2025-03-18, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justformybaby
är det troligt att dom landade människor på månen för över 50 år sedan i sex perfekta försök, men inte lyckats upprepa det någon gång sedan dess?

är det trovärdigt att man förstört eller tappat bort ritningarna och orginalfilmerna samt teknisk data (såsom telemetri) tillhörandes projektet?

stora ekonomiska resurser innebär inte att man automatiskt blir briljant eller felfri. dessutom arbetade man under tidspress.

det är klart att det till slut kommer fram. det har redan kommit fram, det är många som har hajat. men dom flesta verkar inte vilja tro att det är bluff. man vill inte tro det om sina hjältar. man vill inte tro det om världen man lever i.

Det är väl snarare så att man inte försökt att lyckas med det.
Man har inte tappat bort ritningarna och det var bara en originalfilm från Apollo 11 som blev förstörd. Dokumentationen finns kvar som visar hur man kunde göra det så ja det är trovärdigt att man gjorde det.
Kanske inte felfria man knappast sådana klantskallar som de skulle behöva vara.
Nej det har inte kommit fram. De argument som framförts har kunnat visas inte hålla. Det är nog snarare så att vissa av någon orsak vill att det ska vara fejk
Citera
2025-03-18, 08:38
Avslutad
När får man se fler pinsamma sekvenser med den komiska Sunita Williams som tramsar med rekvesita? Det är väl ingen frisk människa som tror att hon var i rymden?
Senast redigerad av billigost 2025-03-18 kl. 09:26.
Citera
2025-03-18, 15:03
Avslutad
Citat:
är det troligt att dom landade människor på månen för över 50 år sedan i sex perfekta försök, men inte lyckats upprepa det någon gång sedan dess?

är det trovärdigt att man förstört eller tappat bort ritningarna och orginalfilmerna samt teknisk data (såsom telemetri) tillhörandes projektet?

stora ekonomiska resurser innebär inte att man automatiskt blir briljant eller felfri. dessutom arbetade man under tidspress.

det är klart att det till slut kommer fram. det har redan kommit fram, det är många som har hajat. men dom flesta verkar inte vilja tro att det är bluff. man vill inte tro det om sina hjältar. man vill inte tro det om världen man lever i.

Det är klart att det inte är trovärdigt överhuvudtaget.

Ta Apollo 11 exempel, att allting lyckas felfritt både vad gäller ditresa och hemresa, att de lyckades tajma in den perfekta temperaturen mellan -233 och +123 när de landade, att de bara var på månen i två timmar efter alla miljarder dollar som investerats, att de inte graderade sig med mer skyddsutrustning m.m.

Nej, dessa månlandningsresor har såklart inte ägt rum.
Citera
2025-03-18, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jfri
Det är väl snarare så att man inte försökt att lyckas med det.
Man har inte tappat bort ritningarna och det var bara en originalfilm från Apollo 11 som blev förstörd. Dokumentationen finns kvar som visar hur man kunde göra det så ja det är trovärdigt att man gjorde det.
Kanske inte felfria man knappast sådana klantskallar som de skulle behöva vara.
Nej det har inte kommit fram. De argument som framförts har kunnat visas inte hålla. Det är nog snarare så att vissa av någon orsak vill att det ska vara fejk

all orginalfilm, s.k ’high quality Slow-Scan TV’ (SSTV), från Apollo 11 saknas.

”The missing tapes were among over 700 boxes of magnetic data tapes recorded throughout the Apollo program that have not been found.”
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Apollo_11_missing_tapes

så man gör sex perfekta månlandningar inom loppet av tre år. vore det inte rimligt att man nu över 50 år senare hade nån sorts permanent närvaro på månen, om man är så kompetent? eller åtminstone en liten rendez-vous?

varje år som går utan någon upprepad månlandning är ett argument för att det inte står rätt till. hur många år till ska behöva gå innan den vanliga människan börjar utveckla lite sund skepsis?
Citera
2025-03-18, 18:20
Medlem
Alonens avatar
Citat:

”The missing tapes were among over 700 boxes of magnetic data tapes recorded throughout the Apollo program that have not been found.”

så man gör sex perfekta månlandningar inom loppet av tre år. vore det inte rimligt att man nu över 50 år senare hade nån sorts permanent närvaro på månen, om man är så kompetent? eller åtminstone en liten rendez-vous?

varje år som går utan någon upprepad månlandning är ett argument för att det inte står rätt till. hur många år till ska behöva gå innan den vanliga människan börjar utveckla lite sund skepsis?

Det är INTE ”sex perfekta månlandningar”…

7, SJU försök, sex genomförda, men ej ”perfekta” ex.vis fick Armstrong styra manuellt mot slutet av Apollo 11s landning, + många andra problem som löstes underhand med de olika resorna.

Vänd dig till moonhoax-debunker tråden.
Citera
2025-03-18, 19:31
Medlem
för lite god underhållning kan jag rekommendera läsning av kommentarerna under följande video: presskonferensen efter Apollo 11:

https://www.youtube.com/watch?v=BI_ZehPOMwI

några exempel:

I've seen happier guys at a funeral.

When the body language is your enemy.

It's easier to fake the moon landing in a studio than to fake the emotions of someone having gone to the moon.

just when i get off the conspiracy theories, i watch this and they pull me right in.

Just asked my wife who doesn't understand a word in English and knows nothing about "moon pioneers": who are these men, your suggestions? She said they are some kind of politicians talking about some catastrophe or excusing some tragedy.

The best way I can describe the feeling/vibe I get from watching this is to phrase it this way ;
Imagine you go on holiday for two weeks. You`re worried about leaving
your house empty/unprotected. So, for peace of mind you ask these three
men to house sit for you. To look after it and keep everything safe. Then, on
returning from the vacation ,you ask these three to meet you at the airport.
When they greeted me at the airport, I would then ask them if all is well, that
my house is how I left it. If they replied with the same body language/manner I see here,
I would then feel deeply concerned for the condition of my house.
Citera
2025-03-18, 23:36
Medlem
Citat:

Ja banden från den direkt inspelade TV bilden är borta. Detta är dock en inspelning i icke standard format och utan värde. Man har dock kvar konverterade inspelningar.
Läs igenom detta kapitel som går igenom detta mer grundligt och undra sedan om detta är något rimligt skäl att misstro mån landningarna
[https://moonhoaxdebunked.blogspot.com/2017/07/610-how-could-nasa-conveniently-lose.html

Citat:

Det handlar inte om kompetens utan motivation och ekonomi. Så nej inte alls rimligt att man betänker att en månbas skulle vara ett mycket dyrt projekt och NASAs budget sjönk till en bråkdel av vad det varit. Det fanns ingen motivation att göra om nya bemannade landningar. Istället satsade man på rymdstationer och rymdfärjan samt obemannade sonder. Ingen grund för skepsis här.
Citera
2025-03-19, 01:57
Medlem
Alonens avatar
Idag… återvände fyra astronauter ifrån ISS, de två astronauterna som varit fångna på ISS i 9 månader såg ut att behöva BÄRAS ut ur kapseln. Sen lades de på bårar.

Elon Musk drömmer ju om bemannade resor till Mars, en sån resa tar väl minst 6 månader.

En radiosignal tar 8,5 minuter enligt NASA. Varierar väl lite beroende på planeternas läge.

Hur fan skall de kunna ta hand om sig så länge i tyngdlöshet. Sen på Mars som har 37% av jordens dragningskraft. Å sen minst 6 nya månader i tyngdlöshet för hemresan.

Får bara en känsla av att en bemannad resa till Mars är långt, långt borta.

Senast redigerad av Alonen 2025-03-19 kl. 02:02.
Citera
2025-03-19, 11:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Alonen
Får bara en känsla av att en bemannad resa till Mars är långt, långt borta.

Och det har du begripit först nu?!

Jag tvivlar på att mänskligheten någonsin tar sig till Mars, men jag hoppas jag har fel.
Citera
2025-03-19, 16:21
Medlem
Alonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adaptern
Och det har du begripit först nu?!

Jag tvivlar på att mänskligheten någonsin tar sig till Mars, men jag hoppas jag har fel.

Svårigheterna med en Mars-resa har jag insett länge.

Men en av svårigheterna - långvarig tyngdlöshet - blev väldigt tydlig för mig när när de fick BÄRA ut ”fångarna från ISS” ur kapseln.

Mer märkligt att du - som inte ens fattat att vi varit på månen flera gånger - och tillika förnekat ISSs existens, och ditt vedervärdiga påstående att STS 51 Challenger-katastrofen var fejkad, (vilken otrolig skymf emot astronauternas nära och kära) och hävdat att astronauterna på ISS enligt dig varit upphängda i vajrar, kommer med detta inlägg

Att du ens öppnar din trut här i tråden i detta ämne är obegripligt.

Förresten, så har jag sett många inslag från ISS… Se bara Facebook, youtube m.fl…

Ser inga vajrar i någott av inslagen. Kan du visa ett enda inslag där vajrarna syns?

Nä, just det! Du har - åter igen - skämt ut dig fullständigt här i tråden, Idiot!

Citera
2025-03-19, 16:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Alonen
Svårigheterna med en Mars-resa har jag insett länge.

Men en av svårigheterna - långvarig tyngdlöshet - blev väldigt tydlig för mig när när de fick BÄRA ut ”fångarna från ISS” ur kapseln.

Mer märkligt att du - som inte ens fattat att vi varit på månen flera gånger - och tillika förnekat ISSs existens, och ditt vedervärdiga påstående att STS 51 Challenger-katastrofen var fejkad, (vilken otrolig skymf emot astronauternas nära och kära) och hävdat att astronauterna på ISS enligt dig varit upphängda i vajrar, kommer med detta inlägg

Att du ens öppnar din trut här i tråden i detta ämne är obegripligt.

Förresten, så har jag sett många inslag från ISS… Se bara Facebook, youtube m.fl…

Ser inga vajrar i någott av inslagen. Kan du visa ett enda inslag där vajrarna syns?

Nä, just det! Du har - åter igen - skämt ut dig fullständigt här i tråden, Idiot!

Jag har aldrig förnekat ISSs existens.
Citera
2025-03-19, 16:55
Medlem
Alonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adaptern
Jag har aldrig förnekat ISSs existens.

Sluta snacka skit!

Du förnekar månlandningar, ISS och STS-51-katastrofen flertalet gånger i tråden.

Hur går det med vajrarna på ISS…

Du blåljuger ju bara, idiot!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in