2025-03-15, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av darkestpassenger
Varför skulle hennes kommentar på X vara problematisk?
"Ok nyhet för mig"

Som svar på Teresa Carvalho inlägg:
"Vi vill kunna återkalla medborgaskap vid grov systemhotande brottslighet"

Som i sig var en replik på Ida Karkiainens (den heilande sossen) debattartikel i Altinget.se

Är detta bara något konstruerat clickbait?
Bedrövligt att man innte redan för 50 år sedan återkallat medborgarskap vid all brottslighet, här tjabbas det alltså om, hör och häpna, GROV SYSTEMHOTANDE brottslighet! Hårresande hur naiva, slappa, lata och ointelligenta politikerna är.
Citera
2025-03-15, 11:02
Medlem
Conny63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martlet
Bedrövligt att man innte redan för 50 år sedan återkallat medborgarskap vid all brottslighet, här tjabbas det alltså om, hör och häpna, GROV SYSTEMHOTANDE brottslighet! Hårresande hur naiva, slappa, lata och ointelligenta politikerna är.
Helt enig .
Citera
2025-03-15, 11:17
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av darkestpassenger
Hon genererar SD-röster.
Låt vinhoran vara kvar.

Knappast hon tar röster från SD. Hon är mera att anse som en trevare för S. En sådan man skickar fram för att kunna säga kontroversiella saker.
Citera
2025-03-16, 16:35
Avstängd
UppmarksamhetsHoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av top_secret
Hon är sossarnas SD-buster, ska framstå som tuff och realistisk, men är egentligen fylld med samma slappa socioekonomiska dravel som de har stått för sen Palme. Du kommer se efter valet, då blir det bara höjda utgifter och bidrag igen.

Alltså klasskampen är ju precis det vänstern gör rätt.
Eller du kanske tycker slavarbete är normalt? Att du ger all din arbetskraft, tid energi och på totalen ditt liv här på jorden för att någon annan skall bli rik?

Det Svensk vänstern höll på att göra helt fel är när de tog influencer från identitetspolitiken med feminism och annan identitetspolitik.
Citera
2025-03-16, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Knappast hon tar röster från SD. Hon är mera att anse som en trevare för S. En sådan man skickar fram för att kunna säga kontroversiella saker.

Oj vad man kan missförstå.

Jag menade att vinhoran får folk att rösta på SD genom det hon säger, twittar och rent allmänt har degenererade åsikter.
Citera
2025-03-16, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martlet

Ja det är straffet man får för att inte engagera sig politiskt.

Vänsterblivna hade en taktik de fått från Frankfurterskolan.

Eftersom folket i väst har det för bra kommer de inte starta någon revolution.
Då behöver marxisterna istället infiltrera statapparaten.
Det var vad Frankfurterskolan lärde ut.

Bästa medicinen för att utrota denna vänsterpsykos är att Svensson engarerar sig politiskt även om det är det tråkigaste man kan göra och gör sin demokratiska plikt.
Citera
2025-03-16, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UppmarksamhetsHora
. Eller du kanske tycker slavarbete är normalt? Att du ger all din arbetskraft, tid energi och på totalen ditt liv här på jorden för att någon annan skall bli rik?

Nej, självklart inte. Vi som gått till jobbet varje dag, frisk såväl som halvrisig önskar försörja via våra skattepengar importerat skräpfolk som röstar vänster.
Citera
2025-03-16, 17:21
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Ddagen
Nej, självklart inte. Vi som gått till jobbet varje dag, frisk såväl som halvrisig önskar försörja via våra skattepengar importerat skräpfolk som röstar vänster.

Fast det är väl högst tveksamt om det är några stackars flyktingar som lever på absolut existensminimum som utarmar ekonomin på det sättet att vanliga knegare blir fattiga...
Känns inte sannolikt.

Då är det nog mycket värre med dessa multimiljonärer eller miljardärer som accumulerar lågbetald arbetskraft under sig samt alla kriminella oavsett härkomst.
Citera
2025-03-16, 23:18
Medlem
top_secrets avatar
Citat:
Alltså klasskampen är ju precis det vänstern gör rätt.
Eller du kanske tycker slavarbete är normalt? Att du ger all din arbetskraft, tid energi och på totalen ditt liv här på jorden för att någon annan skall bli rik?

Det Svensk vänstern höll på att göra helt fel är när de tog influencer från identitetspolitiken med feminism och annan identitetspolitik.
Får ge dig rätt där. Det är en bra riktning för sossarna att ta och nog också för politiken. Jag har väl bara lite svårt att tro på att det kommer hålla.
Citera
2025-03-17, 13:30
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av top_secret
Får ge dig rätt där. Det är en bra riktning för sossarna att ta och nog också för politiken. Jag har väl bara lite svårt att tro på att det kommer hålla.

Ja, det är såklart en annan fråga. Kommer de agera på det eller är det bara spel.
Nu är det upp till bevis.

Blir ju rätt fånigt att dundra på med feministisk politik i världens mest jämställda land.
Särskilt när de kvinnor som har det piss och bär samhället inte tar nytta av det utan det mest är landshövdingar och andra överklasstanter med månadslöner på 150 lax som tar nytta av "feminismen".

I alla fall jag uppfattar att Carvalho är lite mer based och bryr sig om mer verkliga orättvisor.
Citera
2025-03-17, 15:11
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
I alla fall jag uppfattar att Carvalho är lite mer based och bryr sig om mer verkliga orättvisor.

Hon är fortfarande sosse, och har därmed valt sida. Jag vill gärna tro att människor är intelligenta i grunden - det är mitt sätt att visa respekt - och därför utgår jag från att hon mycket väl vet vad Socialdemokraterna står för idag. Därav följer att hon ska bedömas utifrån detta.
Citera
2025-03-17, 20:43
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Hon är fortfarande sosse, och har därmed valt sida. Jag vill gärna tro att människor är intelligenta i grunden - det är mitt sätt att visa respekt - och därför utgår jag från att hon mycket väl vet vad Socialdemokraterna står för idag. Därav följer att hon ska bedömas utifrån detta.

Alltså du säger ju inget med det här.
Per-Albin sosse är ju typ som ett annat parti jämfört med Sahlin-Sosse.
Sedan finns det väl värre saker att vara. Liberal t.ex. Wokepartiet nummer 1.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in