2025-03-18, 14:19
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Varför förminskar du att vara stenad framför en 3 åring?

Lm du menar att Linnea varit det så är det Chrippas ansvar att inte vistas runt henne när hon är stenad.

Sen att det är ett dumt val att bli stenad när sambons barn är där på umgänge - självklart.

Men har det hänt?
Citera
2025-03-18, 14:19
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Jag har tappat talförmågan. Jag kan inte med ord beskriva hur jag känner nu.
Hur svårt är det att ta flickan till en tandläkare?!
Jag vet att när tandläkare ser att ett barns munhälsa är riktigt dåligt ska de anmäla det.
Men får inte tandläkare se barnets mun är det ju svårt att få kännedom.
Det verkar som ingen vuxen i barnets närhet hade för avsikt att borsta tänderna på henne. Ofattbart.

Och så var Jocke ett as som ville få barnet LVUat pga dessa två föräldrar. Hoppas verkligen Julia steppat upp 7 nivåer.
Citera
2025-03-18, 14:20
Medlem
Citat:
Menar de gånger Linnea var stenad i sällskap med 3 åringen.

Dra ut ditt ansikte ur Linneas röv.

Det är du som försvarar vanvård av barn, dra ditt arsle ur Chrippa och Julias röv.
Det är uppenbart att allt du vill göra är att sänka Linnea till varje pris trots att det är helt uppenbart för alla att vanvård av sitt eget kött och blod till den grad att man behöver dra ut barnets tänder är värre än något av det Linnea anklagats för.
Citera
2025-03-18, 14:21
Medlem
Citat:
Och så var Jocke ett as som ville få barnet LVUat pga dessa två föräldrar. Hoppas verkligen Julia steppat upp 7 nivåer.

Det ville inte Jocke alls, Jocke vittnade i förvaltningsrätten för att försöka stoppa ansökan om LVU.
Citera
2025-03-18, 14:21
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av LimboLife
Lm du menar att Linnea varit det så är det Chrippas ansvar att inte vistas runt henne när hon är stenad.

Sen att det är ett dumt val att bli stenad när sambons barn är där på umgänge - självklart.

Men har det hänt?

Både Linnea och Christopher CP här men ja mest Christopher ändå.

Ja det har hänt de lade ju ut det på IG story tom idioterna.
Citera
2025-03-18, 14:22
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av shackihorsie
Det ville inte Jocke alls, Jocke vittnade i förvaltningsrätten för att försöka stoppa ansökan om LVU.

Men för fan! Innan december snurrande jorden också.
Citera
2025-03-18, 14:24
Medlem
Citat:
Men för fan! Innan december snurrande jorden också.

Spelar väl ingen roll när han står och vittnat i rätten för att försöka få ansökan om LVU att avslås? När han står och vittnar i förvaltningsrätten är han också högst medveten om vad som framkommit i ärendet, han står alltså och vittnar till någons fördel som uppenbarligen vanvårdat barnet.
Citera
2025-03-18, 14:24
Avstängd
Citat:
Ja hon hade det skrek han och han kunde inte ta henne till tandläkare eftersom vårdnad stod på spel har jag för mig att han uttryckte.

Helt rätt. Jockes fel. Förlåt Julias.
Citera
2025-03-18, 14:25
Avstängd
Citat:
Jag har tappat talförmågan. Jag kan inte med ord beskriva hur jag känner nu.
Hur svårt är det att ta flickan till en tandläkare?!
Jag vet att när tandläkare ser att ett barns munhälsa är riktigt dåligt ska de anmäla det.
Men får inte tandläkare se barnets mun är det ju svårt att få kännedom.
Det verkar som ingen vuxen i barnets närhet hade för avsikt att borsta tänderna på henne. Ofattbart.

De ska även anmäla om man uteblir från mer än ett besök eftersom det tyder på vanvård.

Har ingen aning om hur väl det efterlevs dock.

Det är hjärtskärande att det gått så långt. Smärtar I bröstet.
Citera
2025-03-18, 14:27
Avstängd
Citat:
Det är du som försvarar vanvård av barn, dra ditt arsle ur Chrippa och Julias röv.
Det är uppenbart att allt du vill göra är att sänka Linnea till varje pris trots att det är helt uppenbart för alla att vanvård av sitt eget kött och blod till den grad att man behöver dra ut barnets tänder är värre än något av det Linnea anklagats för.

Har jag mitt ansikte i Christophers röv? 😆😆😆

Christopher är världens sämsta människa och Julia är kass. Men Linnea är en pundare
Citera
2025-03-18, 14:30
Medlem
Citat:
Enligt socialnämnden har omsorgsbristen hos båda föräldrar resulterat i en allvarligt eftersatt munhälsa som lett till att man fått dra ut tänder.

Det har inte handlat om en dag, det har handlat om en grovt eftersatt munhälsa som resulterat i hål och utdragning av flera tänder.
Jo, du förminskar vanvården av barnet.
Spelar ingen roll, att själv ta droger i sin egen kropp är inte värre än att vanvårda sitt barn.

Måste bara fråga har du tagit del av dokument som säger att hon hade så dålig munhälsa?
Fruktansvärt att höra att det gick så långt med flickans tänder.
Citera
2025-03-18, 14:33
Avstängd
Citat:
Spelar väl ingen roll när han står och vittnat i rätten för att försöka få ansökan om LVU att avslås? När han står och vittnar i förvaltningsrätten är han också högst medveten om vad som framkommit i ärendet, han står alltså och vittnar till någons fördel som uppenbarligen vanvårdat barnet.

Ja, det är oerhört ansvarslöst och visar att det var viktigare vem han sympatiserade med för tillfället än att se till barnets bästa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in