2025-03-18, 13:53
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av shackihorsie
Ska jag gå igenom alla dina inlägg menar du? Gör gärna det när jag har tid.

Det går fortfarande att rangordna olika saker. Lite obehagligt att ni vägrar erkänna att vanvård av barn är vidrigare än allt det som Linnea anklagats för.

Drogad framför ett barn återkommande bör nästan vara livstid
Citera
2025-03-18, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Jag funderar på det med munhälsan. Har det kommit fram något kring det mer än att Chrippa gapade om det till Julia?
Alltså var det sant eller bara ett sätt att trycka ner Julia?
Det är så svårt att veta vad som är sant eller inte när det gäller Chrippa.

Enligt socialnämnden har omsorgsbristen hos båda föräldrar resulterat i en allvarligt eftersatt munhälsa som lett till att man fått dra ut tänder.

Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Lär dig läsa innan du går in I diskussioner.

Ansvaret ligget hos båda tänderna ja men att gå till tandläkaren den dagen Christopher.

Har inte försvarat Julia. Skrämt? Handlar om massa värre saker!

Folk som håller på med droger har en egen plats i helvetet.

Det har inte handlat om en dag, det har handlat om en grovt eftersatt munhälsa som resulterat i hål och utdragning av flera tänder.
Jo, du förminskar vanvården av barnet.
Spelar ingen roll, att själv ta droger i sin egen kropp är inte värre än att vanvårda sitt barn.
Citera
2025-03-18, 13:54
Medlem
Citat:
Ska jag gå igenom alla dina inlägg menar du? Gör gärna det när jag har tid.

Det går fortfarande att rangordna olika saker. Lite obehagligt att ni vägrar erkänna att vanvård av barn är vidrigare än allt det som Linnea anklagats för.

Du kommer bara förlora tid.

Jag försvarade inte Julia, men det blir fel när du pekar ut en av dem, när du tydligen tycker att det är bådas fel. DET protesterade jag mot.
Citera
2025-03-18, 13:55
Medlem
Citat:
Drogad framför ett barn återkommande bör nästan vara livstid

Vanvård av barn till den grad att en 4-åring tvingas dra ut tänder bör resultera i livstid.
Citera
2025-03-18, 13:55
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av LimboLife
Ni pratar om varandra - det som menas är väl just att Anjo påstår detta.

Men vad han påstår ska man ta med en nypa salt - Anjo alltså.

Han är alldeles för känslomässigt involverad för att kunna leverera något utan att överdriva.

Vk får se i efterhand vad det blir av detta.

Anjo har fel. Målnummer först vid åtal. Därav finns inga målsnummer idag.
Citera
2025-03-18, 13:58
Avstängd
Citat:
Enligt socialnämnden har omsorgsbristen hos båda föräldrar resulterat i en allvarligt eftersatt munhälsa som lett till att man fått dra ut tänder.

Det har inte handlat om en dag, det har handlat om en grovt eftersatt munhälsa som resulterat i hål och utdragning av flera tänder.
Jo, du förminskar vanvården av barnet.
Spelar ingen roll, att själv ta droger i sin egen kropp är inte värre än att vanvårda sitt barn.

Vadå inte handlat om en dag??
Citera
2025-03-18, 13:59
Avstängd
Citat:
Vanvård av barn till den grad att en 4-åring tvingas dra ut tänder bör resultera i livstid.

Det är illa men det är mjölktänder så 15 år räcker.
Citera
2025-03-18, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urtavlan
Du kommer bara förlora tid.

Jag försvarade inte Julia, men det blir fel när du pekar ut en av dem, när du tydligen tycker att det är bådas fel. DET protesterade jag mot.

Redan hittat en del!

Anledningen till att jag pratade om Julia var för att det var en diskussion om att jämföra vad för klandervärt beteende Linna sysslat med respektive Julia sysslat med.
Bevisligen har båda varit inblandade i Chrippas ekonomiska brottslighet så där finns det ingen skillnad. Det har påståtts att Linnea har misshandlat barnet trots att det inte finns några bevis på det förutom ledande frågor ifrån barnets mamma som har allt att vinna på att det ser ut som det.
Det finns däremot bevis på vanvård eftersom det har konstaterats av socialnämnden.
Ändå verkar man fortsätta tycka att Linnea har ett mer klandervärt beteende och att hon har skadat barnet mer än barnets föräldrar.
Jag ställer mig väldigt frågande till hur detta kommer sig.
Citera
2025-03-18, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimboLife
Båda två har brustit å det grövsta.

Nu hoppas jag att Julia erbjuds och tar emot stöd i sitt föräldraskap.

Det hoppas jag också att hon får och tar emot.
Citera
2025-03-18, 14:02
Avstängd
Citat:
Redan hittat en del!

Anledningen till att jag pratade om Julia var för att det var en diskussion om att jämföra vad för klandervärt beteende Linna sysslat med respektive Julia sysslat med.
Bevisligen har båda varit inblandade i Chrippas ekonomiska brottslighet så där finns det ingen skillnad. Det har påståtts att Linnea har misshandlat barnet trots att det inte finns några bevis på det förutom ledande frågor ifrån barnets mamma som har allt att vinna på att det ser ut som det.
Det finns däremot bevis på vanvård eftersom det har konstaterats av socialnämnden.
Ändå verkar man fortsätta tycka att Linnea har ett mer klandervärt beteende och att hon har skadat barnet mer än barnets föräldrar.
Jag ställer mig väldigt frågande till hur detta kommer sig.

Varför förminskar du att vara stenad framför en 3 åring?
Citera
2025-03-18, 14:03
Medlem
Citat:
Vadå inte handlat om en dag??

Nej, allvarligt eftersatt tandvård sker inte på en dag utan här har båda föräldrar brustit i sin omsorg, vilket socialnämnden konstaterat.

Citat:
Det är illa men det är mjölktänder så 15 år räcker.

Du fortsätter att förminska och försvara vanvård av barn. Allvarligt eftersatt munhälsa hos barn påverkar munhälsan senare också.
Dina uttalanden här är ett tydligt bevis på din partiskhet.
Citera
2025-03-18, 14:05
Medlem
Citat:
Varför förminskar du att vara stenad framför en 3 åring?

Jag har aldrig förminskat det. Men menar du då när Chrippa och Linnea varit stenade eller pundarna som Julia umgåtts med i Motala?

Däremot tycker jag som de flesta normala människor att det är värre att vanvårda sitt barn på så sätt att det leder till fysisk smärta och utdragning av tänder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in