2025-03-16, 20:59
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tessar
testa slppa bomb https://nuclearsecrecy.com/nukemap/ glm inte dock att atom bomb(irl) drabbar inte bara generationer, det drabbar omrden i stora skalor. att hetsa fr detta r en frlust fr alla sidor.

Det blev inte s stort som jag trodde. https://nuclearsecrecy.com/nukemap/?...i=20,5,1&zm=11
Citera
2025-03-16, 21:00
Medlem
mammanmedbollars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Det blev inte s stort som jag trodde. https://nuclearsecrecy.com/nukemap/?...i=20,5,1&zm=11
Samma hr. Sen fr man ta med sig att vindar kan gra kaos
Citera
2025-03-16, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mammanmedbollar
Men snlla rara. Dessa 10 000 fredsbevarande trupper kommer inte sttas p plats fren det finns i ett underskrivet avtal att artikel 5 trder i kraft om rysshororna lgger ett finger p ngon av dessa 10 000 soldater. Det behvs allts inte fler. Fattar du det lilla gumman?
Artikel 5 gller inte i det hr fallet och definitivt inte i Ukraina.
Citera
2025-03-16, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SimonSess
Allts att 10000 svenska ungdomar lper stor risk att f en kallelse i brevldan dr dom ska infinna sig i Ukraine nsta mnad, man fr lgga sin utbildning och jobb eller annan aktivitet p vnt, medan man ska kriga fr ngon jag inte ens knner eller gillar.

Du vann internet idag. Du borde ven g om grundskolan.
Citera
2025-03-16, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yavannanienna
Skrev jag att Ryssland var enda landet med krnvapen?

Nej, hur s?
Citera
2025-03-16, 21:04
Medlem
Citat:
Allts att 10000 svenska ungdomar lper stor risk att f en kallelse i brevldan dr dom ska infinna sig i Ukraine nsta mnad, man fr lgga sin utbildning och jobb eller annan aktivitet p vnt, medan man ska kriga fr ngon jag inte ens knner eller gillar.
Ja det r s det fungerar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bond123
Nej inte folkmord och han r inte ens talad. Han r misstnkt fr krigsbrott och inget annat.
Han r talad fr brott mot mnskligheten och folkmord.
Det r inte detsamma som att han r dmd.
Som jag skrev kan han instlla sig vid domstolen och bevisa sin oskuld s ska han g fri.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Ja det kan man utg till frn. Det ryssarna sger nej till gr man.
Det finns ingen annan anledning fr ryssarna att sga nej n att de inte kan ta hela Ukraina, fr det r ju inte direkt meningen att de fredsbevarande skall anfalla Ryssland. De skall vara en buffert mot vidare intrngning. Det r ngot liknande det som Trump freslog men utan krav p att f naturresurser i utbyte.

Ja precis, det r en bra tumregel att genomfra tgrder som triggar Ryssarna.

Och som du r inne p s avsljar protesterna mot Europeiska fredsbevarande styrkor Rysslands egentliga agenda d.v.s. att fortstta invasionen vid en senare tidpunkt.
Citera
2025-03-16, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bond123
Fredsbevarande styrkor r ju en naturlig del efter ett fredsavtal, s det r vl inga konstigheter med det.
Dremot r ju frgan vart dom ska komma ifrn. Europa lyckas ju bara f ihop 10 000 nr det behvs 120 000 s det funkar ju inte alls.

Angende krnvapen s r det vl Ryssland och USA som r dom som har tillrckligt, medans d i eu finns det s lite s det knapp mrks.

Saknar betydelse. Krnvapen kommer nd inte anvndas.

Varifrn anser du att fredsbevarande styrkor ska komma ifrn? Belarus eller Ryssland?
Citera
2025-03-16, 21:09
Medlem
jymdjakets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Saknar betydelse. Krnvapen kommer nd inte anvndas.

Varifrn anser du att fredsbevarande styrkor ska komma ifrn? Belarus eller Ryssland?

Tekniskt sett fred om man lter motstndarsidan blsa skallen av en. Lr inte bli s lngvarig dock utan rysk kollaps.
Citera
2025-03-16, 21:18
Medlem
BuckshotBills avatar
Citat:
man ska kriga fr ngon jag inte ens knner eller gillar.
De krigar fr deras och vr frihet om du inte visste det. Vad gillar du att kriga fr?
Senast redigerad av BuckshotBill 2025-03-16 kl. 21:25.
Citera
2025-03-16, 21:24
Avstngd
Haha, mnga hr som verkar tro att Kiev skule kunna kalla in frn vilken arm de vill och bara kalla det fr "fredsbevarande trupper", s dr p pin kiv. Varfr inte kalla in litet Navy SEALS nr man nd r i farten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in