2025-03-16, 20:59
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tessar
testa släppa bomb https://nuclearsecrecy.com/nukemap/ glöm inte dock att atom bomb(irl) drabbar inte bara generationer, det drabbar områden i stora skalor. att hetsa för detta är en förlust för alla sidor.

Det blev inte så stort som jag trodde. https://nuclearsecrecy.com/nukemap/?...i=20,5,1&zm=11
Citera
2025-03-16, 21:00
Medlem
mammanmedbollars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Det blev inte så stort som jag trodde. https://nuclearsecrecy.com/nukemap/?...i=20,5,1&zm=11
Samma här. Sen får man ta med sig att vindar kan göra kaos
Citera
2025-03-16, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mammanmedbollar
Men snälla rara. Dessa 10 000 fredsbevarande trupper kommer inte sättas på plats fören det finns i ett underskrivet avtal att artikel 5 träder i kraft om rysshororna lägger ett finger på någon av dessa 10 000 soldater. Det behövs alltså inte fler. Fattar du det lilla gumman?
Artikel 5 gäller inte i det här fallet och definitivt inte i Ukraina.
Citera
2025-03-16, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SimonSess
Alltså att 10000 svenska ungdomar löper stor risk att få en kallelse i brevlådan där dom ska infinna sig i Ukraine nästa månad, man får lägga sin utbildning och jobb eller annan aktivitet på vänt, medan man ska kriga för någon jag inte ens känner eller gillar.

Du vann internet idag. Du borde även gå om grundskolan.
Citera
2025-03-16, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yavannanienna
Skrev jag att Ryssland var enda landet med kärnvapen?

Nej, hur så?
Citera
2025-03-16, 21:04
Medlem
Citat:
Alltså att 10000 svenska ungdomar löper stor risk att få en kallelse i brevlådan där dom ska infinna sig i Ukraine nästa månad, man får lägga sin utbildning och jobb eller annan aktivitet på vänt, medan man ska kriga för någon jag inte ens känner eller gillar.
Ja det är så det fungerar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bond123
Nej inte folkmord och han är inte ens åtalad. Han är misstänkt för krigsbrott och inget annat.
Han är åtalad för brott mot mänskligheten och folkmord.
Det är inte detsamma som att han är dömd.
Som jag skrev kan han inställa sig vid domstolen och bevisa sin oskuld så ska han gå fri.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Ja det kan man utgå till från. Det ryssarna säger nej till gör man.
Det finns ingen annan anledning för ryssarna att säga nej än att de inte kan ta hela Ukraina, för det är ju inte direkt meningen att de fredsbevarande skall anfalla Ryssland. De skall vara en buffert mot vidare inträngning. Det är något liknande det som Trump föreslog men utan krav på att få naturresurser i utbyte.

Ja precis, det är en bra tumregel att genomföra åtgärder som triggar Ryssarna.

Och som du är inne på så avslöjar protesterna mot Europeiska fredsbevarande styrkor Rysslands egentliga agenda d.v.s. att fortsätta invasionen vid en senare tidpunkt.
Citera
2025-03-16, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bond123
Fredsbevarande styrkor är ju en naturlig del efter ett fredsavtal, så det är väl inga konstigheter med det.
Däremot är ju frågan vart dom ska komma ifrån. Europa lyckas ju bara få ihop 10 000 när det behövs 120 000 så det funkar ju inte alls.

Angående kärnvapen så är det väl Ryssland och USA som är dom som har tillräckligt, medans då i eu finns det så lite så det knapp märks.

Saknar betydelse. Kärnvapen kommer ändå inte användas.

Varifrån anser du att fredsbevarande styrkor ska komma ifrån? Belarus eller Ryssland?
Citera
2025-03-16, 21:09
Medlem
jymdjakets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Saknar betydelse. Kärnvapen kommer ändå inte användas.

Varifrån anser du att fredsbevarande styrkor ska komma ifrån? Belarus eller Ryssland?

Tekniskt sett fred om man låter motståndarsidan blåsa skallen av en. Lär inte bli så långvarig dock utan rysk kollaps.
Citera
2025-03-16, 21:18
Medlem
BuckshotBills avatar
Citat:
man ska kriga för någon jag inte ens känner eller gillar.
De krigar för deras och vår frihet om du inte visste det. Vad ”gillar” du att kriga för?
Senast redigerad av BuckshotBill 2025-03-16 kl. 21:25.
Citera
2025-03-16, 21:24
Avstängd
Haha, många här som verkar tro att Kiev skule kunna kalla in från vilken armé de vill och bara kalla det för "fredsbevarande trupper", så där på pin kiv. Varför inte kalla in litet Navy SEALS när man ändå är i farten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in