2025-03-18, 18:14
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av shackihorsie
Nej, det är inte samma sak. Min kritik emot Ben är att han på olika sätt försökt förminska vanvården, inte att han är otydlig.

Och min kritik är att du går på Julia inte båda.
Citera
2025-03-18, 18:15
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Temporary5
Du skrev inget i detta inlägg att C har någon delaktigt ansvar. Därmed är du otydlig och därför kan vi göra din halmgubbe att du fråntar den andre föräldern allt ansvar.
Du kan försöka argumentera dig blå i ansiktet men här föll du på eget grepp.

Men lägg av.

Det är du som kom in mitt i en diskussion.

Hade du läst några sidor bak så hade du förstått.
Citera
2025-03-18, 18:16
Avstängd
Citat:
andra logiska förklaringar kan vara att
1. hon mår inte bra just nu och orkar därför inte streama

Man mår dåligt max 2 dagar!! Det säger Christopher.
Citera
2025-03-18, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Och min kritik är att du går på Julia inte båda.

Jag har aldrig förminskat vanvården, för att jag tycker att den är vidrig, mer vidrig än allt annat som framkommit.

Diskussionen handlade från början om att Julia var mer klandervärd än Linnea så det var hela anledningen till att det var just Julia som togs upp.
Citera
2025-03-18, 18:18
Medlem
Citat:
Nej, det är inte samma sak. Min kritik emot Ben är att han på olika sätt försökt förminska vanvården, inte att han är otydlig.
Det har jag inte sett någonstans. Som sagt, ni båda kanske skulle skriva som att varje inlägg är det första ni gör i tråden för att undvika såna här missförstånd.
Du drar på så höga växlar att det låter som att denna försummelse från dessa två föräldrar är likvärdigt med långt värre handlingar mot barn. Du skapar inte förståelse med din affekt, det blir motsättningar och metadiskussioner.
Citera
2025-03-18, 18:20
Medlem
Citat:
Självklart ingenting jag kommer ta tid ifrån polisen för, jag har redan pratat med tingsrätten och det du skriver stämmer inte. Förklara nu hur det kommer sig att ett målnummer finns för stämplingen när ingen varken blivit åtalad eller misstänkt i ärandet än?

Det är som att påstå att om Anjo påstår någonting om Chrippas ekonomiska brottslighet så handlar det om Anjo och inte om Chrippa. Chrippas ekonomiska brottslighet där Anjo varit källan har ni diskuterat i månader i sträck här.

Det finns inga bevis på att någon slagit barnet.
Det som däremot finns bevis på är att Julia tagit så dålig hand om sitt barns tänder att hon som fyraåring fått dra ut dom samt återkommande satt sitt barn i sammanhang där det förekommer våld och drogbruk. Det förstnämnda är verkligen värre än allt du listat upp.

_

Då är min motfråga om Julia vanvårdad dottern vad gör dottern kvar hos Julia då? Har du anmält henne för vanvård till soc?
Citera
2025-03-18, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Temporary5
Det har jag inte sett någonstans. Som sagt, ni båda kanske skulle skriva som att varje inlägg är det första ni gör i tråden för att undvika såna här missförstånd.
Du drar på så höga växlar att det låter som att denna försummelse från dessa två föräldrar är likvärdigt med långt värre handlingar mot barn. Du skapar inte förståelse med din affekt, det blir motsättningar och metadiskussioner.

Det är inte särskilt långt bak i tråden, att alla ska skriva som att det är första inlägget är lite väl mycket begärt.
Nej, jag drar växlar efter hur andra användare själva uttalat sig om saker som barnet varit utsatt för där man kallat en kvinna för alla ord mellan himmel och jord men när det finns konkreta bevis på att någon annan vanvårdat barnet så kan man inte ens kalla personen vidrig. Det tycker jag är anmärkningsvärt och ett tydligt exempel på att det handlar väldigt mycket om vem som gör något, snarare än vad någon gör.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Hello87
Då är min motfråga om Julia vanvårdad dottern vad gör dottern kvar hos Julia då? Har du anmält henne för vanvård till soc?

Julia har vårdnaden och vann mot Soc men det är Julias fel!
Citera
Medlem
Eftersom diskussionen är återigen igång gälland dottern , Julia C. Så tycker jag både brustit som föräldrar något enormt och satt sitt egna behov före barnet. Hon har fortgatande napp, blöja , dåliga tänder och är snart fem år väll? Åtminstone fyra år. Inga tydliga rutiner och har fått uppleva mucket trauman.

Eftersom LVU inte gick igenom och Julia är boendeförälder så antar jag att SOC / domstol inte tycker att Julia brister så mycket att dottern behöver omhändertas. Däremot hoppas jag innerligt Julia får stöd så hon kan bli en bättre förebild och mamma till sin dotter.
Citera
2025-03-18, 18:23
Medlem
Citat:
Julia har vårdnaden och vann mot Soc men det är Julias fel!

Hade de brustit så enormt så hade hon inte fått vårdnaden däremot hoppas jag hon får stöd för tycker både hon och C har brustit med dottern.
Citera
2025-03-18, 18:23
Avstängd
Citat:
Det är inte särskilt långt bak i tråden, att alla ska skriva som att det är första inlägget är lite väl mycket begärt.
Nej, jag drar växlar efter hur andra användare själva uttalat sig om saker som barnet varit utsatt för där man kallat en kvinna för alla ord mellan himmel och jord men när det finns konkreta bevis på att någon annan vanvårdat barnet så kan man inte ens kalla personen vidrig. Det tycker jag är anmärkningsvärt och ett tydligt exempel på att det handlar väldigt mycket om vem som gör något, snarare än vad någon gör.

Varför vill du att jag kallar Julia vidrig?
Citera
2025-03-18, 18:24
Medlem
Citat:
Ok. Kan du släppa det nu??

nej varför ska jag släppa det? du släpper ju aldrig Linnea?

Citat:
Ursprungligen postat av Hello87

Bra fråga tycker jag men det är inte upp till mig eftersom förvaltningsrätten gjort bedömningen att barnet ska vara kvar hos vårdnadshavare. Jag däremot kan tycka att vårdnadshavare är riktiga arslen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in