2025-03-18, 13:41
Medlem
Carrocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shackihorsie
Det behöver inte vara en dom för att fallet ska få ett målnummer. Kolla tex. stämplingen här https://pixeldrain.com/u/o6AJDmdb där det finns ett målnummer trots att Chrippa inte ens delgivits misstanke än.
Jag håller med om att det är väldigt konstigt att utredningar, speciellt som innefattar barn tar så lång tid, det är därför jag efterfrågar målnummer som Anjo påstår finns att tillgå.

Exemplet du tar upp är en avhandling i tingsrätten, därför har det ett målnummer.

Men om Anjo och alla polisanmält Chrippa för dvs hot osv, så är det diarienummer och inget annat. Det är en stor och avgörande skillnad.
Citera
2025-03-18, 13:41
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Ja och det kommer ju att visa sig om det finns intressanta kopplingar. 2 av Chrippas mobiler. 1 som är Linnéas. 1 som är Julias. 1 som är Thomas.
Har jag räknat rätt?

Så bör det vara ja.
Citera
2025-03-18, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Christopher hade barnet den veckan så hans ansvar. Btw om vi ska prata barnets tänder. Vem ger henne 1 kg godis om dagen när han har henne?

Tror du att du är bättre på att göra den bedömningen än socialen, socialnämnden eller förvaltningsrätten? De var nämligen väldigt klara med att det ansvaret ligger hos båda föräldrarna och det är båda föräldrarnas omsorgsbrist som resulterat i barnets väldigt dåliga munhälsa.
Hål i tänderna får man under lång tid, både Julia och Chrippa har serverat sitt barn både cola och godis i mängder.

Citat:
Precis pissar på Julia. Pissa på Christopher då också.

Har skrivit flera inlägg om hur dum i huvudet Chrippa är så det är inget problem för mig. Problemet för mig är att du och andra försvarar en person som vanvårdat sitt barn samtidigt som man tycker att någon som skrämt barnet behandlat barnet sämre.

Citat:
Droger helt klart.

Säger en hel del om dig det Ben.
Citera
2025-03-18, 13:44
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av LimboLife
Båda två har brustit å det grövsta.

Nu hoppas jag att Julia erbjuds och tar emot stöd i sitt föräldraskap.

Håller helt med!!
Citera
2025-03-18, 13:45
Medlem
Citat:
Nej, jag diskuterar med en annan användare om skillnaderna mellan saker som Linnea och Julia gjort, prova och läs igenom alla inlägg innan du svarar på något.

Men du kan också få vara med om du vill, eftersom du är en av de som återkommande gett Linnea rejäla slänger av skit.
Vad är värst, vanvårda sitt barn eller ta droger och sätta någon i häkte?

Visa var jag gjort det.
Två helt olika saker. Vem menar du ha satt vem i häktet?
Citera
2025-03-18, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carrock
Exemplet du tar upp är en avhandling i tingsrätten, därför har det ett målnummer.

Men om Anjo och alla polisanmält Chrippa för dvs hot osv, så är det diarienummer och inget annat. Det är en stor och avgörande skillnad.

Nu är det Anjo som klart och tydligt nämner att det finns massa målnummer eller hur? Bara att läsa exakt vad han skriver så framkommer det.
Citera
2025-03-18, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urtavlan
Visa var jag gjort det.
Två helt olika saker. Vem menar du ha satt vem i häktet?

Ska jag gå igenom alla dina inlägg menar du? Gör gärna det när jag har tid.

Det går fortfarande att rangordna olika saker. Lite obehagligt att ni vägrar erkänna att vanvård av barn är vidrigare än allt det som Linnea anklagats för.
Citera
2025-03-18, 13:47
Avstängd
Citat:
Försökt förklara detta för användaren men jag hade ju fel och den vägrar ringa 11414.

Ni pratar om varandra - det som menas är väl just att Anjo påstår detta.

Men vad han påstår ska man ta med en nypa salt - Anjo alltså.

Han är alldeles för känslomässigt involverad för att kunna leverera något utan att överdriva.

Vk får se i efterhand vad det blir av detta.
Citera
2025-03-18, 13:48
Medlem
Citat:
Christopher hade barnet den veckan så hans ansvar. Btw om vi ska prata barnets tänder. Vem ger henne 1 kg godis om dagen när han har henne?

Citat:
Precis pissar på Julia. Pissa på Christopher då också.

Eller hur?! Men Chrippa slipper ju undan allt.
Citera
2025-03-18, 13:49
Medlem
Citat:
Tror du att du är bättre på att göra den bedömningen än socialen, socialnämnden eller förvaltningsrätten? De var nämligen väldigt klara med att det ansvaret ligger hos båda föräldrarna och det är båda föräldrarnas omsorgsbrist som resulterat i barnets väldigt dåliga munhälsa.
Hål i tänderna får man under lång tid, både Julia och Chrippa har serverat sitt barn både cola och godis i mängder.

Har skrivit flera inlägg om hur dum i huvudet Chrippa är så det är inget problem för mig. Problemet för mig är att du och andra försvarar en person som vanvårdat sitt barn samtidigt som man tycker att någon som skrämt barnet behandlat barnet sämre.

Jag funderar på det med munhälsan. Har det kommit fram något kring det mer än att Chrippa gapade om det till Julia?
Alltså var det sant eller bara ett sätt att trycka ner Julia?
Det är så svårt att veta vad som är sant eller inte när det gäller Chrippa.
Citera
2025-03-18, 13:49
Avstängd
Citat:

Lär dig läsa innan du går in I diskussioner.

Ansvaret ligget hos båda tänderna ja men att gå till tandläkaren den dagen Christopher.

Har inte försvarat Julia. Skrämt? Handlar om massa värre saker!

Folk som håller på med droger har en egen plats i helvetet.
Citera
2025-03-18, 13:51
Avstängd
Citat:
Nu är det Anjo som klart och tydligt nämner att det finns massa målnummer eller hur? Bara att läsa exakt vad han skriver så framkommer det.

Anjo har fel och du är korkad som tror han har rätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in