Citat:
Ursprungligen postat av
perry2
Som Röglesupporter är man lite besviken... en tomhet.
Laget spelade ej bra under hösten, fick en formtopp i februari med poäng i 10-12 matcher i rad.
Nu blev det som det blev. Kanske lika bra det.
Nu bygger vi nytt o startar med Coachteamet.
Osäkert med Abols i Nhl och Olofsson i Zug. Förutom spelskickliga centrar behövs ett par stabila def-backar.
Var det inte i princip likadant förra året fast med olika resultat?
Då gick man trögt i början och hamnade i playin men fick världens formtopp och tog både Färjestad och Växjö på sängen.
Så du känner nog lite likadant som jag kände då. Förlora i raka mot vad som ändå är ett sämre lag för att man inte kom upp i nivå.
För som lag var fbk bättre än rbk, likadant som jag tycker att Rögle är ett bättre lag Malmö. Men ibland är inte marginalerna med en. Skäms fortfarande över Färjestads hemmamatcher i kvarten i fjol. Nere i Rögle var det jämnare men little too late.
Starkast tycker jag nog Rögle var 20-21 med Höglander, Seider och den vanliga Rögle-kärnan. Då var man riktigt starka. 7 nationaliteter hade man. Och året efter vågade jag inte riktigt tro att Färjestad skulle ta Rögle i semin, men på nåt sätt gick det. Inte greppat det slutspelet än för det var så oväntat.