2025-03-18, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shackihorsie
Enligt socialnämnden har omsorgsbristen hos båda föräldrar resulterat i en allvarligt eftersatt munhälsa som lett till att man fått dra ut tänder.

Det har inte handlat om en dag, det har handlat om en grovt eftersatt munhälsa som resulterat i hål och utdragning av flera tänder.
Jo, du förminskar vanvården av barnet.
Spelar ingen roll, att själv ta droger i sin egen kropp är inte värre än att vanvårda sitt barn.

Det har jag totalt missat. Det är så grovt så jag inte finner ord! Hur i helsike lyckas man med det?
Har hon bara fått godis och läsk/energidryck och inte fått se en tandborste?! Vad arg jag blir nu känner jag.
Citera
2025-03-18, 14:07
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Jag funderar på det med munhälsan. Har det kommit fram något kring det mer än att Chrippa gapade om det till Julia?
Alltså var det sant eller bara ett sätt att trycka ner Julia?
Det är så svårt att veta vad som är sant eller inte när det gäller Chrippa.

Julia gick inte på bokade tider och ombokade inte heller - Oansvarigt!

Chrippa tog inte barnet akut till tandläkaren - Oansvarigt!

De skyllde på varandra istället för att steppa upp och göra allt de själva kunnat när de haft barnet.
Citera
2025-03-18, 14:11
Avstängd
Citat:
Nej, allvarligt eftersatt tandvård sker inte på en dag utan här har båda föräldrar brustit i sin omsorg, vilket socialnämnden konstaterat.

Du fortsätter att förminska och försvara vanvård av barn. Allvarligt eftersatt munhälsa hos barn påverkar munhälsan senare också.
Dina uttalanden här är ett tydligt bevis på din partiskhet.

Men den dagen hon hade ont och Christopher vägrade ta henne till tandläkaren skiter du fan I? Varför?
Citera
2025-03-18, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimboLife

De skyllde på varandra istället för att steppa upp och göra allt de själva kunnat när de haft barnet.

Jag har tappat talförmågan. Jag kan inte med ord beskriva hur jag känner nu.
Hur svårt är det att ta flickan till en tandläkare?!
Jag vet att när tandläkare ser att ett barns munhälsa är riktigt dåligt ska de anmäla det.
Men får inte tandläkare se barnets mun är det ju svårt att få kännedom.
Det verkar som ingen vuxen i barnets närhet hade för avsikt att borsta tänderna på henne. Ofattbart.
Citera
2025-03-18, 14:12
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Lär dig läsa innan du går in I diskussioner.

Ansvaret ligget hos båda tänderna ja men att gå till tandläkaren den dagen Christopher.

Har inte försvarat Julia. Skrämt? Handlar om massa värre saker!

Folk som håller på med droger har en egen plats i helvetet.

Beror helt enkelt på dosering eftersom det då inte är någon skillnad mot att få narkotikaklassade på recept.

Bägge kan förbättra men oftast försämra föräldraförmågan.

Överdriven användning så att en människa är märkbart påtänd gör att de inte ska ta hand om barn - oavsett vad som tagits.
Citera
2025-03-18, 14:13
Avstängd
Citat:
Jag har aldrig förminskat det. Men menar du då när Chrippa och Linnea varit stenade eller pundarna som Julia umgåtts med i Motala?

Däremot tycker jag som de flesta normala människor att det är värre att vanvårda sitt barn på så sätt att det leder till fysisk smärta och utdragning av tänder.

Menar de gånger Linnea var stenad i sällskap med 3 åringen.

Dra ut ditt ansikte ur Linneas röv.
Citera
2025-03-18, 14:14
Medlem
Citat:
Men den dagen hon hade ont och Christopher vägrade ta henne till tandläkaren skiter du fan I? Varför?

Ja hon hade det skrek han och han kunde inte ta henne till tandläkare eftersom vårdnad stod på spel har jag för mig att han uttryckte.
Citera
2025-03-18, 14:15
Avstängd
Citat:
Det har jag totalt missat. Det är så grovt så jag inte finner ord! Hur i helsike lyckas man med det?
Har hon bara fått godis och läsk/energidryck och inte fått se en tandborste?! Vad arg jag blir nu känner jag.

Båda föräldrarna borstade nog tänderna morgon och kväll med energidryck istället för tandkräm.
Citera
2025-03-18, 14:15
Avstängd
Citat:
Anjo har fel. Målnummer först vid åtal. Därav finns inga målsnummer idag.

Jag vet.
Har kollat upp det.
😉
Citera
2025-03-18, 14:17
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av LimboLife

Klockrent!!
Citera
Medlem
DiViNEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Det får du fråga nån som vet hur man gör.

Vi börjar lätt.
Är aktier en tillgång?

Ska ett affär mellan två parter som enligt en notis i årsredovisningen är genomförd med en köpekilling a 49 miljoner kronor redovisas hos båda parter?

Länka gärna årsredovisning där det framgår att köpet gått igenom och betalning utförts med nyemitterade aktier i Newton Nordic.
Citera
Medlem
Citat:

Skönt att någon reagerar på det och inte försöker förminska det, för jag kan komma på få saker i det här fallet som är så grovt som det här.
Det lyckas man nog med genom att ge socker i alldeles för tidig ålder, på youtube kunde man se att barnet drack sockerhaltiga drycker och åt godis redan när Julia och Chrippa var tillsammans. Sedan har man inte gått på de bokade besöken hos tandvården så det hjälper inte direkt heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in