2025-03-18, 01:07
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Jag tror att allt bara är bluff och båg i den kontexten Pallal tjatar om och något Chrippa kom på och nu ska det slutföras utan honom. Bara för några dagar sedan skulle det komma fram något mycket spännande som skulle välta internet (inte ordagrant men andemeningen) skrev han. Då var det detta så klart.
Det är bara trams, tråden skulle bli bättre om idioter ignoreras. Som Kräftan skulle sagt, Samhallsnivå på vissa. Inget ont mot folk som jobbar för Samhall.
Citera
2025-03-18, 01:07
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Faller inte telefoni under elektronisk kommunikation?
Nej, det bör det inte göra eftersom man kan prata via fast telefoni från häktet.
Tidigare gjorde det inte det i alla fall.
Citera
2025-03-18, 01:10
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Om man uppdagat att 49 mkr kr förskingrats är förstås det första man gör att basunera ut det på FB... I fredags saknades misstankar om nåt slikt efter att EKO-utredningen pågått i elva månader.

Pallal är ju trådsanningarnas okrönta drottning. Trådsanningar är faktiskt det enda hon bidragit med till de här trådarna.

Kan vi inte ha en kröningscermoni snart...?
Jag har, som jag tidigare sagt, ingen uppfattning om vad det pratas om. Det innebär att jag inte heller kan ta ställning till det Pallal säger innan hen berättar mer.

Trådsanningar är väl i ärlighetens namn en del andra aktörer som jobbat stenhårt för att smutskasta Linnea bäst på. Dit hör inte Pallal.
Citera
2025-03-18, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det blir ännu mer konstigt när du och Pallal humlar i PM.
Vem av er är det som är överlöpare?

Lika opålitliga båda två kanske...

Du fantiserar, precis som du alltid gör. Jag vet hur du fungerar eftersom jag varit föremål för ditt ljugande och dina fantasier.
Jag kommer aldrig köpas. Vi diskuterade ryktet om våldtäkt eftersom hen försökte sprida lögner om mig och Chrippa i samband med det. Jag skickade ett meddelande där hen fick se ett av meddelandena jag fick.

Det jag ville ifrågasätta var om hen fortfarande litar på sin ”källa” och det gjorde hen, inte helt oväntat, fortfarande.
Citera
2025-03-18, 01:12
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Vi diskuterade våldtäktsryktet eftersom hen försökte sprida lögner om mig och Chrippa i samband med det. Jag skickade ett meddelande där hen fick se ett av meddelandena jag fick.

Det jag ville ifrågasätta var om hen fortfarande litar på sin ”källa” och det gjorde hen, inte helt oväntat, fortfarande.
Ok då hänger jag med.
Sen gick "hen" ut här och försökte använda det mot dig som om du sprang i båda läger .. inte oväntat att de kör med sånt fulspel.
Citera
2025-03-18, 01:13
Medlem
Citat:
Om man uppdagat att 49 mkr kr förskingrats är förstås det första man gör att basunera ut det på FB... I fredags saknades misstankar om nåt slikt efter att EKO-utredningen pågått i elva månader.

Pallal är ju trådsanningarnas okrönta drottning. Trådsanningar är faktiskt det enda hon bidragit med till de här trådarna.

Kan du recitera en?
Citera
2025-03-18, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, det bör det inte göra eftersom man kan prata via fast telefoni från häktet.
Tidigare gjorde det inte det i alla fall.

Ok, men även fast telefoni kräver en telefonväxel så tvetydigt.
Citera
2025-03-18, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DiViNE
Köpet skulle betalas med aktier i Newton

https://news.cision.com/se/newton-nordic-ab/r/newton-nordic-slutfor-forvarvet-av-influencer-panel-sweden-ab,c3514845

Vilka 49m i ”cash” menar du ”förskingrats”
Sa jag 49 miljoner i cash?
Citera
2025-03-18, 01:20
Medlem
Citat:

Detta var min poäng och jag kan bara se det som en till trådsanning. Inte minst för att hon vill ha information från de som är mest utsatta av människan. Förr hette det att gå lägre än glocalnet.

Chrippas inblandning är tydlig. Jag kan se honom framför mig tydligt röd i ansiktet av upphettning när blodet rusar. Nu får han inte vara med och leka.
Citera
2025-03-18, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Kan du recitera en?

Jadå, vill du att vi läser tillsammans så kan vi göra det:

(FB) Christofer "Chrippa" Berg (gripen på Arlanda, misstänkt för ekobrott)

Detta är oräknat alla inlägg som du reviderat 25 gånger för att dölja vad du håller på med - vilket är hundratals. Inte ens Goldentie har ljugit mer, och det säger en hel del.

Patetiska pajas.
Citera
2025-03-18, 01:26
Medlem
Citat:
Jadå, vill du att vi läser tillsammans så kan vi göra det:

Detta är oräknat alla inlägg som du reviderat 25 gånger för att dölja vad du håller på med - vilket är hundratals. Inte ens Goldentie har ljugit mer, och det säger en hel del.

Patetiska pajas.
Vad är en trådsanning?

- Jag har inte hittat på att Chrippa var inblandad i ett mordförsök i Linköping, det får du ta fram underlag för

- Chrippa har fått löneutbetalningar eller arvode av Jocke och Jonna AB, skattemässigt är det samma sak och kom fram för er efter att Jocke höll inne Chrippas lön. I videon ”JOCKES LÖGNER OM MIN LÖN ÄR VÄRRE ÄN DEN HÄR VIDEON *RINGER ETT SAMTAL*” finns det du söker. För avslöjar Ninetone att utbetalningar gått in i Jocke och Jonna AB. Av det följer att Jockiboi betalar ut oskattade pengar, Jocke har varit tydlig med att Chrippa inte har skattat en krona på flera år. Det tror jag att det talas om det i Anjos video JOAKIM LUNDELL SVARAR CHRIPPA MED BEVIS, alla har hur som helst hört Jocke skriva eller säga fet det någon gång.

- Jocke och Jonna har likviditetsproblem, och ett typiskt sätt att lösa det är genom försäljning av lösöre, 100k i kassan brorsan
Ihttps://krafman.se/jocke-jonna-ab/5590701545/sammanfattning

- Jag har gissat att Jocke och Jonna säkert flyttar till Dubai. Inte skrivit att det är säkert att Jocke och Jonna flyttar till Dubai, det är något som kommer från honom och han varit öppen med i många videos med Dubai i titeln.

- Jag skrev ”han samlar på sig brottsrubriceringar”, vilket han gör. Jag har aldrig sagt att han utreds för alla brott han har gjort sig skyldig till.

- Du ljuger om att jag sagt att jag har tillgång till alla polisförhör med jockiboi, det är omöjligt eftersom det inte finns någon FUP för det och jag tenderar inte att spela mr insider.

- mitt begrepp indirekt vräkning är vad som skedde där. Jocke fick ordern att flytta, ifall han inte skulle göra det skulle hans familj vräkas. Det kan du höra dig för med 400Ben om.

- kräver du mig på detaljer om vad Chrippa och Linnea har blivit utsatta för? Det har du ingen rätt till.

- Jockiboi har skrivit oanständigheter till Linnea och är manisk i henne och Linnea vill inte veta av Jockiboi, men Jockiboi måste hanskades med silkesvantar ifall man vill slippa bli jagad. Vad får ni veta ifall det går så långt att det tas rättsligt

- hemska tanke, att den sista staden Chrippa enligt egen utsaga ville resa till var Paris, men att kvinnan i relationen fick välja och att han efteråt ändrade sig och tyckte om staden

- Det där sista är inte ens en 360-vinkling av vad jag har skrivit, det är lögn.

Börjar halmstråna bli få?

Min trovärdighet är hundra. Hundra.
Din livliga fantasi är också hundra av hundra.
Senast redigerad av Pallal 2025-03-18 kl. 02:18.
Citera
2025-03-18, 01:28
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ok, men även fast telefoni kräver en telefonväxel så tvetydigt.
Tidigare räknades mobil, datakommunikation och liknande som "elektronisk kommunikation" - däremot inte fast telefoni.
Och i fast telefoni kunde både INTIK (som det hette då) och är intagnas egna system och att ringa från fast telefon i vaktrummet. De kunde ha telefonrestriktion, men ändå ha tillstånd att prata med anhöriga från vaktrummetstelefon, och en del fick enbart ha godkända samtal av åklagaren som avlyssnades av personal i rummet.
Det finns olika varianter, och såvitt jag kan se kan han ringa från "INTIK" med de restriktioner som getts -- men det är några år sedan jag arbetade med det så jag vet givetvis inte till 100% - han bör åtminstone kunna ringa från "vaktrummet" med närvarande personal - är min tolkning av restriktionerna.

Med det sagt så tycker jag restriktionerna han fått är överdrivna och larviga. Det är en sak att få det om det handlar om en pågående häktning. Men han har ju redan kunnat ta alla kontakter han vill, och därmed fyller ju inte restriktionerna någon egentlig funktion.
Spela och streama får han ju inte göra på häktet utan restriktioner heller.

Om jag utgår från min erfarenhet så får han omotiverade restriktioner och behandlas som om han skulle vara en megaskurk. Det får mig att undra om de pengar han har undanhållit är långt större belopp än vi kunnat föreställa oss. För annars är dessa restriktioner omotiverat hårda.
Och, för att förekomma andra spekulationer - han är häktad för ekobrott, inget annat, så restriktionerna kan inte handla om andra anklagelser som flyger runt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in