2025-03-16, 20:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Lolipop, detta kan du bara inte fatta din jävla byfåne.

Såja, nu lugnar vi ner oss lite, va inte trotsig och bitter nu för att din våta dröm om en sfärisk jord är i spillror nu.
Citera
2025-03-16, 20:47
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Tack för redogörelsen men du krånglar till det i onödan, vad jag skrev var att 1 km på plan yta är lika långt som 1 km över en kulle.

Du har även lärt oss att föremål kan befinna sig framför andra föremål. Mycket insiktsfullt. 👏🏽👏🏽👏🏽
Citera
2025-03-16, 20:48
Medlem
Citat:
Jag ställde också en enkel fråga som grundar sig i ditt antagande, men du klarade alltså inte av ett svara på det?
Vilket antagande? Du svarar aldrig på frågor. Kan jag anta att du tror att flygtiden mellan Sydney och Santiago är cirka 13 timmar? Är det så farligt att svara på det?
Citera
2025-03-16, 20:49
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Svar nej, du kan omöjligt veta om du flyger runt en sfär eller flyger i cirklar på en platt jord. Eller känner du att du är upp och nervänd när du flyger till Australien?

När du skriver så, så framgår det tydligt att du inte begriper ett skvatt av modellen du påstår att du inte tror på. Fail.
Citera
2025-03-16, 20:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Detta är ju 100% trams. Vi vet ju att avstånden på jorden stämmer. Hur brett Australien är t ex. Avstånden mellan ekvator och nordpol. Lissabon till New York City. Folk använder sig av den kunskapen varje dag - och det går inte att få in dem på en platt jord. Välj en skala och testa själv.

Det verkar som ni alla har något intellektuellt handikapp och har svårt att se saker och ting ur andra perspektiv.

Vet man inte om jorden är sfärisk eller platt och saknar kartor, och mäter upp avstånd jorden över, så finns det ingenting i avstånden som bevisar att jorden är sfärisk.
Citera
2025-03-16, 20:51
Medlem
Mr.KlockRingares avatar
Citat:
Jag har inte mätt så jag har ingen åsikt, det kan väl mycket väl stämma men likande cirkulär sträcka kan såklart även finnas på en platt cirkulär jord.

Citat:
Ursprungligen postat av Mr.KlockRingare
Om man bortser från att jordens yta är kuperad av berg och grejer. Är jorden en platt, cirkulär yta?
Jag undrar fortfarande om jorden är en platt, cirkulär yta.
Citera
2025-03-16, 20:52
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Nu var det ju utifrån att enbart att mäta avstånd det gällde, men läsförmåga är inte din specialitet eller? Iofs inget verkar vara din specialitet, så vad ska man förvänta sig.

Du hinner ju aldrig ens börja mäta, när du inte klarar att hålla balansen där på din platta jord.
Citera
2025-03-16, 20:53
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Det verkar som ni alla har något intellektuellt handikapp och har svårt att se saker och ting ur andra perspektiv.

Vet man inte om jorden är sfärisk eller platt och saknar kartor, och mäter upp avstånd jorden över, så finns det ingenting i avstånden som bevisar att jorden är sfärisk.

Nej du bubbn. Det är du som saknar nån komponent i din kognitiva förmåga.
Citera
2025-03-16, 20:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av matteusnorge
Vilket antagande? Du svarar aldrig på frågor. Kan jag anta att du tror att flygtiden mellan Sydney och Santiago är cirka 13 timmar? Är det så farligt att svara på det?

Det mer relevanta är ju att utgå från avståndet, vi säger att avståndet är 1200 mil, bevisar det att jorden är sfärisk?
Citera
2025-03-16, 21:01
Medlem
Citat:
Det mer relevanta är ju att utgå från avståndet, vi säger att avståndet är 1200 mil, bevisar det att jorden är sfärisk?
Nej, det bevisar inte det, men du har tydligt accepterat att sträckan är cirka 1200 mil. Sedan gör vi samma sak med flygtiden från Sydney till Johannesburg. Om vi ​​gör det ser vi att det avståndet är cirka 1100 mil. Är vi överens så här långt?
Citera
2025-03-16, 21:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av matteusnorge
Nej, det bevisar inte det, men du har tydligt accepterat att sträckan är cirka 1200 mil. Sedan gör vi samma sak med flygtiden från Sydney till Johannesburg. Om vi ​​gör det ser vi att det avståndet är cirka 1100 mil. Är vi överens så här långt?

Utgångsläget är fortfarande att man inte vet om jorden är platt eller ej, och man flyger för första gången samt saknar karto och vet ingenting om avstånden.

Så, rita upp ett exempel på en eller flera rutter nu och berätta hur man kan bevisa att jorden är sfärisk utifrån dessa förutsättningar.
Citera
2025-03-16, 21:23
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Utgångsläget är fortfarande att man inte vet om jorden är platt eller ej, och man flyger för första gången samt saknar karto och vet ingenting om avstånden.

Så, rita upp ett exempel på en eller flera rutter nu och berätta hur man kan bevisa att jorden är sfärisk utifrån dessa förutsättningar.
Det går inte att flyga på en platt jord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in