Citat:
Ursprungligen postat av
Run3
Hur viktigt är det för er att tjejen ni bygger ett liv med är oskuld?
Själv är jag sån att jag aldrig skulle kunna tänka mig att vara med en använd hona. För mig tappar hon värde för varje snubbe hon varit med. Man vill ju ha mint condition,
Lite som att det vore helt otänkbart att läsa en bok eller tidning, som lästs av någon annan innan, och tänka att texten är inte "i mint condition" då.
Om någon läst samma text då, fast i sitt egna tidnings-ex, inte samma fysiska ex som du läste samma text i? Är texten inte längre i mint kondition då heller? Eller rör det sig mer om fysisk konditionering ifall nån annan läst exakt samma tidnings-ex som du läser från? Eller vad är grejen?
Om en ung tjej haft någon form av sexuell upplevelse med någon annan tidigare, jag ser inte hur det skulle påverka på något praktiskt eller pragmatiskt sätt alls. Möjligen att hon är mindre nervös inför intimitet då, inte mycket annat.
Glöm inte heller att utvärdera på samma sätt vad du har att erbjuda som hon vill ha- och behöver. Ett par består av två personer, som är olika, olika behov, olika föreställningar om vad som är bra och inte.