta ett steg utanför porten. Det är samma kategori som mänskor som absolut inte får kliva på gatubrunnar märkt med bokstaven A, eller undviker kliva på skarvar mellan gatustenar. Fixa idéer.
Det motsvarar inget fysiskt i verkligheten. Det är bara omogna känslor, hos rädda människor som fastnar i irrelevanta tankegångar som dom inte kan bryta sig loss ur.