2025-03-18, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duckman
Antag att Måns och Ciara hade en överenskommelse

-Men Ciara. Det måste du ju förstå. Om jag vinner Mello och representerar Sverige i Eurovision så kan du inte berätta de här grejorna för världen. Då kommer jag bli diskad och Sverige får dra sig ur och hela landet får skämmas. Kan vi inte komma överens om att vi håller en snygg fasad utåt i alla fall tills finalen är klar i maj? Det är ju liksom inte bråttom att berätta mina felsteg. Du kan ju vänta i ett par veckor till i alla fall och jag får chansen att vinna euro igen.

Om en sådan överenskommelse fanns så är ju Måns reaktion när han blev tvåa fullt förståelig. Han fattade ju då att nästa steg skulle bli att hon skulle gå offentligt.

Mest rimliga slutsatsen man kan dra.
Citera
Medlem
Harmandas avatar
Vaddå nej? Det står finns inget rekvisit i förtalsparagrafen som nämner att något måste vara osant för att vara förtal. Förutom det har folk blivit dömda för att de spritt uppgifter om brottslighet någon till och med varit dömd för. Bland annat blev en tjej dömd för att hon i en facebookgrupp varnat för sitt ex som var dömd för att ha slagit henne. Hon fick betala mer än tre gånger så mycket i skadestånd till honom som han betalat för att ha misshandlat henne.
Sen kanske det är större chans att ett förtal tas upp till allmänt åtal ifall den negativa informationen som sprids dessutom är osann.
Ja, jag har en juristexamen.
Citat:
Ursprungligen postat av greyhound
Nej. Det där verkar ha blivit något slags FB-sanning.

Det finns säkert jurister här som kan reda ut det bättre än vad jag kan. Men om uttalandet bedöms som försvarligt av något skäl, så är det bara förtal om det är osant. Så jo, sanningshalten kan spela roll.

Så frågan är snarare om det bedöms som försvarligt eller inte. Och här brukar även allmänintresset spela in i vissa fall.
Citera
Avstängd
Det är i sådana här trådar man märker hur mycket slödder det är på flashback.
Vilken normal människa bryr sig om vad kola-torsken och kroknäsan Måns Zelmerlöw gör för någonting?
Citera
Medlem
greyhounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aYaLLa
Senaste intervjun

Vilken intervju? Källa?
Citera
2025-03-18, 17:47
Medlem
Celestrons avatar
Fattar inte varför deras skilsmässa måste finnas med på alla förstasidor i tidningarna flera dagar? Mitt ibland världsnyheter och annan viktig inrikespolitik! Jag skiter väl i honom och hans fru.
Förmodligen har han betalt en slant för att få vara med, precis som Pernilla Wahlgren och hennes fucking family!
Citera
2025-03-18, 17:49
Medlem
greyhounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harmanda
Vaddå nej? Det står finns inget rekvisit i förtalsparagrafen som nämner att något måste vara osant för att vara förtal. Förutom det har folk blivit dömda för att de spritt uppgifter om brottslighet någon till och med varit dömd för. Bland annat blev en tjej dömd för att hon i en facebookgrupp varnat för sitt ex som var dömd för att ha slagit henne. Hon fick betala mer än tre gånger så mycket i skadestånd till honom som han betalat för att ha misshandlat henne.
Sen kanske det är större chans att ett förtal tas upp till allmänt åtal ifall den negativa informationen som sprids dessutom är osann.
Ja, jag har en juristexamen.

Jag har inte sagt att det måste vara osant för att falla under förtal. Jag menade bara att det finns situationer där sanningshalten har bäring på utfallet (om det tex går till åtal eller inte).
Citera
2025-03-18, 17:49
Medlem
KAJ sammanfattar det hela
bra i en av sina Reels, inför Melodifestivalen;

”Man eller Måns”
Citera
2025-03-18, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdamSmith
Här är hela hennes inlägg.

I have stayed quiet and protected my ex husband far too long.

To stop speculation, I filed for divorce in the UK so I could keep this private. As it seems that is no longer possible, it’s important I speak my truth
and finally stand my ground.

My children have and always will be my upmost priority, and I will do every thing I can protect them, and be the mother they deserve.

I cannot allow my family to live in a hostile environment
and be exposed to drug abuse, emotional, physical abuse, and endless infidelity anymore.

I encourage anyone who is in a similar situation to seek help and support, and find the strength to take control of your life. Everyone deserves happiness and freedom.

I wish Måns all the best for his future endeavors, and I hope he seeks the help he so desperately needs. Whilst this chapter is closing, I wish him nothing but a path toward a better future.

Dvs. koks, misshandel och otrohet. Vilken jävla prakt skitstövel han är.
Såg detta på instagram och det skar i hjärtat att läsa. Jag växte själv upp med en far som utsatte familjen för främst psykiskt men även fysiskt våld, och jag känner igen det beteende vi ser nu alldeles för väl. Ciara har värnat o Måns i i det sista trots att han inte förtjänar det, och Måns gör allt för att rädda sitt eget rykte. För mig yrkar det på att Ciaras version är den sanna. Måns skickar in skilsmässodokument för då parterna inte är överens efter det att Ciara redan ansökt om skilsmässa och det utan att blanda in media. Måns anlitar en advokat som sköter alla uttalanden i media, medan Ciara kan stå för sia egna ord. Starkt av Ciara att ta modet till sig och lämna.
Citera
2025-03-18, 17:55
Medlem
Bet-At-Homes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anwe8
Zelmerlöv kommer anmäla C för förtal. Sedan får vi se hur det går. C borde ha polisanmält istället för att förtala honom via sociala medier. Hon begår nu en brottslig handling oberoende av sanningshalten i hennes utsaga.

Självklart har hon bevis för vad hon säger. Snälla, tänk. En barnfamilj i rampljuset, hon väljer att säga som det är. Hon har ju redan en advokat. Tänk på vad hon säger istället, vad de kan ha utsatts för.
Citera
2025-03-18, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Retrouvailles
Såg detta på instagram och det skar i hjärtat att läsa. Jag växte själv upp med en far som utsatte familjen för främst psykiskt men även fysiskt våld, och jag känner igen det beteende vi ser nu alldeles för väl. Ciara har värnat o Måns i i det sista trots att han inte förtjänar det, och Måns gör allt för att rädda sitt eget rykte. För mig yrkar det på att Ciaras version är den sanna. Måns skickar in skilsmässodokument för då parterna inte är överens efter det att Ciara redan ansökt om skilsmässa och det utan att blanda in media. Måns anlitar en advokat som sköter alla uttalanden i media, medan Ciara kan stå för sia egna ord. Starkt av Ciara att ta modet till sig och lämna.
Ja precis.
Ciara skulle behöva uppmuntran- hon visar på mod.
Hon visste förståss inget om hans rykte här i Sverige, hon trodde han var en bra kille.
Tänker på allt hon o barnen fått utstå- han var kändisen som dyrkades
av småflickorna/männen i Sverige. Han tog försig..
Citera
2025-03-18, 17:59
Medlem
Bet-At-Homes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Retrouvailles

Ja, det är hjärtskärande. Och jag bara antar att det faktum ATT hon tar bladet från munnen innebär att hon vet vad det innebär men att hon måste skydda sig själv och sin familj, oavsett den storm som nu väntar.
Citera
2025-03-18, 18:02
Medlem
Önska all lycka åt Ciara och hennes barn, som nu är fria från misshandeln, drogerna och otroheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in