2025-03-18, 11:10
Medlem
llundberg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pontiac-Garage
Ok, och som sagt, jag själv och alla runt omkring mig hatar kontorslandskap.
De som jag har jobbat med tycker att om alla jobbar på kontor så styrker det team-känslan. Jag kan bara hålla med. Det är väl så att introverterna tycker tvärtom.
Citera
2025-03-18, 14:24
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av llundberg57
De som jag har jobbat med tycker att om alla jobbar på kontor så styrker det team-känslan. Jag kan bara hålla med. Det är väl så att introverterna tycker tvärtom.

Kul för er. Själv stänger jag alltid in mig i ett rum just för att slippa pratkvarna som stör.

Tror problemet med en sådan kultur är att det förutsätts att alla har samma preferenser som er själva, man (ni) har då ofta ingen förståelse för att andra tycker det är jobbigt med en pratig miljö när man försöker koncentrera sig.
Citera
2025-03-18, 20:34
Medlem
llundberg57s avatar
Citat:
Kul för er. Själv stänger jag alltid in mig i ett rum just för att slippa pratkvarna som stör.

Tror problemet med en sådan kultur är att det förutsätts att alla har samma preferenser som er själva, man (ni) har då ofta ingen förståelse för att andra tycker det är jobbigt med en pratig miljö när man försöker koncentrera sig.
Du kanske inte tycker om att jobba i teams.
Citera
2025-03-18, 21:13
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Citat:
Du kanske inte tycker om att jobba i teams.

Jo men inte snacka dagarna i ända, det funkar inte heller med min roll som är mer av analytisk karaktär.
Citera
2025-03-19, 06:53
Medlem
llundberg57s avatar
Citat:
Jo men inte snacka dagarna i ända, det funkar inte heller med min roll som är mer av analytisk karaktär.
Man MÅSTE inte snacka om man inte vill, spelar ingen roll var man sitter. Man väljer ju själv.
Citera
2025-03-19, 08:35
Medlem
Citat:
Ok, och som sagt, jag själv och alla runt omkring mig hatar kontorslandskap.

Citat:

Låter ju som väldigt likriktade platser ni jobbar på, alla har samma åsikter...

Själv har vi relativt stor frihet att välja, man kan jobba hemma, på kontoret i ett mindre rum (inte helt ensam dock) eller i ett landskap.

En del jobbar hemma så mycket det går, andra är på kontoret i stort sett dagligen. De flesta väljer de mindre rummen men några föredrar att sitta ute i landskapet.

(Det är tur att inte alla vill jobba på kontoret för då får inte alla plats)
Citera
2025-03-19, 09:14
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Låter ju som väldigt likriktade platser ni jobbar på, alla har samma åsikter...

Själv har vi relativt stor frihet att välja, man kan jobba hemma, på kontoret i ett mindre rum (inte helt ensam dock) eller i ett landskap.

En del jobbar hemma så mycket det går, andra är på kontoret i stort sett dagligen. De flesta väljer de mindre rummen men några föredrar att sitta ute i landskapet.

(Det är tur att inte alla vill jobba på kontoret för då får inte alla plats)

Nja, det finns gott om folk på mitt jobb som gillar att vara på plats, främst de äldre (50-60 år), de sitter där även på måndagar och fredagar.

Valmöjlighet är dock det bästa helt klart, tvinga in folk är inte rätt väg att gå.
Citera
2025-03-19, 09:18
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Citat:
Man MÅSTE inte snacka om man inte vill, spelar ingen roll var man sitter. Man väljer ju själv.

Inte när ni pratkvarnar kommer fram med "jag har bara en fråga" 10 ggr per dag
Citera
2025-03-19, 11:44
Medlem
llundberg57s avatar
Citat:
Inte när ni pratkvarnar kommer fram med "jag har bara en fråga" 10 ggr per dag
Om du bara ignorerar dom så lär dom sig att lämna dig ifred.
Citera
2025-03-19, 13:11
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Citat:
Om du bara ignorerar dom så lär dom sig att lämna dig ifred.

Tyvärr inte.

Sedan är det inte så bra att ta del av alla andras snack och samtal heller. Sitter hellre i tyst miljö.
Citera
2025-04-15, 22:59
Medlem
Någon som har lite inside info om Handelsbanken i dagsläget? Har fler sagt om sig?

Nu lämnar även chefen Catharina Belfrage Sahlstrand banken
https://www.di.se/nyheter/ytterligare-sorti-fran-handelsbanken-direktor-lamnar-i-tysthet/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in