Vad vet ni om henne? Komiker och driver en av Sveriges största poddar. Hon påstår att hon drar in i snitt 400000 per månad.
"I en passage där deltagarna i ”Gott snack” resonerar kring hur stora inkomster som krävs för att man ska bli ekonomiskt oberoende säger Johanna Nordström också:
– 400 000 per år är ganska lite att leva på."
"I ”Gott snack” berättar Johanna Nordström att hon bland annat köpt en bil, en Volvo XC40, och planerar att köpa en lägenhet för pengarna hon nu drar in för sin podcast."
"– Jag är en spenderare också, så jag spenderar också ganska mycket pengar, säger hon och berättar vad inkomsterna går till:
– Kläder. Skor. Jag är en Asos-shoppare på ett sätt som är sinnesjukt. Jag kan få för mig att jag ska gå och köpa en locktång som jag sett på nån sida och så kostar den flera tusen. Sånt gör jag jätteofta.
I sin podcast ”Ursäkta” berättar Johanna Nordström och Edvin Törnblom ofta och detaljrikt om sitt vilda festande, även under pandemin, och i ”Gott snack” bekräftar hon att festandet kan bli dyrt.
– Alkohol är absolut en stor utgift, säger hon."
"Särskilt dyrt blev det en kväll tidigare i år.
– Ibland kan jag få för mig... jag hade nån kompis i början av sommaren och då fick vi för oss att vi skulle beställa in Dompa (Dom Pérignon, dyr champagne, reds anm). Det är det töntigaste jag har gjort i hela mitt liv. Men det var ju kul, säger Johanna Nordström i podcasten och fortsätter:
– Jag tror att notan var på 17 000 typ."
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/2dv8eR/poddprofilen-jag-drar-in-400-000-i-manaden